hoihoi,
Ik ben sinds gisteren druk bezig om een mail server te installeeren op m'n linux (slackware) bakje. (pop3 en smpt)
Na veel gerotzooi, (en een niet werkende search
) ben ik er achter gekomen, dat postfix en Courier een goede keuze is. (?)
Nu ben ik bezig met het compileren van courier.
Ik ben nu bij het gedeelte "make check".,
dan gaat hij netjes z'n werkje doen, maar dan krijg ik de melding
Nou oke, dat snap ik (stond eigelijk ook in de manual
) ,
Dan wil ik inloggen op m'n eigen accountje "razor-x"
in /etc/passwd staat mijn account zo:
Een gewoon 'normaal' accountje toch?
Dan probeer ik met m'n 'gewone account' :
Ik heb al geprobeert om met chown razor-x rechten te geven ofiets, maar dat mag ook niet baten.
Als ik nog iets vergeten ben te vertellen, plz tell me!
En niet te moeilijk praten heh
Ik ben sinds gisteren druk bezig om een mail server te installeeren op m'n linux (slackware) bakje. (pop3 en smpt)
Na veel gerotzooi, (en een niet werkende search
Nu ben ik bezig met het compileren van courier.
Ik ben nu bij het gedeelte "make check".,
dan gaat hij netjes z'n werkje doen, maar dan krijg ik de melding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Making check in imap make[1]: Entering directory `/downloaded/courier-0.39.3/imap' ============================= Do not run make check as root ============================= make[1]: *** [check] Error 1 make[1]: Leaving directory `/downloaded/courier-0.39.3/imap' make: *** [check-recursive] Error 1 root@blueserv:/downloaded/courier-0.39.3# |
Nou oke, dat snap ik (stond eigelijk ook in de manual
Dan wil ik inloggen op m'n eigen accountje "razor-x"
in /etc/passwd staat mijn account zo:
code:
1
| razor-x:x:1002:100:Emiel,,,:/home/razor-x:/bin/bash |
Een gewoon 'normaal' accountje toch?
Dan probeer ik met m'n 'gewone account' :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| root@blueserv:/downloaded/courier-0.39.3# su razor-x razor-x@blueserv:/downloaded/courier-0.39.3$ make check [..] make[1]: Entering directory `/downloaded/courier-0.39.3/rfc2045' /bin/sh ./testsuite | cmp -s - ./testsuite.txt ./testsuite: testsuite.dat: Permission denied ./testsuite: testsuite.dat: Permission denied make[1]: *** [check] Error 1 make[1]: Leaving directory `/downloaded/courier-0.39.3/rfc2045' make: *** [check-recursive] Error 1 razor-x@blueserv:/downloaded/courier-0.39.3$ |
Ik heb al geprobeert om met chown razor-x rechten te geven ofiets, maar dat mag ook niet baten.
Als ik nog iets vergeten ben te vertellen, plz tell me!
En niet te moeilijk praten heh