[DBMS] Handheld mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Goeiemiddag.

Ik ben een applicatie aan het ontwikkelen die op handhelds moet werken. Heb hier vooralsnog java voor gekozen, maar dat is verder niet de issue.

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk DBMS waar ik de volgende acties mee kan doen:

- Inlezen van komma-gescheiden files
- Bewerken van records
- Wegschrijven van komma-gescheiden files.

Hierdoor zal de applicatie een soort van verlengstuk worden op de huidige desktopversie van de applicatie. Aangezien de data wel synchroon moet blijven lopen, zullen maar enkele tables worden meegenomen.

Verder ben ik al bezig geweest met het zoeken naar een fatsoenlijk DBMS voor EPOC. Ik heb hier PsiDat voor gevonden, alleen die is volgens mij niet te benaderen vanuit mijn applicatie. Dat is dus een behoorlijk nadeel en hierdoor valt deze ook af. Ben nu bezig met het downloaden van DB2 Everyplace en Oracle 8i Lite.

Mijn vragen zijn de volgende:

- Heeft iemand hier ervaringen of adviezen voor?
- Aangezien ik met Java ook gemakkelijk applets kan maken, zou ik de applicatie ook web-based kunnen maken. Is er ook iets van MySQL beschikbaar voor handhelds?

Het alternatief is iets minder rooskleurig. Dat zou betekenen dat ik moet gaan werken met komma-gescheiden files. Nu lijkt me dat dit wel vaker gebeurd moet zijn, dus daar zal allicht een classje voor zijn. Ik weet alleen niet waar ik deze moet zoeken. Voor deze laatste oplossing zou ik dus ook wel wat tips kunnen gebruiken.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

je kan voor de PocketPC ook met VB werken ism databases
wat is precies een EPOC?

.edit: http://www.devbuzz.com/co...o_ADOCE_databases_pg1.asp

[ Voor 0% gewijzigd door D2k op 13-08-2002 14:03 . Reden: linkje ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 09:33
EPOC is het besturingssysteem van Symbian, draait o.a. op de machines van Psion en op een aantal gsm's geloof ik

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

• D2k

D2k

TheDark schreef op 13 augustus 2002 @ 14:09:
EPOC is het besturingssysteem van Symbian, draait o.a. op de machines van Psion en op een aantal gsm's geloof ik

ah ok. Zeg dan symbian :P dan had ik het geweten ;)
dan hoef ik niet met pocketpc zooi aan te komen

• Uiligheid

Uiligheid

Topicstarter
Maakt niet uit. :)

Ik heb inderdaad MS - eMbedded Visual Tools hier ook liggen. Nadeel is dan alleen dat het in C of VB moet. Dat maakt ook weer niet zo gek veel uit, VB kan ik ook wel.
(komt daar eigenlijk nog een J++ voor ??? )

In ieder geval : EPOC is inderdaad Symbian OS, ik heb het hier over de handhelds 5MX en de Ericsson MC218. (Shame on you D2k :+ )

Verwijderd

Als je visual studio.net hebt en de compact/pocket framework sdk(hoe heet dat kreng) installed kan je idd ook gewoon j++/C#/whatever gebruiken op je mobile device.

• D2k

D2k

Uiligheid schreef op 13 augustus 2002 @ 14:17:
Maakt niet uit. :)

Ik heb inderdaad MS - eMbedded Visual Tools hier ook liggen. Nadeel is dan alleen dat het in C of VB moet. Dat maakt ook weer niet zo gek veel uit, VB kan ik ook wel.
(komt daar eigenlijk nog een J++ voor ??? )
of het een nadeel is zullen we maar in het midden laten ;) Maar of er een J++ voor kom weet ik eigenlijk niet? Je kan wel DialectPro gebruiken als taal (geen ervaring mee). Maar je hebt geen PPC dus das allemaal niet aan de orde
In ieder geval : EPOC is inderdaad Symbian OS, ik heb het hier over de handhelds 5MX en de Ericsson MC218. (Shame on you D2k :+ )

sue me ik heb een PPC ;) Ik heb me nog niet verdiept in het ontwikkelen voor symbian hoewel ericsson met de p800 die uitkomt zich nadrukkelijk in de pda/gsm hoek gaat begeven met Java support enzo. Misschien later...

• Uiligheid

Uiligheid

Topicstarter
[off-topic]
Bedankt voor de tip Yarvieh. Ik heb denk ik inderdaad alle mogelijkheden voor het daadwerkelijk bouwen van de applicatie hier al in huis. ( .NET Studio, MS - eMbedded Visual Tools, EPOC SDK for JAVA, Palm SDK for JAVA, en verscheidene emulators)
[/off-topic]

Mijn meer serieuze probleem is opslag, of als alternatief een manier om makkelijk comma-delimited te bewerken.

• Uiligheid

Uiligheid

Topicstarter
Schop :)

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

offtopic:
[quote]TheDark schreef op 13 augustus 2002 @ 14:09:
EPOC is het besturingssysteem van Symbian, draait o.a. op de machines van Psion en op een aantal gsm's geloof ik[/quote]

Symbian is een OS gebaseerd op het oorspronkelijke EPOC. Alle toekomstige 'SmartPhones" van Sony/Ericsson, Nokia en Motorola krijgen dit als Platform. Andere grote spelers: OA Siemens, Matsushita, Psion.
De Nokia 9*** serie gebruikt het al, de T68i van S/E ook (een wat meer gesloten variant). Symbian heeft momenteel bindings naar pJava, J2ME/MIDP, en C++.

Over die DMBS dan:
Bij Codewarrior Wireless Studio zit PointBase micro:

Included in the package is a powerful 100% Java relational DBMS designed specifically for wireless Java?, PointBase micro edition (developers license) to enable persistent storage in wireless applications. PointBase micro edition (developers license) to enable persistent storage in wireless applications. PointBase Micro edition features a very small footprint (<45Kb) while still providing all the features in a professional database system.

www.wireless-studio.com

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Pagina: 1