Monitor IIyama 19" doet raar...help needed

Pagina: 1
Acties:

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:48
Beste dames en heren

Ik heb een Iiyama pro vision master 450 (19"). De monitor is ongeveer 2 jaar oud nu en gisteren begon ie plots vreemd te doen...

Tijdens het spelen van warcraft III begon het beeldscherm plots links en rechts +-3mm in te krimpen en weer uit te krimpen....Dit heb ik nog nooit voorgehad. De monitor staat op 100hz en dat werkte steeds optimaal.

Nu heb ik de omega drivers eropgezet en het is al iets minder. In gewoon bureaublad omgeving heeft ie het niet zo veel, maar toch nog af en toe.

Mijn vraag: is dit hardwarematig of softwarematig...misschien slechte drivers ofzo...

Bedankt op voorhand

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46

MaxPoweR

-=StopTech=-

Dit probleem heb ik ook, bij het in en uit krimpen hoor je bij mij een tik, het beeld wordt ook donker. Monitor is al diverse malen gerepareerd, het probleem heeft zich na de reparatie nog maar 1 keer voorgedaan.

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
dit ligt aan de monitor.....van die 450 zijn nog wel probs bekent...iets met stralling enz... dus denk dat het aan jemonitor ligt........

Verwijderd

Ik had ook iets dergelijks met een ouwe 15"ctx. Behalve de genoemde symptomen leek het bij mij af en toe ook alsof het beeld uit focus (niet scherp) was. Destijds werd me aangeraden om het maar op te geven omdat de reparatie duurder was dan de aanschaf van een nieuwe monitor.

Ik ben ondertussen al meer dan 4 jaar aan het werken op m'n IIyama 450 zonder enig probleem.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
klinkt als troubles met het voedingscircuit/besparing op componenten.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Klinkt als een bekend probleem.

Compaq heeft/had een V90 monitor in het assortiment.
Ik lieg niet als ik zeg dat van de 100 monitoren, er 80 retour zijn geweest/gegaan voor reparatie. Meestal net binnen de garantie van 1 jaar.
Beeld begint in eens te krimpen, wordt dan weer groot, en begint weer te krimpen.
Het beeld is dan weer een tijdje goed, en dan begint het feest weer.
Uit eindelijk wordt de monitor/beeldbuis niet meer wakker.
Bij bijna alle monitoren was het hoogspannings gedeelte het probleem.

Maar goed, op de iiyama's zit 3 jaar garantie, dus gewoon effe Het Rampenplan (Teleplan) bellen. Met een beetje geluk, heb je na 3 "reparaties" een "goed werkende" monitor (lees: acceptabel)

And The Only One

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:48
Damn...twas toch een fantastisch goei toestel.....ik heb geen garantiekaart maar ik zal eens met IIYAMA contact opnemen

Alvast bedankt voor de nuttige info
Pagina: 1