Amd 1900+ boven 60 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17
Iemand die ik geholpen heb met het in mekaar zetten van z'n pc, kan nu na 3 maand niet langer dan 10 min achter z'n pc werken want dan komt de amd athlon xp 1900+ boven de 60 graden en de beveiliging sluit dan de pc af.

Wat ik nu wil weten is hoe kan het dat de processor na 10 minuten al boven de 60 graden komt en kan ik om dit probleem op te lossen de grens van 60 graden ook hoger zetten?

Ik heb zelf al rond gekeken maar wat ik kan vinden over de 1900 is dat hij wel op 90 kan terwijl hier in de faq staat dat de gemiddelde grens op 65 a 70 ligt.

Tis een msi kt7 turbo 2 alsk et goed heb met een amd athlon xp 1900+(coolermaster koeler). De pc draait op windows xp en de gebruiker is echt geen heavy user.

Verwijderd

Is instelling in Bios dat je PC wordt uitgeschakeld bij een bepaalde temperatuur. Dat kan je instellen. 60 graden moet op zich wel kunnen stressed, maar kijk eerst eens of de airflow wel goed is, de cpu-cooler nog goed zit, etc.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik zou zowieso een betere koeler kopen want volgens mij koelen die coolermaster niet zo...

maar heb je wel netjes goede koelpasta erop gedaan met de goede hoeveel heid? het moet toch lager kunnen vind ik. Je zou even in de bios kunnen kijken of instellingen van een tooltje voor de mobo veranderen. Ik zou het anders ook niet weten.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17
Michali schreef op 13 augustus 2002 @ 13:19:
maar heb je wel netjes goede koelpasta erop gedaan met de goede hoeveel heid? het moet toch lager kunnen vind ik. Je zou even in de bios kunnen kijken of instellingen van een tooltje voor de mobo veranderen. Ik zou het anders ook niet weten.
Keolpast zit er op en ook met de juiste hoeveelheid, is namelijk gedaan door een kameraad die bij een computer bedrijf werkt en die heb er nog nooit problemen mee gehad, dit zou wel de eerste x kunnen zijn maar daar ga ik niet van uit.

Die instellingen wil en kan ik wel wijzigen maar waar zet ik ze dan op? 60 graden is waarschijnlijk te laag of de koeler is niet goed.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien zit er een hele berg stof in de fan/heatsink waardoor het niet goed genoeg meer koelt. Ff schoonblazen zou in dat gaval al genoeg zijn :)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
ik zou hem ergens op 70-75 zetten want dat is nog goed te doen voor een xp. hoger moet je uitkijken. ze zeggen dat hij tot 90 kan maar dat zou ik niet proberen als ik jou was.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Mijn proc (2100+) komt bij de stress test niet boven de 46 graden maar toch heb ik de waarschuwing op 63 graden gezet en het afslaan op 70 graden. Tot 70 graden is het uitgesloten dat er echte problemen ontstaan. Boven de 75 is het wel gevaarlijk aan het worden.

Verwijderd

Als jouw pc na 10 min windows al 60 is wil ik zijn fully stressed temp niet weten :?

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

hmmz mijn xp2100+ wordt zon 57C (met asus dus rond de 47 ;) )
En ik heb een zalman koeler.
Dus erhm fix iig een betere koeler en als je nog geen casefans heb die ook.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
mijn xp2000+ wordt zo'n 50 graden. stressed met warm weer 56 gezien.

coolermaster cooler. Dus niks mis met coolermaster :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Mijn proc wordt ook 61 C en dat als ie nog niet eens gestressed is!
Toch vreemd. Ik heb er zelfs artic silver bij gebruikt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Tips te over en zeker als je wat topics van de afgelopen tijd gaat bekijken (ja, gewoon ff de topiclist langer maken dan de laatste 24 uur :) ). Nu wordt het een opsomming van welke temps we allemaal halen en dat schiet niet op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.