Chaintech 6BTM en P3 700

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,
Ik heb hier een Chaintech 6BTM plankje met een P3(Slot1) 450@504.
Ik krijg deze niet op de 600 (instabiel, ooko met een extra 80 mm fan en een Alpha koeler ik gok op voltage maar dat kan ik niet tweaken op deze plank).
Nu dacht ik dat je niet meer aan Slot1 procs kon komen, maar in de pricewatch staan ze genoeg.
Als ik kijk naar de slot1's heb je een E en een EB. Ik gok erop dat het verschil 'm ziet in 100 Mhz FSB en 133 Mhz FSB.
Nu zat ik te denken dat ik er wel een 700E in kon douwen (7*100=700) om deze vervolgens te oc'en naar 930 (7*133). Als hij dat trekt tenminste (hoop dat ik niet weer voltage probs krijg.
Zit ik me nu te blind te staren op de multiplier en FSB van dit plankje (volgens de BIOS zou hij dus 8*133=1064 als max proc aan kunnen) of is er iets anders beperkend van deze plank waardoor hij sowieso niet met de proc's overweg kan?
Second question; kan ik zonder problemen bij zo'n 700E botweg de FSB in het BIOS verhogen?

ThX for helping,
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Niemand ??

Braaikamer - Smoke&BBQ

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Heeeeee meneertje Koffie, ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik zag kofie en ik dacht ik ken maar 1 koffie freak, met bijpassend mail-adres dus ik in je profile checken en ja hoor: ....

Ik ken je! :)

Verwijderd

Hey, heb't zelfde mobo en wil ook een P3 d'r op plakken. Heb de volgende info al binnen van chaintech :

P3 kan altijd erop, behalve de coppermine die kan alleen op bepaalde versies van het mobo (kijk op chaintech.com.tw bij coppermine compatibility) de versie van je mobo staat op de sticker die op't bios zit daar staat dan 6BTMO-? de ? is je versie.
Verder moet je rekening houden met je geheugen 100 of 133 MHz. Als je 100 hebt krijg je'm waarschijnlijk niet op FSB133. Dus dan kun je beter een P800 kopen en die klokken op 112 MHZ, zit je op 896. De prijs van de 700 en de 800 scheelt maar enkele dollars volgens de berichten op tweakers.net en ze dalen met 30% op 29 oktober. Wil je nog meet weten moet je mailen naar Support@Chaintech.nl ze hebben mij de volgende dag geantwoord. Ik zelf weet niet hoe je een coppermine kunt onderscheiden van de andere (ik kan dus geen coppermine plakken) weet jij dat ? Hoe weet ik dat ik geen coppermine heb ?

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

ik heb een 6BTM met een celeron 400 er op maar al zet ik em op 100 * 8,5 hij komt niet hoger dan 500

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

De multiplier staat vast. En kijk inderdaad even of je moederbord coppermines aankan. Die van mij toevallig wel, en ik draai dus prima een Celeron2 op een 6BTM. Ook op 100MHz.
Pagina: 1