[DVD-ROM] welke stille DVD-ROM ?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
(Ik schaam me eigenlijk dat ik dit topic open want ik weet zeker dat er voldoende info mbv de search te vinden is, maar die werkt jammer genoeg niet....)

Ik wil graag een DVD-ROM speler aanschaffen.
Ik heb eigenlijk maar een wens: de speler moet **superstil** zijn tijdens het afspelen van DVDs.

Welke DVD-ROM spelers voldoen aan deze eis?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een Pioneer :)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• j-w
  • Niet online
Is dat een grap? :|
Ik heb momenteel een Pioneer 105 te leen, en als ik daarmee een DVDtje afspeel dan is het net alsof er een vliegtuig opstijgt!

Verwijderd

Lite-on

• j-w
  • Niet online
zijn alle lite-on's zijn stil? Hoe kom je aan die info?
Of baseer je die uitspraak alleen op je ervaringen met jouw Lite-On DVD-speler? Zoja, welk type heb je?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb de Pioneer 116 en die is toch verrekte stil hoor!! :D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit kun je zelf inderdaad wel opzoeken..

Neem eens een kijkje op http://www.storagereview.com/
Daar staan ook reviews van verschillende dvd-spelers, en hierbij wordt ook het geluidsniveau besproken.

Ik denk dat je er zo wel uit komt..

Succes.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Maar weer open..

Met als opmerking dat er wel wat onderbouwing bij moet komen..
Dingen als Pioneer roepen, daar schiet je niks mee op.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik raad je iig een Lite-on af.
ik heb hier 2 van die dingen (LTD163 en LTD163D) en die krengen zijn alles behalve stil.
de LTD163 heb ik er op dit moment zelfs uitgegooid, ivm lawaai en het slecht kunnen lezen van discs.

verder heb ik een NEC DV5700A (wat oudere alweer) 12x40x en deze is echt behoorlijk stil.
verder ook nog een Creative 6X DVD (ding is al heel oud ;)) en geeft alleen bij het opspinnen een heel typisch geluidje, maar is verder dood en doodstil.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 21:42
j-w schreef op 13 augustus 2002 @ 13:27:
[...]

Is dat een grap? :|
Ik heb momenteel een Pioneer 105 te leen, en als ik daarmee een DVDtje afspeel dan is het net alsof er een vliegtuig opstijgt!
klopt, dat was een groot probleem met die dingen. is met een firmware update en met de 106/116 series opgelost.

stil krijgen doe je door hem op 1x af te draaien.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 13 augustus 2002 @ 15:25:
Ik raad je iig een Lite-on af.
ik heb hier 2 van die dingen (LTD163 en LTD163D) en die krengen zijn alles behalve stil.
de LTD163 heb ik er op dit moment zelfs uitgegooid, ivm lawaai en het slecht kunnen lezen van discs.

verder heb ik een NEC DV5700A (wat oudere alweer) 12x40x en deze is echt behoorlijk stil.
verder ook nog een Creative 6X DVD (ding is al heel oud ;)) en geeft alleen bij het opspinnen een heel typisch geluidje, maar is verder dood en doodstil.
Wat een onzin. Is zelf heb zo'n LTD163D en dat ding is superstil. Je hoort hem compleet niet zelfs niet als je een DVD aan het kopieren bent!! Gewoon hiervoor gaan. Deze staat namelijk ook als de beste te boek

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

pak gewoon een DVD-Brander die zijn over het algemeen stiller dan spelers

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

j-w schreef op 13 augustus 2002 @ 13:37:
[...]

zijn alle lite-on's zijn stil? Hoe kom je aan die info?
Of baseer je die uitspraak alleen op je ervaringen met jouw Lite-On DVD-speler? Zoja, welk type heb je?
Je kunt natuurlijk altijd even in m'n specs kijken om te zien welke dvd ik heb.
LTD163D is het type wat ik heb. Als ik een dvd afspeel hoor ik 'm niet of nauwelijks.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 16:55:
[...]

Wat een onzin. Is zelf heb zo'n LTD163D en dat ding is superstil. Je hoort hem compleet niet zelfs niet als je een DVD aan het kopieren bent!! Gewoon hiervoor gaan. Deze staat namelijk ook als de beste te boek
wil je dat kreng van mij horen?
zodra ik een zwarte dvd kan vinden van een ander merk smijt ik dat ding er ook gelijk uit.

voornamelijk bij het opspinnen is het geluid niet om aan te horen.
hij is op zich wel snel, bij het lezen van DVDs, maar het geluid is verschrikkelijk

Verwijderd

Tsja ik heb een lite on 16 * 48, en deze is vrij stil in vergelijking met een andere van een vriend van me ( weet het merk niet) Maar ik ben er vrij tevreden over, maat kweinig herrie en is lekker snel.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb hier een vrij antieke Toshiba, namelijk een SD-M1202. Die hoor je absoluut niet, ook niet bij het lezen van een CD.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Slot-in versies zou ik je afraden dan. Mijn DVD's stijgen ook op met een Pioneer 105S :( Da's met zo'n Slot-in mechanisme i.p.v. met een lade (Tray Load); ziet er wel leuk uit als ik hem niet gebruik :9

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 21:42
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:11:
Slot-in versies zou ik je afraden dan. Mijn DVD's stijgen ook op met een Pioneer 105S :( Da's met zo'n Slot-in mechanisme i.p.v. met een lade (Tray Load); ziet er wel leuk uit als ik hem niet gebruik :9
zoals ik al zei, de 106s heeft dat niet meer.
is ook slot-in.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Hitachi GD-2500 is erg stil, alleen als je de dvd erin stopt hoor je hem even opspinnen, maar als hij aan het afspelen is hoor je weinig tot niks. Ik heb ook nog een Lite-On LTD163D en die maakt een takke herrie :P

They made me do it.

Verwijderd

De nieuwe Pioneer 500M is zeer stil.
Ik heb inmiddels al stuk of 5 DVD-ROM's versleten, maar deze is toch echt de stilste en hij levert ooknog eens goed werk af :)

• j-w
  • Niet online
ik heb inmiddels een Philips RWDV1610B, DVD speler CD-rewrite combo gekocht.
Deze maakt aardig wat geluid met opspinnen maar is tijdens het afspelen van DVD dankzij CD-BREMSE behoorlijk stil.
Pagina: 1