Toon posts:

Nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over ongeveer 2 dagen krijg ik mijn nieuwe moederbord en geheugen
Op dit moederbord zit een ALI Chipset, met 512MB SDRAM geheugen

Straks wordt dat een moederbord met een VIA Chipset met 512MB DDR geheugen

Moet ik nu een nieuwe kernel compileren als ik het nieuwe moederbord erin heb zitten, of kan ik gewoon zomaar booten?

Ik gebruik kernel 2.4.19 en er staat VIA Chipset support aangekruist

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gewoon een schone installatie doen. Dan heb je de minste kans op problemen, en het gaat sneller dan een kernel compileren. Je kan je Home-directory back-uppen, dan raak je je KDE/Whatever instellingen ook niet kwijt.

Waarschijnlijk is het opzich genoeg, een nieuwe kernel, alleen ik zou het makkelijker doen :)

En booten zal sowieso wel gaan denk ik, maar dan heb je grote kans op allerlei nare dingen (kernel panic >:) )

En misschien kan je voortaan een makkelijkere topictitel nemen. Hier hebben we niet zoveel aan :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:05:

Waarschijnlijk is het opzich genoeg, een nieuwe kernel, alleen ik zou het makkelijker doen :)
Makkelijker? Jij noemt een volledige reinstall makkelijker dan een nieuwe kernel maken? Grappig. Ik denk dat het weinig problemen op zal leveren, en als het wel problemen oplevert, gewoon booten met een standaardkernel van je distro en een nieuwe maken..

Verwijderd

Als je de support voor de op de nieuwe mobo aanwezige apparatuur (IDE wel het belangrijkste) in de kernel hebt zie ik geen reden waarom je ook maar iets zult moeten updaten. En anders is het idd een kwestie van nieuwe kernel bakken en gaan met die banaan :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als je professor hetzelfde blijft dan hoef je je kernel in principe niet opnieuw te bakken. Je moet er wel op letten dat recente VIA chipsets pas fatsoenlijk ondersteund worden vanaf kernel 2.4.19. Dus als je KT266/KT333 hebt is het wel aan te raden die te installeren met VIA support.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb kernel 2.4.19 gecompileerd met VIA support en ik krijg een Asus A7V33 met KT333 chipset.

dus het zou wel moeten lukken? weet je wat ik backup me /usr en me homedirs en ik doe een clean install, dat is misschien wel het makkelijkste...

Verwijderd

Die backup is altijd een goed idee. Maar het nut van een nieuwe install zie ik niet zo, met name omdat er weinig tot geen distro's zijn die standaard met 2.4.19 worden geleverd (gentoo wellicht). Dus dan zou je met een clean install toch weer een kernel moeten bakken. Ik zou het eerst gewoon proberen en als dat niet lukt kun je altijd nog opnieuw installeren.
Pagina: 1