Rounded Kabels verschil?

Pagina: 1
Acties:

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 20:41
wat is het verschil tussen een rounded kabel met zilveren afscherlaag of brons? Moet ik bij een rounded diskette kabel ook een afgeschemde kabel hebben?
Want ik wil er een kopen want ik heb gehoord dat je als je hem zelf maakt dat hij dan niet afgeschermd is en data gaat verliezen?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
die met zilver en koper zijn uiteraard iets beter afgeschermd maar je moet het naar mijn mening vergelijken met UTP kabel. je hebt UTP en bv STP Unshielded Twisted Pair en Shielded Twisted Pair. nou hier zit voor thuisgebruik geen verschil in...althans ik merk het niet. Ik denk dat het zo bij die ide kabels hetzelfde is. Het is bij rounded kabels vanauit de fabriek zo dat ze er vaker mooier uitzien. ik heb bij www.freezinghardware.com de mijne gekocht omdat die doorzichtige met zilvere afscherming er gewoon mooi uitzien.

ik heb wel gehoord dat het bij Ultra160 scsi kabels wel uitmaakt...weet niet waarom :?
daarom heb ik die kabel maar gelaten voor wat het was omdat die toch op de bodem van de pc ligt.

Verwijderd

mikevanrooijen schreef op 13 augustus 2002 @ 14:25:

ik heb wel gehoord dat het bij Ultra160 scsi kabels wel uitmaakt...weet niet waarom :?
daarom heb ik die kabel maar gelaten voor wat het was omdat die toch op de bodem van de pc ligt.
misschien om dat er dan iets meer data door die kabel gaat als bij een ata 66 kabel...

maar ik heb hier gewoon een normale rounded cable en ik heb tot nu toe nog geen storing ondekt ata 100...
wel had ik hem zelf geround en toen wou hij nieteens meer booten :'(

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

offtopic:
Sirchay er zit een typefout in je "handtekening"... 'tis niet "an wigwam", maar "a wigwam"... Wigwam begint namelijk met een medeklinker en dus eindigt A/AN niet op een medeklinker :)

Hoi

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:31:
[...]

misschien om dat er dan iets meer data door die kabel gaat als bij een ata 66 kabel...

maar ik heb hier gewoon een normale rounded cable en ik heb tot nu toe nog geen storing ondekt ata 100...
wel had ik hem zelf geround en toen wou hij nieteens meer booten :'(
moet je ook geen draadjes doorsnijden met je mesje :+ zeker uitgeschoten...ik heb het ook ooit gehad....OEPS |:(