Voltage externe 56k modem

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik heb een 3 jaar oude externe modem (Mtek 56SVS). Laatst weer teruggekregen nadat ik 'm een 2.5 jaar heb uitgeleend aan een vriend, maar hij was de adapter kwijt. Nu heb ik zo'n universele adapter met verschillende voltages gekocht, zodat ik dat ding weer kan gaan gebruiken.
Op die modem staat echter nergens op hoeveel volt dat ding nodig heeft om normaal te werken. Nu heb ik van dat soort dingen de ballen verstand, en ik weet dus ook niet of ik iets kan slopen als ik gewoon een paar voltages (4.5, 6, 9, 12) uitprobeer. Misschien kan het wel, maar ik wil niet de kans lopen dat ik m'n modem sloop :)
Is er iemand die een idee heeft hoeveel volt ik in die modem moet stoppen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
Zoek specs op. Echt proberen is niet handig... KAN wel. Gewoon bij 0 beginnen en steeds hoger, net zolang tot ie het doet

alleen moet je wel opletten bij gelijkspanning op de polariteit, anders is het 1 rookwolkje.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:21

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Tsja, specs opzoeken heb ik geprobeerd, maar die heb ik nergens kunnen vinden.. niet met Google, niet op usenet.

http://www.google.nl/sear...vs&btnG=Google+zoeken&lr=

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

Was laatst nog een topic over een Bullet modem, die was 9volt, denk dat deze dat dan ook is :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
die dingen hebben 99% van de gevallen wisselspanning nodig

en meestal ergens tussen de 9 en de 12V

de reden is dat je com poort met negatieve spanningen stromen werkt
en die haal je stukken makkelijker uit een wisselspanning dan uit gelijk

dus 9 tot 12 V ~ aan 300mA ofzo

Repareren doe je zo.