Toon posts:

[ASP + EXCEL] hoe krijg ik tabbladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje voor de wizkids hier :)

Ik heb met de regel "application/vnd.ms-excel" een asp pagina geconferteerd naar een excel sheet...
maar nog zijn de mensen hier niet blij, want nu willen ze via deze weg, meerdere tab-bladen in zo'n bestand.

ik heb echt volgens mij alles beprobeerd (met meerdere bodytags enzo(echt deperate)), maar volgens mij kan t gewoon niet.

jullie zijn mn laatste hoop :)

bedankt alvast guys!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

'k heb hier geen verstand van :)

Maar, als je nou eens een Excel bestand converteerd naar HTML :? Kan je dan niet eens kijken hoe dan de tabbladen worden gegenereerd. Tenminste dat lijkt mij een logische stap..

Hoop dat je daar wat aan hebt...

Verwijderd

Topicstarter
damn, dan maakt ie er meerdere html pagina's van...

da's dus wat minder. bedankt in ieder geval was een goed idee.
iemand anders iets?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Het zou evt kunnen met layers, maar verstandig is toch om meerdere pagina's te maken. Het is natuurlijk te visualiseren dat het tabbladen zijn, maar dat ligt toch aan je eigen HTML/webdev skills

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
zal vast liggen aan mn skills...maar ik bedoelde dat ik tab bladen in excel wil hebben...
niet op de html pagina

Verwijderd

Als je op de Server Office hebt geinstalleerd, dan kun je server-side een echte excel file aanmaken en die met bepaalde commando's vullen.
(meer details over hoe je dat kunt doen kun je vast wel vinden).

Wat je nu namelijk doet, is een tekt-file aanmaken, daar een table in zetten, en dat de server het bestande de mime-type van Excel mee te laten geven Waardoor de browser denkt dat het excel is, en je excel door heeft dat hij de tabel om moet zetten nar een echte excel file. Helas is het in dit geval niet mogelijk iets 'luxe' te doen zoals meerdere tab-bladen. Een beetje layout en formules kan wel.

Let op: hier heb je dus wel echt MS Office op de server geïnstalleerd voor nodig, en dat hebben de meeste servers niet, dus als het voor je eigen server is kun je het zelf weten, maar als je site voor meerdere servers bruikbaar moet zijn, is het niet echt aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
tnx...maar dus nog steeds geen tab-bladen. :(
bedankt voor de moeite in ieder geval
Pagina: 1