[ut] netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
zoals je ziet kan ik vanaf mijn workstation op internet. tot nu toe doen alle applicaties het gewoon. maar ik startte net unreal tournament om even alle frustraties van vandaag van me af te schieten, maar kan geen online server vinden, want de masterserver wordt niet gevonden.

nu had ik eerst mijn workstation ook als internet server staan voor de rest van het netwerk, maar dat heb ik laatst veranderd toen ik een internet router pctje ging bouwen. daar draait nu een ander OS(win98) op en hetzelfde router programma(winproxy4.0 R1) in de oude situatie was het wel mogelijk om de masterserver te vinden. nu dus niet meer.

ik heb al verschillende opties geprobeerd(bijvoorbeeld transparent proxy aan/uit, reverse name lookup aan/ uit, andere poorten, de instelling nogmaals gechecked maar niets helpt topt nu toe. kan iemand mij vertellen hoe de instellingen moeten zijn? ik zit trouwens op een 100mbit utp netwerk.

mocht je mer info moeten weten over mijn systeem, vraag het dan even

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En je hebt wel de juiste porten open staan c.q. geforward ?
De PC die de inet verbinding heeft kan wel de juiste servers vinden ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

kun je wel pingen vanaf je workstation naar buiten?
http enzo mag werken maar als icmp er niet door komt dan werken sommige games niet

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
ik kan pingen vanaf mijn workstation naar pc's in arnhem dus denk dat wel goed zit.

ik hoorde IRL iets over een alternatieve Masterserver?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
is er nou niemand die het antwoord op weet?

ik moet gewoon die masterserver kunnen pingen vanaf een client pc... dan is het opgelost dunkt me