pc hangt tijdens kopieren

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 09:16
als ik iets wil kopieren naar mijn harde schijf loopt na een tijdje de hele pc vast. Zou dit misschien aan de temp kunnen liggen of ergens anders aan?

Mijn temp is nl best hoog. Case temp stressed = ong 45 graden en proc temp = 65 graden. Morgen ga ik nieuwe coolers halen.

Ligt dit aan de temp of ergens anders aan?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
temps lijken wel in orde voor amd al is je casetemp best wel hoog. iets meer frisse intake en outtake zou denk ik geen kwaad kunnen. Dit zou best de oorzaak van probleem kunnen zijn. probeer eens je kast open te zetten en een grote fan in je kast te laten blazen (zo'n tafelventilator). ff 5 min laten blazen en pc met rust laten zodat alles ff een beetje kan afkoelen en dan nog maar eens gaan kopieren. als het nu wel goed gaat dan weet je in ieder geval waar de oorzaak ligt voordat je allemaal fans gaat lopen kopen. maar fans zijn nooit weg :+

• leerling
Ik heb nog helemaal geen fans in m'n kast hangen. (alleen voor de voeding en proc dan). Ik zal het vanavond ff proberen met die ventilator.

Verwijderd

het lijkt mij vrij sterk dat het aan de temps ligt, 65/45 is wel hoog maar er zou nog goed mee te werken moeten zijn.

zou ook aan drivers (via4in1) kunnnen liggen... heb je daarvan recent wat geinstalleerd o.i.d.

gigabyte ga7vrxp is toch met via chipset of ben ik nou in de bonen? :)

• leerling
ik heb vanaf het begin de via 4in1 4.40 geinstalleerd, heb dat niet meer verandert.

Verwijderd

misschien een kapotte ide kabel? heb ik ook een keer gehad... :{ is heel lastig om daar achter te komen. Heeft bij mij iig lang geduurd voordat ik de idekabel ging verdenken :)

• leerling
Dat lijkt me best stuk eigenlijk. Het is een nieuwe ide kabel die ik bij mijn harde schijven kreeg. Er zit geen kreukje of iets dergelijks in. Zou die dan zomaar van het ene op het andere moment kapot gaan zonder dat je er wat geks mee doet?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
iets kan natuurlijk altijd kapot gaan en zelfs als het net nieuw is maar dit is hoogst onwaarschijnlijk. Ik hou het op de temp! probeer mijn fan tip maar eens vanavond.

• leerling
zal ik zeker doen.
Pagina: 1