Wanneer je in de ADSL modem een
geeft krijg je een hele waslijst.
Het gaat mij erom:
Wat betekenen de waardes van State (ik heb ze op 1,4,5,6,10 zien staan-->Maar wat betekenen deze getallen?) ?
Flag, State, Expr, Control zijn de waardes die ik nog niet helemaal door heb.
Flag kan als waarde:
• Template (Template Rule)
• Instance (Rule aangemaakt dmv template en extern ISP IP)
• 1 (Rule aangemaakt door interne surfer)
Deze heb ik nu wel door na veel waarnemen.
Expr staat vaak op 60 of 8.
Wat ik denk is dat dit de minuten zijn die aangeven hoelang een rule blijft bestaan. Maar ik zie hem nooit ergens tussenin staan, dus ik denk ook dat bij het aanmaken van de rule, de expr (expire) een waarde krijgt en deze niet meer veranderd. Je kan dus niet zien hoelang de rule nog bestaat, maar je ziet hoelang de intentie was bij het aanmaken van de rule, hoe lang ' ie nog moest bestaan.
Control is altijd leeg, hier heb ik dus geen flauw idee van.
State is dus de belangrijkste die ik wil weten.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij dit verhaal kunnen verduidelijken en eventueel op een aantal plaatsen kunnen bevestigen.
code:
1
| nat list |
geeft krijg je een hele waslijst.
Het gaat mij erom:
Wat betekenen de waardes van State (ik heb ze op 1,4,5,6,10 zien staan-->Maar wat betekenen deze getallen?) ?
Flag, State, Expr, Control zijn de waardes die ik nog niet helemaal door heb.
Flag kan als waarde:
• Template (Template Rule)
• Instance (Rule aangemaakt dmv template en extern ISP IP)
• 1 (Rule aangemaakt door interne surfer)
Deze heb ik nu wel door na veel waarnemen.
Expr staat vaak op 60 of 8.
Wat ik denk is dat dit de minuten zijn die aangeven hoelang een rule blijft bestaan. Maar ik zie hem nooit ergens tussenin staan, dus ik denk ook dat bij het aanmaken van de rule, de expr (expire) een waarde krijgt en deze niet meer veranderd. Je kan dus niet zien hoelang de rule nog bestaat, maar je ziet hoelang de intentie was bij het aanmaken van de rule, hoe lang ' ie nog moest bestaan.
Control is altijd leeg, hier heb ik dus geen flauw idee van.
State is dus de belangrijkste die ik wil weten.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij dit verhaal kunnen verduidelijken en eventueel op een aantal plaatsen kunnen bevestigen.