[C#]Alle groepen uilezen waar een gebruiker in zit

Pagina: 1
Acties:

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik ben bezig met een programma in c# dat gebruik moet maken van de rechten structuur van Windows. Ik vraag me nou af of het mogelijk is om alle windows groepen waar een user in zit uit te lezen.

Ik heb al gevonden hoe ik kan controleren of een gebruiker in een groep zit. Dit is mogelijk met de methode IsInRole uit de WindowsPrincipal class. Maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik of alle windows groepen uit kan lezen zodat ik bij elke kan testen of de user daar lid van is of de mogelijkheid om alle groepen waar een user in zit uit te lezen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Waarom zou je dat willen? Het werkt meestal andersom: je hebt een role NODIG om iets te doen, zit de user daar niet in, jammer voor de user. zit hij er wel in: continue.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Nou alle users zitten hier in het systeem en voor elke groep moeten aparte instellingen komen in het systeem. En groepen moeten dus ook gewoon toegevoegd kunnen worden in windows en dan moet er dus ook instellingen voor die groep gedaan kunnen worden in het programma. Als je niet alle groepen uit kan lezen dan moeten dus ook alle groepen ingevoerd worden in mijn programma wat weer een hoop werk met zich meebrengt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Het zal wel iets van foreach(Usergroup ug in usr.UserGroups) zijn

oogjes open, snaveltjes dicht

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
User heeft geen collection van Groups. Tenminste dat kan ik nergens vinden in de documentatie. En Usergroup is ook geen class. Ik kan helemaal geen class vinden van een Group. Je kan alleen controleren of een user in een group zit.

Verwijderd

Je moet de System.DirectoryServices gebruiken en uit ActiveDirectory proberen te lezen. Daar zijn de groups gedefinieerd. Ook als je geen ActiveDirectory hebt gebruik je de DirectoryServices. Kijk bv naar de System.DirectoryServices.DirectoryEntry.Path property in de reference manual.

/me vond dit in 31 seconden zoeken met de zoekstring: windows user domain group active directory

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Hmm ja dit is inderdaad wat ik nodig heb. Ik zie net ook dat ik mijn filter totaal niet goed ingesteld heb staan. Verklaart wel een beetje waarom ik niks vond en bleef hangen in een andere namespace. Ieder geval bedankt hiermee moet het wel lukken

Pagina: 1