Toon posts:

Iso's ... No experience :( :( :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Ik heb 2 dagen geleden een brander gekocht (plextor 10x4x32), en heb gelijk maar een ISO van internet gehaald om te kijken of ie goed werkt, Maar als ik die uitpak, krijg ik maar 3 files te zien ! een BIN file van ongeveer 600 meg, een .SFV file, en nog een andere.. maar als ik die op CD zet, is er geen exe file ofzo te zien.. alleen die BIN file enzo..

Hoe werkt dit??

Owja, ik gebruik Adaptec easy cd creator 4.0

Barracuda

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Dark

who tweaked the light?

Met ecd 4 gaat dat dus niet... iso's brandt je met cdrwin of met fireburner. er zijn nog wel meer programma's die ermee om kunnen gaan, maar cdrwin is DE iso brander.

www.goldenhawk.com kan je een demo ophalen

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Nou dat zal ik dan ff uitleggen.
De .bin file is een imagefile van een complete CD. Die is eigenlijk gemaakt met het proggie CDRWin, maar kun je ook branden met Nero:

Gewoon onder File/Burn Image.
En dan filetype op *.* zetten en vervolgens de .cue file selecteren die bij de .bin-file zit.

Die .sfv file is een checksumfile, die je met een proggie als pdsfv.exe kunt gebruiken om na te gaan of je gedownloade files identiek zijn aan de origineel gemaakte files.

• Prophylon
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06-2024
www.isonews.com

Daar kun alle info vinden die je maar wilt + proggies.

HTH

Joris.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:42

Flexx

This side up

Adaptec easy cd creator 4.0 is alleen handig voor cue files. maar die brand je net zo makkelijk met CDRwin

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Flex, ik neem aan dat je ISO's bedoelt, met Easy cd Creator kan je naar mijn weten geen BIN's branden.

Gebruik anders Fireburner, die kan verschillende imageformaten aan.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ok, heb ff een minitutorial voor je inkelaar geflanst...
Afbeeldingslocatie: http://www.schouwenweb.com/dark/cdrwin_tut.png
ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Dark: Leuk guide, alleen is het in de meeste gevallen niet aan te raden op "open new session" aan te vinken. Alleen als je een kleine ISO file hebt van 400Mb oid en je wilt later nog meer op die cd erbij zetten, moet je de cd 'open' laten.
Meestal doe je dit echter niet en dan kun je de cd beter afsluiten. Dan wordt deze sneller herkent door de CD-ROM drive. Vaak is er trouwens niet eens ruimte voor een nieuwe sessie.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zodeju, krijg ik ook zo'n heerlijke tutorial als ik wat vraag??:)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

SirCuit heeft gelijk: Open New Session:Opens a new session on the disc after writing the current session. This keeps the disc “open”, allowing more sessions to be added in the future. All sessions after the first one must be written with track-at-once recording (you can not write multiple sessions with disc-at-once recording). Note: Some recorders do not support this feature.

Soms moet open new session dus uitstaan, zelf heb ik regelmatig gehad dat een cd niet lukte als het uit stond, en dat het wel lukte als dat aanstond, vreemd maar waar.

Wekkel: Wat is je vraag dan?
Pagina: 1