Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
The devil is in the details.
en een nieuwe madden nfl-]MaRc0[- schreef op 13 augustus 2002 @ 12:11:
Elk jaar komt er een NHL aan, net zoals er altijd een nieuwe FIFA en NBA komt dus zoveel belangstelling zal er niet zijn...
nhl interresseert me niet echt. madden nfl en fifa wel
Verwijderd

Ook online is het zeer leuk spelen, je weet nooit wat voor strategie je tegenstander zal hanteren en hoe je daar het best kan op inspelen.
Ook IRL ben ik een NHL-fan met name voor de Detroit Red Wings, regerend Stanley Cup champion. Dara speel ik dan meestal ook m'n seizoenen mee.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Maar zoals ik al zei, NHL staat altijd bovenaan.
Sorry, ik kan het niet laten... De gehele NHL-serie is nu eenmaal heilig voor me. Fantastische spellen, al moet je wel een beetje van hockey houden.Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:46:
beetje reclame post of ligt dit aan mij?
Deze post is ook vooral bedoeld om te kijken of er in Nederland een beetje animo voor is. Valt behoorlijk tegen, volgens mij...
de sport is wel geinig opzich, iemand de wand in bodychecken
maar als je een leuke competitie kunst samen stellen dan doen ik mee maar dan wel met "the AVS"
Een paar nog maar, van de X-box versie. Game zelf komt uit op PC, PS2 en X-box (en GameCube volgens TekkenMaster hieronder)

Ik vraag me af of je online ook complete seizoen kan spelen, indien ja, reserveer ik alvast de Detroit Red Wings
Ik heb van NHL bijna elke versie sinds die van '94 of zo gespeeld, maar pas met NHL 2002 een heel seizoen ook echt afgemaakt (ik heb de play-offs op 1 punt na niet gehaald
Sinds 1,5 jaar hou ik ook van het echte werk en ga ik ook naar bijna alle thuiswedstrijden van de Tilburg Trappers !
Na elke wedstrijd heb ik ook weer erg veel zin in een potje NHL, dus dan speel ik het ook vaker.
Van mij mag het weer beginnen !
Misschien dat het met NHL 2003 wat makkelijker wordt om iets te organiseren, zodat ik samen met anderen wat op poten kan zetten.
BTW, ik reserveer alvast de Toronto Maple Leafs...
This space is occupied
Misschien is het dan weer leuk om FIFA 2003 te spelen.
The devil is in the details.
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet niet of iemand dat ook gelukt is. (mij maar 1 keer hoor) Dat ik iemand een dikke bodycheck gaf dat hij door een ruit heen vloog. Zag er wel cool uit.
Dat probeer ik continue, zeker als de "adreline" van m'n team op z'n hoogst is ...Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 10:43:
Dat ik iemand een dikke bodycheck gaf dat hij door een ruit heen vloog. Zag er wel cool uit.
Verwijderd
Je moet wachten tot ze in een hoek zitten... Dan super snel er naartoe schaatsen en dan er op afvliegen (zo'n hoge bodycheck). Dat geluid is geweldig als je ze beuk.zephyer schreef op 15 augustus 2002 @ 10:51:
[...]
Dat probeer ik continue, zeker als de "adreline" van m'n team op z'n hoogst is ...
Verwijderd
ik had dat in de '99 versie vaak, in 2002 is het me nog nooit gelukt.Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 11:01:
[...]
Je moet wachten tot ze in een hoek zitten... Dan super snel er naartoe schaatsen en dan er op afvliegen (zo'n hoge bodycheck). Dat geluid is geweldig als je ze beuk.

Ik ben van '98 naar 2002 gegaan ... Da's zoiezo een wereld van verschil ...Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 11:14:
[...]
ik had dat in de '99 versie vaak, in 2002 is het me nog nooit gelukt.
Het enige wat met '98 kl*te is, is dat ik deze niet meer kan uninstallen ...
dat is jouw mening, ik volg veel american football dus dan word het ook weer interressanter om het "play-by-play" te spelen. ik vind het juist leuk op deze manierVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 10:43:
NHL is veeeeeeel leuker dan madden. er zit meer actie in. Bij madden wordt het spel de hele tijd onderbroken.
Verwijderd
grrr, had de mijne dan ge-editVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 11:23:
Er zijn wat oninteressante mededelingen verwijderd...
Hoe het svp ontopic...
er stond ook genoeg on-topic info bij (toch?)
het lijkt mij iig wel leuk om te spelen, ik speel NHL2002 zo nu en dan
gewoon lekker schaatsen en mensen de wand in rammen
schitterend zo'n dikke bodycheck
..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..
uhm...
Op 9 oktober start in de VS de NHL competitie en gewoontegetrouw zal hij rond diezelfde datum in de winkels zal liggen. Ik lees hieronder dat ie 26 september beschikbaar zou zijn? Dan weet ik al wat verjaardagscadeau ik wilSmoonshine schreef op 28 augustus 2002 @ 21:51:
Weet iemand wanneer de releasedate is van NHL 2003?
* Fuelke is al zonder de demo zeker dat ie NHL 2003 gaat halen.
Woei, ik zie nu dat de demo een heruitgave is van de Stanley Cup finale van 2002. Binnen enkele minuten kan ik dus al met m'n favo team spelen.
17 september in Noord-Amerika en waarschijnlijk 26 september in Europa
De demo ziet er goed uit, maar dat je je knoppen niet kunt configureren is wel heeeel cheap. Ik speel al 10 jaar met QWE en ASD, moet ik opeens met ZXC en spatie gaan werken...

• Beide wedstrijden heb ik verloren (3-4 en 1-2) en dit op Difficult mode. Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat er voorheen 4 moeilijkheidgraden waren en nu tel ik er maar 3. Bij een derde blik blijkt dat er toch 4 moeilijkheidsgraden zijn
• Eindelijk speelt Detroit ook ingame in de Joe Louis Arena
• Bij een face-off op de Centre Ice spot lijken de verdedigende spelers verder weg te staan dan voorheen
• Het glas is breekbaar bij harde schoten, nog niets gemerkt van de breekbaarheid bij body-checks. Bij glasbreuk zie je het publiek zichzelf afvegen, ook al is er dan al een nieuw glas geplaatst.
• Bij spelsituaties is het publiek nog steeds plat, bij herhalingen en na doelpunten hebben ze wel meer vorm. Ze gedragen zich ook als een thuispubliek.
[ Voor 0% gewijzigd door Fuelke op 28-08-2002 23:59 . Reden: vergissing bij punt 1 ]
Het is voor mij al lang geleden dat ik het glas heb zien breken. In NHL 2002 is me dat nog nooit gelukt terwijl ik toch regelmatig fikse bodychecks uitdeel.
De scheids heeft zeker nog steeds gode-mode aanstaan ?
Is volgens mij al sinds enkele versies dat je die niet meer onderuit kunt halen, wat erg jammer is.
Zitten er ook weer van die 'special-effects' in als je bijv. een break-away hebt of als de goalie een save maakt ?
In NHL 2002 zat af en toe tijdens een herhaling van een goal ook een soort Matrx-move: het manneke schaatste, haalde uit, alles op pauze, de camera draait naar achter het manneke en dan zie je 'm schieten. Echt een tof gezicht !
Zit dat er ook nog in ??
Ook verkrijgbaar op FilePlanet(de grootste

- Net als vorig jaar: plat publiek tijdens spel, 3D-geanimeerd publiek tijdens cut-scenes. (Wees blij met dat platte publiek van een paar duizend man, anders had je een frame rate van 0.001 fps)
- Publiek gooit petjes op het ijs bij hattrick door een thuisspeler
- Nog steeds de "special effects": 1. als je op een breakaway bent (1 op 1 met goalie) en 2. als je een meter hebt "gevuld" door mooie acties te maken. Deze zijn beiden uit te schakelen als je niet van dit soort toeters en bellen houdt, zoals ik.
- Veel meer (behoorlijk overdreven) special moves/dekes mogelijk.
- Grootste vooruitgang volgens mij: een vet verbeterde user interface, realistischer puck-gedrag (stuiteren, afketsen enzo) en supermooie bewegingen van de goalies.
De demo is volgens mij in een ietwat vroeg stadium uitgebracht. Veel features zijn nog lang niet wat ze behoren te zijn (volgens de eerdere beloften van EA Sports).
Wel jammer dat EA ieder jaar de demo van NHL limiteert in de instellingen. Ik meen me te herinneren dat je bij de demo van NHL99 nog de tijd van de periodes kon instellingen. In de demo mis ik vooral het feit dat je helemaal geen linechanges kan doorvoeren, en ook geen overtredingen en geen regels (wat voor mij zeker bijdraagt tot de spelervaring).
Verwijderd
standaard:Z, X, C en SPATIErblommers schreef op 29 augustus 2002 @ 14:25:
kan iemand mij de controls vertellen? ik speel normaal met door mij ingestelde controls, dat kan alleen nu niet
(wat ze allemaal precies doen weet ik niet, want ik gebruik altijd W, A, S, D)
Dat klinkt alsof je die spellen alleen maar koopt omdat je met de vorige versie niet kon winnen.Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 15:03:
Ik speel de NHL serie sinds 98 op de PlayStation (elk jaar gekocht dus). En na de versie voor PS2 vorig jaar, komt ie er dit jaar ook weer bij. Eens kijken of ik de New York Rangers dit jaar eens wel de Stanley Cup kan laten veroveren met Pavel Bure en Eric Lindros in de 1e rij.
die gebruik ik normaal gesproken dus ook, maar bedankt. nu kan ik tenminste een beetje gaan proberenmaikel schreef op 29 augustus 2002 @ 20:39:
[...]
standaard:Z, X, C en SPATIE
Z = bodycheck / dekingmaikel schreef op 29 augustus 2002 @ 20:39:
[...]
standaard:Z, X, C en SPATIE
X = versnellen
C = wisselen van speler/ pass geven
Spatie = schot tegenhouden / schieten
BTW, ik heb al altijd die toetsen gebruikt en dat is ook goed te zien, want daar is de opdruk bijna geheel verdwenen.
Ik gebruik bijna in elk spel W, A, S, D.Fuelke schreef op 29 augustus 2002 @ 21:33:
[...]
Z = bodycheck / deking
X = versnellen
C = wisselen van speler/ pass geven
Spatie = schot tegenhouden / schieten
BTW, ik heb al altijd die toetsen gebruikt en dat is ook goed te zien, want daar is de opdruk bijna geheel verdwenen.
Meestal natuurlijk wel in combinatie met de pijltjestoetsen of de muis.
"Better ask questions before you shoot"
Verwijderd
hehe. Jawel hoor, alleen de Rangers was niet echt veel soeps de laatste jaren. Goede 1e rij en natuurlijk Leetch in de defense pairs. Maar voor de rest was het niet echt veel soeps. Dit jaar hebben ze helaas wederom weer net niet de play-offs gehaald. Maar nu met mensen als Lindros en Bure (Topscorer NHL) moet het me met de Rangers lukken.maikel schreef op 29 augustus 2002 @ 20:40:
[...]
Dat klinkt alsof je die spellen alleen maar koopt omdat je met de vorige versie niet kon winnen.
P.S. Ik speel in de Eastern Conference uitsluitend met de Rangers. Western Conference met de San Jose Sharks.
Ik speel m'n seizoenen uitsluitend met de Detroit Red Wings en die hebben natuurlijk wel een sterk uitgebouwd team met Steve Yzerman, Brendan Shanahan, Brett Hull, Sergei Fedorov, Igor Larianov, Luc Robitaille, Tomas Holmstrom als forwards.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 14:15:
hehe. Jawel hoor, alleen de Rangers was niet echt veel soeps de laatste jaren. Goede 1e rij en natuurlijk Leetch in de defense pairs. Maar voor de rest was het niet echt veel soeps. Dit jaar hebben ze helaas wederom weer net niet de play-offs gehaald. Maar nu met mensen als Lindros en Bure (Topscorer NHL) moet het me met de Rangers lukken.
P.S. Ik speel in de Eastern Conference uitsluitend met de Rangers. Western Conference met de San Jose Sharks.
In de verdediging twee sterkhouders in de vorm van Nicklas Lidstrom en Chris Chelios aangevuld met jongelingen (Maxim Kuzenetsov, Jiri Fischer) en als
topgoalie Curtis Joseph (dit jaar overgekomen van de Mapple Leafs)
Maar toch blijft het ook dan moeilijk om op het einde van het seizoen met de Stanley Cup naar huis te gaan. Spelen jullie lange seizoenen BTW? * Fuelke gaat altijd voor het seizoen met 82 wedstrijden.
Detroit Redwings en New York Rangers zijn van die typische ploegen die elk jaar een bom duiten investeren in spelers om op die manier "zeker" te zijn van succes. Triest is dat. Al blijven sommige spelers van die teams natuurlijk fantastisch om mee te spelen (Fedorov, onze klein-beetje-Hollandse Yzerman, Shanahan of Lindros).
Ik ga persoonlijk liever voor de leuke subtoppers/middenmoters met historie (Edmonton, Montreal, Toronto).
En altijd een lang seizoen
groetjes Marcel
Bij NHL 2002 was dat Sigmund Palffy. Helaas heb ik toen de play-offs NET niet gehaald: ik stond 1 punt achter Edmonton toen ik m'n laatste wedstrijd tegen de Mighty Ducks (zij gingen al zeker door) moest spelen.
Helaas verloren.
Ik Ik Ik (mits ik met de Detroit Red Wings mag spelen). Ik moet HNL2003 wel nog gaan kopen, heb al tweemaal in de winkel gestaan, maar door uitstel was ie er toen nietmtenbos schreef op 25 oktober 2002 @ 18:51:
Ik heb hem en hij is weer wauw mischien, zijn er mensen die een online competitie willen spelen???
dan is het handig eerst te bellen voor je heen gaatFuelke schreef op 25 oktober 2002 @ 19:47:
[...]
Ik Ik Ik (mits ik met de Detroit Red Wings mag spelen). Ik moet HNL2003 wel nog gaan kopen, heb al tweemaal in de winkel gestaan, maar door uitstel was ie er toen niet
Ik ren achter het ventje aan, en ram op A of D, er gebeurt 9 van de 10 keer niks, en 1 van de 10 keer gaat de aanvaller alleen maar heel ff wat langzamer, om vervolgens zn weg te vervolgen. Als ik echter aan de andere kant van het veld gecheckt word dan glijd die puck zo weg, ook al had ik em nog kunnen houden. Ook pakt mn eigen team de puck niet op als ik het niet zelf bestuur. Met 2000 als de puck los was ging ik af en toe al in een wat betere positie met mn aanvaller, AI defense pakt de puck op, ik krijg controle, speel naar aanvaller, breakaway, goal. Nu als ik er zelf niks aan doe blijft mn defense gewoon lekker staan.
Ben ik nou zo slecht? Wait, don't answer that...
Mijn redenatie is dat ik doe wat ik moet doen, op A of D rammen als ik vlakbij een tegenstander ben.
A is BTW Big Hit, D is hook/hold, staan dacht ik niet standaard zo, maar ben ik gewend.
Oftewel, de enige manier waarop ik een beetje normaal kan spelen is op beginner, of als ik geluk heb easy. Dan heb ik namelijk zelf altijd puckbezit. Want als de tegenstander de puck heeft spelen ze em nooit fout, mijn team onderschept em nooit, al gaat die puck dwars door mn ventje heen (andersom natuurlijk wel) en er is altijd een of meerdere schoten op doel. Op medium of hard is dat dan 2/3 keer een goal.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
ik vindt bazzs 2001 ook wel goed hooor
2003 zal wel weer op 2002 lijken, geen 45 euro waard dus

groeten
Enne als die online competitie er is: Ik reserveer de Vancouver Canucks !
groeten
Maar je kan niet meer je eigen foto op een poppetje plakken tog?
Bij create player kan je alleen nog maar een paar dingen in het gezicht aangeven, maar geen foto importeren
Of heb ik het mis?
Kom mensen laat eens horen wat jullie er van vinden.
groetjes Marcel
Uitslagen:
Vancouver @ Calgary : 7-4
St. Jose @ Vancouver : 9-3
Calgary @ Vancouver : 6-4
Niet echt realistisch vind ik. Ook het verdedigen is zooo verdomde moeilijk..meer mensen daar problemen mee?
Iemand hier een reactie op?Bernaar schreef op 09 november 2002 @ 15:26:
Ik heb m ook.
Maar je kan niet meer je eigen foto op een poppetje plakken tog?
Bij create player kan je alleen nog maar een paar dingen in het gezicht aangeven, maar geen foto importeren
Of heb ik het mis?