Elsa ISDN adapter +win 2000 +AMD XP2000 = BSOD

Pagina: 1
Acties:

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ik ben bang dat het een nieuwe ISDN kaart kopen wordt, maar het volgende is het geval:

Ik heb een PC; PIII-500 ABIT 440BX bordje met windows 2000 SP2 waar mijn ELSA ISDN kaartje (quickstep 1000 PCI) het jaren zonder problemen heeft gedaan.
Ik ben nu echter een en ander aan het overzetten naar mijn nieuwe PC (AMD XP2000, ABIT KR7A RAID bordje (VIA KT266A chipset), ook windows 2000 met SP2), maar ik krijg met dezelfde drivers mijn ISDN kaartje niet aan de praat.

Windows herkent mijn kaartje niet (krijg geen new hardware found ofzo), en als ik dan toch de drivers installeer krijg ik bij het herstarten BSOD's (kan me de foutmelding even niet herinneren, het was in elk geval geen melding over een device driver maar iets vaags).

Ik heb ook al een ander slot geprobeerd met hetzelfde effect. Nog iets nieuwere drivers kunnen vinden --> zelfde probleem. Een ander device in dezelfde sloten (netwerkkaartje) wordt wel goed herkent.

Iemand nog ideeen, of moet ik vanmiddag toch maar even naar de pc boer op de hoek lopen?

Intentionally left blank

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb een soort gelijk iets gehad met mijn server. Zet in de bios "plug and play os support" eens op een andere waarde. Als het Ja is even Nee maken of andersom, dat hielp met mijn Server in ieder geval. Was wel ander moederbord en andere ISDN kaart maar die liep ook vast bij t booten. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
FastBunny schreef op 13 augustus 2002 @ 10:55:
Heb een soort gelijk iets gehad met mijn server. Zet in de bios "plug and play os support" eens op een andere waarde. Als het Ja is even Nee maken of andersom, dat hielp met mijn Server in ieder geval. Was wel ander moederbord en andere ISDN kaart maar die liep ook vast bij t booten. :)
Thanks, ik zal het zo eens even proberen; zit nu achter mijn nieuwe pc (nou ja, nieuw; ik had 'm al een half jaar, alleen nu voor het eerst echt in gebruik :P ) met een 56k6 te internetten. Da's dus echt rete-traag, dus heb ik meteen maar even ADSL aangevraagd :)
Mocht het niet lukken, dan moet ik maar even doorbijten met dit analoog modempje...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Mmmmmz, wat een zaklamp al niet kan helpen; ik bleek tot 3 keer aan toe de kaart er niet goed ingestoken te hebben door de slechte verlichting hier op mijn kamer |:(
Probleem is dus verholpen, en ik kan weer met 64Kb surfen :)

Intentionally left blank