GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
hmmm, heb er wel 1 van 10gb en dat werkt wel. en hdu's van 4-6 gb kan je nergens meer kopen
tenzij iemand er nog 1 heeft liggen??
Hier en daar heb je goedkope hdd's als restpartijen bij winkels. Zo heb ik een 4,9 GB SCSI schijf voor mijn sampler ergens gehaald op die manier.
Expanding the inexpandable
ik weet dan dat ik nu een DMA schijf heb, maar een ultra DMA schijf ken me pc'tje niet aan zeker?
Die Ultra DMA schrijven zijn volgens mij ook al te groot
Het hangt een beetje van je mobo af.
Er zijn twee 'grenzen' waar je rekening mee moet houden. De eerste ligt op (ongeveer) 8 GB, de tweede ligt op (ongeveer) 32 GB.
Oftewel: je pc/bios herkent zeker 8 GB van de harddisk en met een beetje mazzel zelfs maximaal 32 GB. Voor het laatste geval moet je misschien wel je bios updaten naar de laatste versie.
Om zeker te zijn zou je ff op de site van de fabrikant van je moederbord moeten kijken. De _meeste_ socket 7 mobo's hebben trouwens geen bezwaar tegen 32 GB en herkennen deze meteen. Indien dit niet zo is, kun je op de site van de harddisk fabrikant meestal wel een tooltje vinden waarmee eea wél functioneert, ondanks dat het bios de harddisk niet (goed) herkent.
Er zijn twee 'grenzen' waar je rekening mee moet houden. De eerste ligt op (ongeveer) 8 GB, de tweede ligt op (ongeveer) 32 GB.
Oftewel: je pc/bios herkent zeker 8 GB van de harddisk en met een beetje mazzel zelfs maximaal 32 GB. Voor het laatste geval moet je misschien wel je bios updaten naar de laatste versie.
Om zeker te zijn zou je ff op de site van de fabrikant van je moederbord moeten kijken. De _meeste_ socket 7 mobo's hebben trouwens geen bezwaar tegen 32 GB en herkennen deze meteen. Indien dit niet zo is, kun je op de site van de harddisk fabrikant meestal wel een tooltje vinden waarmee eea wél functioneert, ondanks dat het bios de harddisk niet (goed) herkent.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Ligt aan je mobo. Ik heb zelf mijn oude harddisks ook verhuisd naar mijn oude pc's,
toen ik mijn p-500 had voorzien van 80gb harddisks.
Zo heb ik een P1-100 (Intel Zappa) en een P1-133 (Compaq Deskpro)
met beide een 30gb, maar wel de nieuwste bios erop gezet.
Die Intel Zappa heeft trouwens geen orginele ami bios meer,
want die ging niet verder dan tot 8gb.
Toen ik een niet-officiele "Mrbios" bios geflashed had, gaat hij tot max 128gb.
Overgens is UDma 133 downwards compatible met UDma100/66/33,
dus dat is geen enkel probleem.
Als je moederbord hem niet ondersteunt, kan je ook evt. een tooltje
gebruiken als diskmanager of i.d. om toch te maxiamale capaciteit te kunnen gebruiken.
toen ik mijn p-500 had voorzien van 80gb harddisks.
Zo heb ik een P1-100 (Intel Zappa) en een P1-133 (Compaq Deskpro)
met beide een 30gb, maar wel de nieuwste bios erop gezet.
Die Intel Zappa heeft trouwens geen orginele ami bios meer,
want die ging niet verder dan tot 8gb.
Toen ik een niet-officiele "Mrbios" bios geflashed had, gaat hij tot max 128gb.
Overgens is UDma 133 downwards compatible met UDma100/66/33,
dus dat is geen enkel probleem.
Als je moederbord hem niet ondersteunt, kan je ook evt. een tooltje
gebruiken als diskmanager of i.d. om toch te maxiamale capaciteit te kunnen gebruiken.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Hmmz , nooit geweten dat er tweakers waren met zo een "minder goeie pc :P" maare ok met een bios update kom je er denk ik wel , tis gewoon ff prutsen natuurlijk
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
ik ben van het type: haal zoveel mogelijk uit je huidige pcMary Wana schreef op 13 augustus 2002 @ 10:53:
Hmmz , nooit geweten dat er tweakers waren met zo een "minder goeie pc :P" maare ok met een bios update kom je er denk ik wel , tis gewoon ff prutsen natuurlijk
Gully schreef op 13 augustus 2002 @ 10:56:
ik ben van het type: haal zoveel mogelijk uit je huidige pcmaar met een bios update en een udma hdu moet het wel lukken dus?
Waarschijnlijk hoef je helemaal niks te doen.. Als je nu al een 10GB schijf aan het werk hebt, dan werken hdd's tot 32GB gewoon..
daarboven ga je een probleem krijgen, en moet je inderdaad een update zien te vinden voor je bios (wat moeilijk zal zijn), of met diskmanagers aan de gang gaan..
p166mx zeg je? dan is de kans groot dat je Windows 95 draait (Win98 is waarschijnlijk gewoon dikke stroop) en die biedt geen ondersteuning voor FAT32. Wat betekent dat? Dat je FAT moet gaan gebruiken, een bestandssysteem dat ondersteuning biedt tot zo'n 2-nogwat GB aan data.
Wat een onzin !!!SONiCB00M schreef op 13 augustus 2002 @ 11:16:
p166mx zeg je? dan is de kans groot dat je Windows 95 draait (Win98 is waarschijnlijk gewoon dikke stroop) en die biedt geen ondersteuning voor FAT32. Wat betekent dat? Dat je FAT moet gaan gebruiken, een bestandssysteem dat ondersteuning biedt tot zo'n 2-nogwat GB aan data.
Windows 98 draait heerlijk op een pentium 133, een pentium 166MMX is dan al helemaal geen probleem !!! (zelfs ME wil er wel op).
Ook ondersteund windows 95osr2 gewoon FAT32 !!!
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Indrukwekkendits_me schreef op 13 augustus 2002 @ 11:20:
Windows 98 draait heerlijk op een pentium 133, een pentium 166MMX is dan al helemaal geen probleem !!! (zelfs ME wil er wel op).
Ook ondersteund windows 95osr2 gewoon FAT32 !!!
win98 se draait prima hoor, iig beter als win95 (zeker met 96 mb ram)SONiCB00M schreef op 13 augustus 2002 @ 11:16:
Al mijn computers draaien op Windows ME, 100Mhz-500MhzSONiCB00M schreef op 13 augustus 2002 @ 11:16:
het werkt zelfs met 16MB alleen wordt hij dan erg traag met opstarten
En je moet wel een parameter meegeven. "setup /nm"
Op de laptop van mijn werk een dual boot met Win2k/WinME.
* Hans Heeft nog een P1-100Mhz 32mb met windows ME
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
en mocht je toch ooit overgaan op een nieuwe pc, dan is die ouwe prima geschikt als linux-server 
p.s. wat Twynn zegt klopt wel, als hij al over de eerste drempel (8 gb) heen is, dan ligt de volgende drempel pas op 32 gb... dus een 30 gb hd zal er zeker in gaan
p.s. wat Twynn zegt klopt wel, als hij al over de eerste drempel (8 gb) heen is, dan ligt de volgende drempel pas op 32 gb... dus een 30 gb hd zal er zeker in gaan
Hoi
Pagina: 1