Ikben van plan de Canon EOS 300 aan te schaffen, ik heb me laten voorlichten en gelezen op internet dat dit een mooie instap-camera is voor de beginnende fotograaf. Veel belangrijker vind ik de meningen van de gebruikers. Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van deze camera, en weten jullie misschien voor deze prijsklasse een (beter) alternatief?
mijn ma heeft die camera ook .. is een zeer leuke camera met genoeg functies voor de beginnende fotograaf
kwaliteit van de camera is dik in orde
kwaliteit van de camera is dik in orde
Had bij aankoop 2 camera's in gedachten anderhalf jaar geleden:de Eos 300 en de Nikon F65.
Heb zelf de Nikon F65 gekocht,hij is wat duurder(60 EUR).
Vond hem wat beter in de hand liggen en de objectievenring is van metaal bij de Nikon.
Verder ontlopen ze elkaar niet zo.
Heb zelf de Nikon F65 gekocht,hij is wat duurder(60 EUR).
Vond hem wat beter in de hand liggen en de objectievenring is van metaal bij de Nikon.
Verder ontlopen ze elkaar niet zo.
uhm, hoe moet ik dit opvattenG-PHREAK schreef op 13 augustus 2002 @ 11:19:
mijn ma heeft die camera ook ..
mijn ma heeft als hobby fotograferen ed.. dus vandaarVerwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 11:33:
[...]
uhm, hoe moet ik dit opvattenals mijn ma zo'n camera kocht dan is het een gewoon huis, tuin en keuken toestel. Ik ga ook nog even kijken naar de Nikon F65 ... wat zijn nog meer goede toestellen in de prijsklasse van 300 tot 450 euro??
Ik heb de EOS 300 nu ongeveer 4 jaar. Ben er nog erg tevreden mee! Zo'n beetje alles wat je als amateurfotograaf zal willen gebruiken zit erop. Je hebt de keuze tussen volledig automatisch, volledig manual en alles daartussenin. Lekker handig!
Maar bedenk wel dat de kwaliteit van je foto's niet zozeer afhangt van de gebruikte body, maar van de gebruikte lenzen. Ik heb vorig jaar ook nog een extra flitser erbij gekocht (een Metz 54 MZ-3). De lenzen die ik momenteel bij de camera bezit zijn een Canon 50mm 1.8 en een Canon zoomlens 24-85mm. Ik wil binnenkort gaan uitbreiden met een 75-300mm zoomlens om het onderwerp écht dichtbij te kunnen halen
Maar bedenk wel dat de kwaliteit van je foto's niet zozeer afhangt van de gebruikte body, maar van de gebruikte lenzen. Ik heb vorig jaar ook nog een extra flitser erbij gekocht (een Metz 54 MZ-3). De lenzen die ik momenteel bij de camera bezit zijn een Canon 50mm 1.8 en een Canon zoomlens 24-85mm. Ik wil binnenkort gaan uitbreiden met een 75-300mm zoomlens om het onderwerp écht dichtbij te kunnen halen
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik onderschrijf de vorige post.
Ik heb zelf alweer een tijdje een EOS 500N (voorloper van de 300). Bevalt mij uitstekend! Wat tips: probeer altijd een camera zelf uit (houd hem in je eigen handen). Elke hand is weer anders. De camera valt vrij klein uit en is ook erg licht. Ik heb er dan ook een battery pack onder gekocht dat:
- de camera voor mij beter te hanteren maakt;
- de camera stabieler maakt doordat hij wat zwaarder is;
- het mij honderden gulden aan lithium batterijen bespaart doordat er gewoon (oplaadbare) penlites ingaan.
Verder maakt idd niet de body maar het objectief de kwaliteit van de foto. Je kan wel gewoon beginnen met de standaard 28-80 of wat er ook bij zit. Later heb ik er o.a. een 50mm 1.8 (dit objectief moet een ieder hebben: goedkoop en HAAR-scherp) en een 75-300mm IS (fantastisch die Image Stabilizer!). Dit weekend een LowePro Minitrekker gekocht: Costa Rica here I come!
Overigens blijf je uitbreiden wanneer je de smaak te pakken hebt (statief, meer lenzen, filters etc.).
Ik heb zelf alweer een tijdje een EOS 500N (voorloper van de 300). Bevalt mij uitstekend! Wat tips: probeer altijd een camera zelf uit (houd hem in je eigen handen). Elke hand is weer anders. De camera valt vrij klein uit en is ook erg licht. Ik heb er dan ook een battery pack onder gekocht dat:
- de camera voor mij beter te hanteren maakt;
- de camera stabieler maakt doordat hij wat zwaarder is;
- het mij honderden gulden aan lithium batterijen bespaart doordat er gewoon (oplaadbare) penlites ingaan.
Verder maakt idd niet de body maar het objectief de kwaliteit van de foto. Je kan wel gewoon beginnen met de standaard 28-80 of wat er ook bij zit. Later heb ik er o.a. een 50mm 1.8 (dit objectief moet een ieder hebben: goedkoop en HAAR-scherp) en een 75-300mm IS (fantastisch die Image Stabilizer!). Dit weekend een LowePro Minitrekker gekocht: Costa Rica here I come!
Overigens blijf je uitbreiden wanneer je de smaak te pakken hebt (statief, meer lenzen, filters etc.).
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Pagina: 1