Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[code] tags maken ook normale tekst vaak te breed

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zie bv topic: [rml][ VB/SQL] Tabel bijwerken vanuit twee programma's[/rml]

In Topix was het zo dat de code-blocks in aparte tables werden gezet vziw, zodat de tekst erboven en eronder niet dezelfde breedte aannam als de vaak layout vern**kende tekst tussen de code-blocks.

In React echter worden sommige postings erg breed door de codeblocks en daarmee OOK de tekst erboven en eronder. Deze postings zijn dan belabberd slecht leesbaar door de soms erg brede layout van de postings.

voorstel:
- Code-blocks in aparte divs of tables, waarbij de tekst boven het code-block in een aparte table zit, anders helpt het niet ;) .
- Code-blocks font kan wel een punt kleiner, (ik zit op 1600x1200 op een 19" en het is zeer goed leesbaar, een punt kleiner levert al minder problemen op)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

nix mis met zeer leesbaar :P
aparte table; hoe zie je dat voor je? als de code in een table staat zal de tekst eromheen nog steeds de volledige breedte van de cell overnemen - en dus 'heel' breed zijn.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topix deed exact hetzelfde met brede code/php-tags.

Maar ze mogen, wmb, evt wel kleiner :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

dat kan in de CSS (class=code)

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 13 augustus 2002 @ 10:51:
nix mis met zeer leesbaar :P
aparte table; hoe zie je dat voor je? als de code in een table staat zal de tekst eromheen nog steeds de volledige breedte van de cell overnemen - en dus 'heel' breed zijn.
Dat die achtergrond (dat blauwpaarse) veel te breed is, dat was onder topix ook zo. Maar wat topix imho wel deed, en react niet is dit:

mijn posting is iets van dit:
tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

code:
1
codeblock codeblock codeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblock

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst

nu ging topix dit doen:

table start
tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
table end

table start
code:
1
codeblock codeblock codeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblockcodeblock codeblock

table end

table start
table end

Je krijgt dan wel een breed paarsblauw vlak, maar de tekst is wel smal, het codeblock is dat niet, maar als je dat perse wilt bekijken dan scroll je maar even.

Als je er ook nog voor zorgt dat de tabel alleen aan de rechterkant extend, hou je de tekst voor de gehele thread onder elkaar in 1 window, en hoeft men niet te scrollen, behalve voor de codeblocks.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij deed topix toch echt precies hetzelfde als jij zegt dat react nu fout doet :)

Ik kan me menig topic herinneren dat ik opzij moest scrollen om de tekst te kunnen lezen...
En als ik je goed begrijp wil je dus een html-output ala:

<table>
tekst
tekst
</table>
<table>
code
</table>
<table>
tekst
tekst
</table>

?

No way dat topix dat deed :)

Verwijderd

Topicstarter
Staat me zo bij, vaag. (omdat het me opviel dat het nu niet meer zo was, dacht ik) Denk niet dat ik op Fok's forum een posting kan vinden met code-tags ;), maar iig, lijkt me wel de juiste oplossing, want het is imho onleesbaar op deze manier, topics met brede codeblocks

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:19:
Denk niet dat ik op Fok's forum een posting kan vinden met code-tags ;)

http://forum.fok.nl/showtopic.php/185137/1/100
Toch wel :P

Alleen kon ik geen betere voorbeelden vinden.

Verwijderd

Topicstarter
:P Ik ben niet ALTIJD zo eigenwijs als ik lang ben :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

ik zie daar toch echt geen voorbeeld van het door Otis gestelde probleem?
De engie code blokken die daar zijn met begeleidende tekst hebben minder tekst dan de blokken bvreed zijn: en dus geen voorbeeld.

In de source is ook niets te vinden van zaken die anders zijn dan hier (of iig doen wat Otis wil :P)

Verwijderd

Topicstarter
Erm, jazekers wel, http://forum.fok.nl/showtopic.php/185137#5354196
, message 5354196
(die van censere). Het wordt mooi gewrapped, zie ook de posting eronder, waar die message in gequote is, die wrapped anders, want een quote is smaller, qua text. )

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die doet, hier, precies wat jij zegt dat fout gaat.
Zie ook de html van die reactie:

'Wat gebeurt er als je het volgende gebruikt:<blockquote><font size=\"1\" face=\"verdana, arial, helvetica\">code:<\/font><hr><font face=\"courier, fixedsys, lucida console\"><nobr><form method="post" name="adminlist" action="index.php?admin=true&lister=file"><br><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"><br>    <tr><br>        <td><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"><br>            <tr><br>                <td>Sort on size</td><br>                <td><input type="text" size="20" name="T1" value="sortsize"></td><br>                <td>Sort on user </td><br>                <td><select name="sortuser" size="1" onChange="adminlist.submit()"><br>                    <option value="" selected><none></option><br>                    <option value="1">admin</option><br>                    <option value="3">xtentic</option><br>                    <option value="4">marc</option><br>                    <option value="5">bla</option><br>                    <option value="6">erik</option><br>                    <option value="7">flat</option><br>                    <option value="8">jan</option><br>                </select></td><br>            </tr><br>        </table><br></form><\/nobr><\/font><hr><\/blockquote>Heb de javascript aangepast: <b>onChange=\"adminlist.submit()\"<\/b> zou namelijk voldoende moeten zijn. Verder heb ik de form tag gesloten, wist niet of je dat al had.<p>Edit: Ik lees net dat je die </form> al ergens had staan. Heb je meerdere forms op die pagina? Als je namelijk deze eerste form niet afsluit voordat je de tweede start, dan werkt het niet.'

Verwijderd

Topicstarter
:? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die posting op Fok wel degelijk de tekst goed wrapped en de codeblocks breed laat zijn, terwijl hier (in deze thread eerder al getoond) in React, de tekst niet netjes gewrapped wordt maar even breed wordt als het codeblock.

In fora zoals /13 en /14 is dit dus erg kl*te voor het lezen van de teksten, wanneer er een voorbeeldje van een stukje code staat (veelal breder dan de fixed layout van dit forum)

Verwijderd

Topicstarter
zelfde posting als hierboven, alleen dan met lange codetag.
---
:? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die posting op Fok wel degelijk de tekst goed wrapped en de codeblocks breed laat zijn, terwijl hier (in deze thread eerder al getoond) in React, de tekst niet netjes gewrapped wordt maar even breed wordt als het codeblock.

In fora zoals /13 en /14 is dit dus erg kl*te voor het lezen van de teksten, wanneer er een voorbeeldje van een stukje code staat (veelal breder dan de fixed layout van dit forum)
code:
1
dit is een erg lange regel dit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regeldit is een erg lange regel

Verwijderd

Topicstarter
Wordt hier nog iets mee gedaan of is het 'dat doen we niet' ?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is nog niets over beslist, maar kost wel een grote omslag in de rml-parser en dus heeft het een wat lagere prio.

Zolang de thread niet gesloten is is er sowieso nog geen uitslag (ten goede of ten kwade van jouw optie).

Verwijderd

Wat er gedaan zou kunnen worden is voor en na de tekst van een post <div style="width: 600px;"> resp. </div> te zetten, en voor een code tag </div>, en erna weer <div style="width: 600px;"> resp. </div>. Het kan ook met p tags natuurlijk.

Het is iets meer code wat je binnenhaalt, maar misschien zijn de eerste en laatste div tags wel te integreren in de javascript template of iets dergelijks. Dat mogen de heren van Parse bedenken ;) Ik heb iets soortgelijks op deze manier al eens opgelost.

• chem

chem

Reist de wereld rond

het voor/na de teksts etc. gaan 'klieren' met divjes en table's etc. vind ik een no-go (dit maakt sommige template zaken onmogelijk bv., en is erg lelijk bij XML output of andere manieren)

Dit staat "even" op een laag pitje maar er wordt zeker naar gekeken bij de volgende upgrade - zover mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
In /14 is het een must dat dit verwezenlijkt wordt. Bij bijna elk topic waar code gepost wordt is het scherm te breed en is lezen lastig. Ik vind het jammer dat het op een laag pitje is gezet, want IMHO duurt het dan nog wel even voordat dit gefixed is, wat sux als /14 het enige forum is dat je leest...

Maar zitten die conversiecodes er keihard in oid? Als je een message opdeelt in stukken, is het IMHO makkelijker te converteren (lees: direct), dus eerst mbv de UBB tags de message opdelen in stukken, zoals 'tekst', 'code', 'quote' etc. Je krijgt dan een tree van blokken die je individueel weer converteert naar HTML die je in de database opslaat voor viewing.

Maar goed, ik wacht wel.

• chem

chem

Reist de wereld rond

true, die blokken er uit vissen is niet het probleem - het gaat me er meer om dat men dan vanuit een zelf geschreven template-function moet maken zodat de RML die als callback kan nemen. Da's vies, dus vind ik dat er "iets" anders moet gebeuren. Als ik tijd heb zal ik kijken hoe de HTML etc. van Fok! in elkaar zit. Mocht je zelf een idee hebben; ik hou me aanbevolen.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11 21:59
fixed (in de volgende update).

dmv het toevoegen van width: 610px bij de content-class. De code-class overruled de andere class, waardoor die wel breder wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.