[netware] Backup software

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
Weet iemand een degelijk backup programma voor netware servers en heeft daar ook nog positieve ervaringen mee ?
We hebben hier nou arcserve7 op netware 6 maar daar word ik helemaal 8)7 :r :'( en :( van.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:42
veritas, geen ervaring mee overigens. wij gebruiken ook arcserve.

Verwijderd

Idem... wij gebruiken ArcServe7 met nw5.1. De manager onder windows is behoorlijk gammel, maar de nlm's draaien fantastisch.

Verwijderd

ik heb arcserve for novell bij sommige klanten als jaren zonder problemen draaien

zo nu en dan heb ik alleen een versleten dat-drive moetten vervangen...

ps.: ik gebruik NIET de windows manager maar gewoon rconsol met de nlm's

Verwijderd

sbackup ?

Maar wij doen het gewoon met HD-rackjes en bat-filetjes. Werkt uit de kunst. Ik wil geen ArcServe en/of tape streamer meer.

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Arcserve (wat wij momenteel ook nog gebruiken) Is zwaar bagger tegenwoordig. De performance is slecht, en er zijn minimaal 10 manieren om de zooi omzeep te krijgen.
Op dit moment is alleen veritas een goede optie. De interface is wat minder, maar technisch wel oke.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Consequator
heh maak er maar minimaal 100 van, ik krijg het maar niet voorelkaar om op nw6 sp2 met arcserve7 de gedetaileerde bestanden tevoorschijn te toveren van wat ie uberhaubt gebackupt heeft zodat ik het kan restoren.
Dat is eigelijk restore actie nr1 hier, iemand die z'n homedir omzeep heeft geholpen.
Hij gooit alles op een ultrium tape dus daar kan mooi wat op, maar het was ook leuk als we het er fatsoenlijk af konden halen :)

Verwijderd

Consequator

ik ken he probleem... met de windowsclient heb ik daar wel eens probs mee gehad maar met de nlm lukte het me dan wel :)

• Consequator
mja maar met de nlm krijg je niet een lijst met bestanden om te zien welke je eigelijk hebben moet :)
aangezien men nooit meer weet hier wat voor bestand het nou eigelijk was wat ze weggemieterd hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 08:38:
sbackup ?

Maar wij doen het gewoon met HD-rackjes en bat-filetjes. Werkt uit de kunst. Ik wil geen ArcServe en/of tape streamer meer.
Dus jullie hebben 20 setjes hdd's in de kluis liggen? en een voor elk jaar. :+

Verwijderd

He consequator.... staat tussen de faqs van AS7.... zijn btrieve-instellingen.... heb ik ook gehad...

Ik ben tevreden met AS7... stabiel, snel, betrouwbaar.... kost wel veel tijd het zo te krijgen...

Verwijderd

Hier hebben we nu TapeWare voor Netware in gebuik (huidige klant) .. klein progje en enkel via NLM's te bedienen. Maar ik ben ook zeker te spreken over ArcServe ... mits je alles goed up-to-date hebt .. (drivers, nlm's enz... )

Verwijderd

Wij hebben hier recent Arcserver de deur uitgeschopt v.n.l door de slechte ondersteuning/brakke website and hardware ondersteuning.
We draaien nu ongeveer 1,5 maand op Backupexec version 9 en na een aantal aanloopproblemen heb ik als enige aanmerking de soms wat brakke interface.

Verwijderd

Blijft toch een beetje emmeren merk ik toch vwb backupen van NetWare. Raar eigenlijk... wat is er belangrijker dan een betrouwbare, snelle en stabiele backup?

Verwijderd

Vraagjes over backup onder Novell

Zie reactie van mij (hashname).

Verwijderd

Heb ik gelezen ja.... maar er is geen expliciete keuze uit een groot aantal goede backup-paketten...
Pagina: 1