Edonkey

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Waarom is dat Edonkey toch een half uur bezig te connecten met allerlei verschillende servers waarbij het zegt dat het niet kan connecten en uiteindelijk verbind ik nergens mee. Ik heb geen firewall aanstaan....

Ik heb edonkey2000 (35.16.61), waar kan dit aan liggen?

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42
Ververs je wel regelmatig je serverlist? Zelfs met een up to date sererlist kan het soms wel even duren, maar een half uur is echt te lang.

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Probeer anders de 'nieuwe' variant van Edonkey eens ... Overnet :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Misschien is het beter om naar de opvolger van edonkey te gaan: overnet

www.overnet.com

Ben je van dat connecten af, en zoeken gaat ook veel beter.

Do as I say, don't do as I do.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:50

Xtremelead

powered by E-MU

dat heb ik nou ook :?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je moet in ieder geval een recente serverlist hebben. Die hoef je trouwens niet iedere dag te verversen. Als je eenmaal verbinding hebt, dan gaat het verder vanzelf, krijgt steeds de nieuwe servers aangeleverd. Het probleem ontstaat meestal als je maar eens in de week eDonkey gebruikt. Dan loop je achter met de updates. Maar als je maar eenmaal verbinding hebt al is he met een server met maar 1 gebruiker dan trekt het bij. Normaal heb ik binnen een minuut verbinding.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Probeer eDonkeybot lite (is gratis), die connect voor jou (en haalt ook de laatste serverlisten op). Je kunt natuurlijk ook Overnet gaan gebruiken. :)

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 10:42
Op de site van eDonkey staat dat de man achter eDonkey en Overnet blijft werken aan eDonkey, omdat ze beide een ander doel hebben. Weet iemand wat daarmee bedoelt wordt? Ik twijfel dus nog over de overstap naar Overnet.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Van oorsprong is eDonkey bedoeld om 'doelgroepen' te helpen bij P2P netwerken. Dus bv een SF netwerk, een MP3 netwerk, een DivX netwerk. Daarom zijn er ook servers in het systeem. Dus iedereen met belangstelling voor files over GTST logt aan op de GTST server. Dan vind je ze sneller en wordt je niet gehinderd door mensen die andere dingen zoeken. Je kan zelfs prive servers maken als je meer een andere poort kiest
De servers onderling communiceren wel, dus je kan ook wel andere dingen vinden. Dat is uit de hand gelopen omdat maar weinig mensen eDonkey op deze manier gebruiken.
Het werkt alleen goed voor de SF server. Daar verzamelt iedereen met die belangstelling zich.

Overnet is veel algemener. Je kan er geen voorkeur in uitspreken.

Voordeel van een goed werkend eDonkey systeem: Je vindt snel wat je zoekt, want je vraagt het alleen aan mensen die dezelfde belangstelling hebben als jij. Juist als iets zeldzaam is dan kan je het eenvoudig vinden. Nadeel, de servers kunnen overbelast raken als mensen van server naar server hoppen zonder op te letten.

Voordeel van Overnet: Je kan alles en iedereen vinden, geen servers. Zeldzame dingen zullen ondergesneeuwd raken.

Verwijderd

ik heb gisteren voor het eerst overnet gebruikt en tegelijk edonkey
edonkey : connecting.....
overnet: connected
edonkey: connecting...
overnet: search found
edonkey: connecting
overnet: downloading...
misschien schetst dit een beetje mijn ervaring

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:49:
ik heb gisteren voor het eerst overnet gebruikt en tegelijk edonkey
edonkey : connecting.....
overnet: connected
edonkey: connecting...
overnet: search found
edonkey: connecting
overnet: downloading...
misschien schetst dit een beetje mijn ervaring
:D
Idd, om een goede server te vinden ben je een aantal minuten bezig. Met eDonkeyBot gaat dat overigens een stuk beter... :+ ;)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:34

boesOne

meuh

de edonky bot bezet de servers wel overmatig ! Die bot is dus helemaal niet ok voor nieuwe users..
Ook moet je edonkey een beetje verstandig configgen.. Niet je hele upload laten dichttrekken door de ezel.. Mijn ervaring is dat met je halve upload en max 45 connections je toch wel 30 a 35 kb/s down haalt en goed connect.. [chello !]

op edonkey vind je wel de lekkerste iso's .. ik heb zelf geen zin in de ftpscene en kazaa zuigt aan alle kanten..
Hoe staat het met overnet ? krijg je ook echt de files die je wil.. geen rips maar iso's ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Overnet is nog in de beta fase. Het werkt wel, maar het aantal gebruikers in nog laag. Daarintegen is het wel zo dat het de meest fanatieke mensen zijn die dus veel sharen.

• L0g0ff
  • Laatst online: 06:56

L0g0ff

omg

Overnet heeft alleen wel 1 groot nadeel. De downoad snelheid :(

De max die ik heb gehaald met overnet was 10 kb/s. Het probleem is dat ik met overnet alle bestanden maar van 1 pc tegelijk af kan trekken.
Bij kazaa is trek je soms wel van 10 of meer pc's tegelijk het bepaalde bestand.

En het voordeel wat ik van eDonkey vond was dat je zelfs bestanden kon downloaden bij een user terwijl hij zelf niet eens het hele bestand op zijn pc had staan. Maar helaas ben ik weer terug gegaan naar kazaa want eDonkey werkte bij mij ook niet zo lekker meer :(

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• MR_VIPER
  • Laatst online: 21-08 08:26

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

edonkeybot zuigt. Die zorgt voor de overbelasting van de servers waardoor normale botloze gebruikers de dupe worden. Verder is nog niet aan te bevelen edonkey en overnet naast elkaar te draaien. Ivm common ports die de pakketten gebruiken.

*empty*

Verwijderd

OhMyGod schreef op 13 augustus 2002 @ 14:53:
Overnet heeft alleen wel 1 groot nadeel. De downoad snelheid :(

De max die ik heb gehaald met overnet was 10 kb/s. Het probleem is dat ik met overnet alle bestanden maar van 1 pc tegelijk af kan trekken.
Bij kazaa is trek je soms wel van 10 of meer pc's tegelijk het bepaalde bestand.

En het voordeel wat ik van eDonkey vond was dat je zelfs bestanden kon downloaden bij een user terwijl hij zelf niet eens het hele bestand op zijn pc had staan. Maar helaas ben ik weer terug gegaan naar kazaa want eDonkey werkte bij mij ook niet zo lekker meer :(
mijn max snelheid was 30 kb/s waarbij ik max 8kb/s upstream in stelde en voor mijzelf dus 32 downstream. das vervelende van @home als je upstream hoog is dan daalt je down enorm. bij overnet en edonkey kun je uppen niet uitzetten dus dit is best wel een probleem :S

• Jelmer
  • Laatst online: 30-08 21:29
Als je trouwens sharereactor/filenexus naast eDonkey gebruikt, hoef je soms alleen even op de connection queue van een server te staan om al in de queue bij een hoop mensen te komen.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 15:08

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Je kunt toch gewoon geen map aanvinken bij overnet bij sharing..

Be fast .... Be furious....

Verwijderd

Wat jouw probleem betreft: ik had dat ook heel vaak totdat ik een servelist updater installerde. Ik gebruik de ed2kutils van Bierbaron (search tip voor google) en die is echt super. Het connecten gaat dan een stuk makkelijker.

Je hoeft geen extreme snelheden te verwachten in edonkey; maar daar staat tegenover dat je heel veel alternatieve files die je niet met kazaa kan vinden.

Ik gebruik persoonlijk de search zelden, ik kijk op de download sites welke files er worden aangeboden als daar niets leuks bij zit ga ik via de links op die pagina steeds naar een ander forum.

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

OhMyGod schreef op 13 augustus 2002 @ 14:53:
Het probleem is dat ik met overnet alle bestanden maar van 1 pc tegelijk af kan trekken.
Overnet haalt net als edonkey bij meerdere gebruikers tegelijk delen van het bestand weg hoor....

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 12-08 07:28
Hee, ik heb overnet geinstalleerd, en het werkt perfect!!

Edonkey meteen eraf gemieterd!

Bedankt

Verwijderd

Bl4ckviper schreef op 13 augustus 2002 @ 16:15:
Je kunt toch gewoon geen map aanvinken bij overnet bij sharing..
Je shared alsnog automatisch alle bestanden die je aan het downloaden bent.

• L0g0ff
  • Laatst online: 06:56

L0g0ff

omg

MR_VIPER schreef op 13 augustus 2002 @ 15:02:
edonkeybot zuigt. Die zorgt voor de overbelasting van de servers waardoor normale botloze gebruikers de dupe worden.
De edonkey bot voor de standaard gebruiker zorgt niet meer voor overbelasting van de servers. Atans de laatste versie niet meer.
En ik heb die bot net geprobeerd maar dat is een prima tool om weer fatsoenlijke en werkende servers in je serverlist te krijgen.

Verder kun je met die tool ook instellen hoeveel bandbreette je in edonkey wilt stoppen.

Prima tool dus

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
ik heb een probleempje ..

ik heb de site ..

www.eselfilme.com

die heb ik vroeger gebruikt en ik vind het heel lekker om te gebruiken.,..

nu heb ik alleen het originele proggie van edonkey niet meer
en met die andere ( e-mule en overnet ofzo ) daar begrijp ik niet wat ik verkeert doen..

eerst was het gewoon .. je klikt het aan op de site . het komt in je proggie in het lijstje te staan .. en dan d/l hij hem van zelf..

nu staat hij erin en gebeurt er niets..

kan iemand me msichien uitleggen hoe overnet ofzo werkt..

Grtz. Alex

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat je dit soort vragen niet in topics van 2 jaar oud, maar gewoon in het volgende topic zet :)

eMule opensource eDonkey, deel 11

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.