Toon posts:

EssentWebconnect - niet mogelijk in zelfde subnet te pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben EssentWebconnect (zakelijk kabelinternet) maar nu is het niet mogelijk om hiermee mensen te pingen/telnetten/whatever (gewoon niet bereikbaar dus) in het zelfde subnet.

Wij hebben dus bijv. 196.36.200.4 en ik kan dus 196.36.200.30 bijv. niet bereiken.

Dit is superlastig want veel van onze klanten hebben ditzelfde zakelijke EssentWebconnect abonnement en nu kan ik dus niet via Terminal Services inloggen op hun server, niet telnetten naar hun mailservers ed.

Ik zag hier dat sommige chello mensen hetzelfde probleem hebben (http://www.chelloo.com/tips/p2p.html) maar wat daar als 'oplossing' staat werkt hier helaas niet.

Iemand een idee hoe ik dit zo fix dat het werkt?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
gewoon zeiken bij essent.. je bent een zakelijke user dus je hebt wel wat zeik rechten dat je p2p wil hebben :)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

tja.. en anders met gateway's gaan kloten, beetje routeren e.g. route add -p 212.*.*.* 212.*.*.1 maar dan met goede ip adres en gateway...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Welk subnetmask heb je? Ik gok dat het 255.255.255.255 is ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
fetcher schreef op 13 augustus 2002 @ 09:23:
gewoon zeiken bij essent.. je bent een zakelijke user dus je hebt wel wat zeik rechten dat je p2p wil hebben :)
Hehe, dat heb ik net gedaan (moest per email want de helldesk, zelfs 2e lijns, kon me niet helpen. :+). :)

Mijn subnetmask is overigens gewoon 255.255.255.0

Met route add heb ik getest, dus route add ipadreswatikwilbereiken gateway maar het werkt nog steeds niet daarna.

Verwijderd

Topicstarter
Tis opgelost...door Essent _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, nog bedankt iedereen. :)
Pagina: 1