Hercules 3d prophet III Geeft artifacts zonder overclocking

Pagina: 1
Acties:

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 23:03
Fuckaduck,

Ik heb er gewoon helemaal geen rare dingen mee gedaan, en zo ineens sinds zaterdag geeft mijn geforce3 Ti500 gewoon artifacts na een minuutje of 10-15.

Ik zit zelf te denken aan een overhittings probleem, maar ik heb geen idee hoe ik het op kan lossen.
Ik had wel een intake verplaats naar een outtake positie bovenin de kast, maar na het terugplaatsen hiervan was het probleem ook niet opgelost. Moet ik teruggaan met die kaart, hij is nog geen jaar oud (HCC-Funprice)?

Ik hoor het wel, hopelijk.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Even met de kast open draaien en dan zien of dezelfde probs op treden ? Lijkt me dat dan de koeling (kast open kan de warmte makkelijker weg) wel goed genoeg moet zijn.

3d2001 draaien en dan zien of de artefacten eerder komen (3d2001 is GPU intensief dus eerder warm).

Ennuh misschien even t stof tussen de koelribjes halen, mijn GF3ti500 wil redelijk stoffig zijn (lijkt wel een stofzuiger die fan op zo'n videokaart, is btw ook een hercules GF3ti500)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Bullettooth
Daar ben ik niet helemaal mee eens, dat de kast dan koel genoeg moet zijn. Je hebt in dat geval toch helemaal geen airflow meer? Of ben ik dan een beetje raar aan het denken, maar ik kan het natuurlijk wel met een grote ventilator naast de kast proberen. :)

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Wat zijn artifacts ?? :X

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Drop-outs in je beeld, oranje pixels ipv de eigenlijke texture, etc

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Bullettooth
Kan het wel kloppen dat deze artifacts van het ene op het andere moment verschijnen? Dus niet langzaam een opbouw maar in een keer het hele scherm vol? Ik heb er niet zoveel ervaring mee.
Als het helpt om er een ventilator op te zetten, zou een goed gekoelde nieuwe kast dan een oplossing zijn?
En mocht het niet helpen om de kast open te zetten en er een ventilator op te zetten, kan ik er dan mee teruggaan naar funprice?

• Bullettooth
Ik heb zojuist van een bekende gehoord, dat hij hetzelfde probleem ondervond. Zijn er misschien nog meer mensen met dit probleem?

P.S. Hij heeft hem ook op de HCC bij funprice gekocht. (Toeval ????)

Pagina: 1