Is Plextor Plextor of Sanyo?

Pagina: 1
Acties:

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Topicstarter
Ik zie steeds vaker dat o.a. tweakers roepen dat Plextor o.a. Sanyo loopwerken gebruikt. Daar wil ik dan bij deze onomstotelijk bewijs voor zien. Geen speculaties of simpele deducties graag.

En speciaal voor FrankGuthrie: geen simpele opmerkingen.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Koop een plextor en een Sanyo, breek ze open en kijk!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 11:49 schreef Sneeuwbal het volgende:
Koop een plextor en een Sanyo, breek ze open en kijk![/quote]WHAHAHAHAHAHAHAHAHAH, sommige mensne zijn niet zo rijk :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Het is wel zo.

En ook : HP = Sony.

• Killemov

Killemov

Topicstarter
Hey Sneeuwbal, dit is geen bewijs en zelfs geen speculatie of simpele deductie. Dit is een vraag terug aan mij om zelf naar het bewijs te gaan zoeken.

FrankGuthrie, lees de topic nog een keer. Ik hoef dus ook geen simpele opmerkingen te zien. (Daar wordt de tread alleen maar onnodig langer van.)

HlpDsk, werk jij bij Plextor en/of Sanyo? Zo, ja: stuur mij een tastbaar bewijs. Zo nee: Zeker lid van het simplistisch verbond?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 11:56 schreef Killemov het volgende:
Hey Sneeuwbal, dit is geen bewijs en zelfs geen speculatie of simpele deductie. Dit is een vraag terug aan mij om zelf naar het bewijs te gaan zoeken.

FrankGuthrie, lees de topic nog een keer. Ik hoef dus ook geen simpele opmerkingen te zien. (Daar wordt de tread alleen maar onnodig langer van.)

HlpDsk, werk jij bij Plextor en/of Sanyo? Zo, ja: stuur mij een tastbaar bewijs. Zo nee: Zeker lid van het simplistisch verbond?[/quote]EEEHH, ja nadat er ge-edit is.

En wat bedoel je er eigenlijk mee?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• 0rbit
  • Laatst online: 13:02
Killemov; als het jou zo veel boeit dat je anderen hier gaat uitschelden, waarom zoek je het zelf dan niet uit? Je hebt mogelijkheden genoeg dacht ik, zonder daarbij mensen onnodig af te zeiken...

Mr_Atheist doet Killomov in de ban :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 12:13 schreef Mr_Atheist het volgende:
Killemov; als het jou zo veel boeit dat je anderen hier gaat uitschelden, waarom zoek je het zelf dan niet uit? Je hebt mogelijkheden genoeg dacht ik, zonder daarbij mensen onnodig af te zeiken...

Mr_Atheist doet Killomov in de ban :)[/quote]Doe mee.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

het IS gewoon zo, niet alle drives geloof ik, maar de 8 en de 12 speed dingen in ieder geval wel.
neem het nou maar van mij aan:)

Verwijderd

BAN! Brok brutaal vreten! :(

• Killemov

Killemov

Topicstarter
Goed, werk JIJ dan bij Plextor of Sanyo? (zie HlpDsk)

Als ik het gewoon aan had genomen, zou ik dan dit topic gestart hebben? En als ik het gewoon aan zou nemen zou ik dan niet net zo'n blaatschaap zijn als jij?

Bewijzen moet ik hebben! Bewijzen!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 12:22 schreef HlpDsK het volgende:
BAN! Brok brutaal vreten! :([/quote]Kan me niet beter uitdrukken :(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Killemov

Killemov

Topicstarter
Aan allemaal: Het is helemaal niet de bedoeling om wie dan ook af te zeiken.

Ik heb alleen en bloedhekel aan napraterij. Ik vraag toch niet voor niets om harde bewijzen? Komt eenieder willekeurig persoon met: Neem het nou maar van mij aan?

Daar wordt niemand toch wijzen van?

Verwijderd

Paar simple methodes om te vinden.

Als je naar de Plextor site gaat en kijkt voor burnproof. Het is van Sanyo.
BURN-Proof is a trademark of SANYO Electric Co.,Ltd

De drives komen ongeveer om de zelfde tijd uit. Met de zelfde spec.

Er zijn maar weining fabrikanten die hun spul allemaal zelf maken. Alleen ze kopen niet allemaal even goed in. Plextor dus wel, bij Sanyo.:)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Als eerste indicatie is de Burn-proof techniek van Sanyo. Dit is te vinden op de site van Plextor.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Killemov

Killemov

Topicstarter
Goed, dat Plextor de BURN-proof technologie van Sanyo in licentie heeft wist ik dus al. Dit is ook de enige link die ik kon vinden tussen Plextor en Sanyo. Op de site wordt dus ook credit gegeven voor het gebruik van die technologie. Het staat echter alleen vermeld bij de 12/10/32 modellen.

Dit is nog geen bewijs dat de loopwerken bij Sanyo vandaan komen.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

"Sanyo don't sells CDR-W drives under their brand. Sanyo sells OEM which means you will find similar drives under others brands ( Lacie, Plextor, Iomega)"
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/47578
deze topic ben ik al een aardige tijd geleden (bijna 1 maand) begonnen. weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar het was een quote van een site.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Killemov, beetje chillen aub. Wil je perse alleen maar antwoorden, bel Plextor dan. Een beetje geinen hier moet kunnen, je moet niet te serieus worden hiero, dat levert namelijk alleen maar ruzie op. Iets bescheidener opstellen kan overigens ook geen kwaad. Je betaalt hier niet voor informatie !! Nu niet mij gaan uitschelden, ik hoop alleen dat ik je duidelijk heb kunnen maken, dat een directe aanpak als die van jou nogal verkeerd kan aankomen. Een bescheidenere opstelling doet wonderen..

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

wekkel: zeer subtiel opgelost.
waarheid!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ondankbaar zwijn.....

De mensen hier proberen je te helpen....

Neem eens wat aan

Stop being an asshole

• Killemov

Killemov

Topicstarter
Hey Wekkel, tuurlijk heb je gelijk. Maar zeg nou zelf, als je vraagt om bewijzen en men komt met: 'Het is zo!' of 'Neem het maar van mij aan!' (zucht)

Het linkje naar die site met die quote over Iomega, Lacie en Plextor (goeie!) liep uiteraard dood. Als ik op de Sanyo-site zelf kijk en click op iets wat maar naar 'CD' ruikt kom ik hier uit: http://www.sanyo.com/aboutsanyona/company_profiles/sales_supply.html

Wie kan het merkje op het plaatje ontcijferen?

Ook een kijkje op http://www.lacie.com en http://www.iomega.com levert niets op.

• MnM
  • Laatst online: 09:43

MnM

als je een sanyo 8*4*32 op tafel legt een een plaxwriter 8*4*32 , beide IDE dat zul je zien dat ze er iig aan de buitenkant identiek uit zien

en ik zal mijn plexwriter 12*4*32SCSI es ff open slopen om te kijken of er in de binnekant wat staat

Verwijderd

Wat ook grappig is dat Sanyo meestal net iets eerder de nieuwe cdwriter uitbrengt en plextor daarna binnen 1 of 2 weken met exact eenzelfde drive uitkomt met dezelfde spec. Meer bewijs hoef ik niet te hebben.
Wat ook grappig is, kijk eens naar de creative 8x 4x 32x. Volgens mij is dat ook een plextor want het frontje ziet er op de sticker na exact hetzelfde uit als de plextor. Maar dat kan ik fout hebben.

Verwijderd

't enige dat ik te melden heb: "Killdemof" zoek het lekker zelf uit verder met je gezeik, want als je van niemand iets aan wil nemen waarom vraag je hier dan god#@$%^#$# nog iets? Bel plextor en ga die mensen lopen afzeiken met vragen als: "heb ik dan wel een ECHTE PLEXTOR" geen eentje die uit een chinese fabriek komt, maar uit een japanse of zo? Rot op man, jesus daar wordt ik nou moe van: zulke mensen :) :) :) :) :( :( :( :( :) :)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Nu nog een oneliner van Frenkie en het feest is weer compleet.

Verwijderd

In welke tijdschrift het heeft gestaan weet ik niet meer, 'k gok C't, maar als ze daar o.a. een Plextor vergelijken dan vermelden ze veelal ook dat het loopwerk van een anders, Sanyo waarschijnlijk, is. Mail de redactie van zo'n tijdschrift anders even, die kunnen wel vertellen hoe ze aan die info komen, als dat hard gehoeg is voor je tenminste.

Verwijderd

Heren heren !
Ik geloof toch dat er ergens anders nog een fuif is !
Loop niet zo zout te doen. Als je het antwoord niet weet ga dan niet meeroepen van 'het is zo'. Mailtje gestuurd aan plextor.
Antwoord : the mechanism is from plextor.
Aangenomen dat mijn Engels goed genoeg is betekent dat dat het mechanisme van plextor is.
Helaas toch een simpele deductie (ja sorry hoor): het is dus niet van Sanyo.
En nou ophouwen met dat gemekker allemaal.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ja en als ik hem koop is ie niet meer van Sanyo of Plextor maar is ie van mij

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik weet niet of dit al gezegd is..... Meel Plextor and see! It's as simple as that....

* Dualdude sez...ooops is al gezegd.....

• Killemov

Killemov

Topicstarter
Goed, dat is al 1 persoon die in plaats van mee te blaten echt op zoek gaat naar de waarheid. Complimenten! Zijn er nog personen die op hun 'Het is zo!' terug willen komen?

• Killemov

Killemov

Topicstarter
... Goed, dus blijkbaar niet. Dus Plextor is bij deze Plextor?

Pagina: 1