PC geluid op mijn stereo {n00b}

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
ik ben een complete audio newbie en kwam op het idee om het geluid van mijn pc op een oude stero te luisteren. ik heb nog een stereo staan waarvan de tapedeck en cd kapot zijn maar waar wel redelijker geluid uit komt dan uit mijn pc boxen. Dus ik dat ding uit het stof gesleept en kijken of dat aan te sluiten viel. Niet dus, de stekker die momenteel mijn boxen ingaat past niet op de PHONO ingang achterop de stereo.
Ben eens online gaan zoeken en kwam niet verder dan wireless producten die men aanbied. Dat grapje kost me te veel geld, ik wil met weinig investeren (hooguit een kabeltje ofzo kopen) het geluid op de stereo hebben.
De stereo is een stokoude Sony MHC-510 met een PHONO aansluiting achterop (geel), eronder een voor mij onbekende aansluiting (rood). Hieronder een omzetknopje met 3 standen genaamd ISS die momenteel op standje 2 staat. Geen idee wat dat in mag houden trouwens.
De geluidskaart van mijn PC heeft een groene, rode en blauwe uitgang, plus een soort kleine compoortachtige uitgang. De stekker zit momenteel in de groene uitgang voor geluid.

Nu dus de vraag, hoe zorg ik er voor met minimale investering dat ik mijn geliefde mp3's voortaan via mijn stereo kan gaan luisteren?
De geluidskaart die hier momenteel inzit heeft maar 1 uitgang en is een SoundBlaster16.
Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, als iemand een aanrader heeft qua geluidskaart zodat ik dan wel optimaal kan gaan genieten van mijn muziek via die oude stereo dan zijn ook die aanbevelingen zeer welkom.

P.S ik ben zeer bereid mijn stereo te modden mocht dat nodig zijn zolang iemand me precies kan vertellen hoe en wat...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 02:25

Smurf

Detri

je kan natuurlijk gokken dat die 2 aansluitingen gewoon de 2x tulp aansluiting is van de LP speler, maar normaal hebben die de kleuren zwart en rood, voor links en rechts (misschien waren de zwarte stekkers op en hebben ze maar een gele gepakt ;) ) Het zou ook nog kunnen zijn dat het een mono aansluiting is, maar dat lijkt me sterk.

Als het geen tulp aansluitingen zijn moet je deze post maar gewoon negeren :)

)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
de stekker die normaal in mijn boxen gaat past dus niet op de aansluitingen. Aan de kleuren te zien zijn het inderdaad tulpstekkers die er in zouden moeten. Hoe duur zijn die dingen, waar koop ik ze zoals en gaat dat dan ook werken vanaf mijn geluidskaart naar de stereo. Zou erg handig zijn als ik dan op PHONO druk en de stereo het geluid gaat weergeven van mijn PC!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Dit is te simpel!!

Gewoon even een beetje zoeken op GoT, of in een electronica winkel informeren.

Dit topic is gesloten.