Waarom het opruimen en het netjes houden van je kast nut heb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:41

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Okay! hier volgt een topicje van mij met handige en nuttige tips over het netjes houden van je kast en waarom

:? Vraag : Waarom heeft het nut om mijn kast netjes te houden?

:) Antwoord : Om een goeie airflow te hebben heb je niet alleen fans nodig,
het opruimen en het netjes houden van je kast is 50% van een goeie flow. Het is raadzaam om de plekken waar de koele lucht langs moet, en waar de warme lucht weg moet netjes te houden.

:? Vraag : Maar hoe doe ik dat dan?

:) Antwoord : Om tebeginnen kun je je ide kabels "rounden". Dit kan met van alles en nog wat, maar als je dit temoeilijk vind kun je ook rounded ide kabels kant en klaar kopen. (dat heb ik ook gedaan) zorg dat ze netjes in je kast zitten!

:? Vraag : Welke kabels kan ik rounden dan?

:) Antwoord : Je kunt vrijwel alle kabels rounden, alleen moet je oppassen met de IDE kabels. Niet omdat dit gevaarlijk is, maar omdat deze erg kwetsbaar en gevoelig zijn. een kabeltje verkeerd kan al storing veroorzaken dus doe het voorzichtig. uiteraard werkt een normaale flat kabel beter als een rounded kabel, en hij is ook beter als de rounded kabel die je kant en klaar koopt, maar ja voor wat hoort wat!

Je kunt ook je power kabels rounden, en ik heb zelf de kabeltjes van de kast, dus de power switch power led, hdd led enz geround. ik heb allekabels bij een gepakt en er een netjes wrapje om heen gedaan (kabel wrap kan je bij de electronica boer kopen)

Bekijk je kast eens van binnen en zie wat je allemaal kan rounden

:? Vraag : Waarom dit topic?

:) Antwoord : Omdat ik net 4 uurtjes op mijn kast heb lopen klooien om hem netjes te maken, en het had zin... ik had anders een idle temp met dit warme weer van 52 graden. nu is deze 48 tot 50. voor specs van mijn systeem zie mijn sig!

Natuurlijk heb ik het een en het ander ge kaas mod, maar goed dat hoort er bij :)

Ik hoop dat mename de nieuw komers wat aan dit topic zullen hebben...

Suc6 met het netjes maken en het rounden van je pctje ;)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Leuk. Maar als je je kast liquid koelt gaat dit verhaal niet op. Overigens, als je je kast een beetje slim inricht zit je niet zo met het probleem van airflow.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 01:19

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Vier uur naar de kl*te en dat allemaal voor maar twee of drie en misschien vier graden koeler?

En hoe lang gaat je proc. nu langer mee?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Aetje schreef op 13 augustus 2002 @ 03:52:
Leuk. Maar als je je kast liquid koelt gaat dit verhaal niet op. Overigens, als je je kast een beetje slim inricht zit je niet zo met het probleem van airflow.
nee dat bedoel ik, daarom dit topic. als je een beetje die kabels netjes verwerkt enz, dat scheelt gewoon zo een paar graden :)

en met watercooling gaat het inderdaad niet op maar het gaat nu alleen om de lucht cooling he... daar ben ik ook op uit om me pc goed gecooled tekrijgen op lucht :) ik wil binnen kort een dure alpha delta combinatie gaan kopen... :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorsfeenema schreef op 13 augustus 2002 @ 03:54:
Vier uur naar de kl*te en dat allemaal voor maar twee of drie en misschien vier graden koeler?

En hoe lang gaat je proc. nu langer mee?
Laten we eerlijk zijn. Als tweakers gaat het echt niet om die paar graden. Net zo min als dat het gaat om die extra MHz die we uit die cpu weten te peuteren.
Het gaat om het idee dat er weer een graadje af is En het ziet er gewoon een stuk beter uit :)
IK heb echt nog nooit geen tweaker gehoord die het allemaal doet of niet doet omdat zijn cpu dan langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je kunt IDE kabels beter NIET rounden omdat dit overspraak tussen de signaaldraden veroorzaakt. Er zit bij een u-ata 100 kabel niet voor niets een 'ground' draad tussen de datadraden in.

Dit is wel te voorkomen door afgeschermde rounded kabels te kopen maar deze zijn duur.

Bovendien zijn platte IDE kabels ook netjes weg te werken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Tyrian schreef op 13 augustus 2002 @ 04:06:
Je kunt IDE kabels beter NIET rounden omdat dit overspraak tussen de signaaldraden veroorzaakt. Er zit bij een u-ata 100 kabel niet voor niets een 'ground' draad tussen de datadraden in.

Dit is wel te voorkomen door afgeschermde rounded kabels te kopen maar deze zijn duur.

Bovendien zijn platte IDE kabels ook netjes weg te werken.
Ehm ... JA ... is het enige wat ik tegen je kan zeggen ...

WAAROM heeft dan ongeveer 80% van de tweakers/modders deze kabels ?
En nog NOOIT problemen gehad ?

Heb ze zelf ook al weer een tijdje, en nog NOOIT problemen mee gehad ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23:30

Mad_Demon

de dokter

Idd, in mijn case is de airflow 0,0 (ok, ietsje meer want de zijnkant is open ;) )
Dat heb ik ook niet nodig want de radiateur staat bovenop me case :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:52
Je kunt je IDE kabels ook gewoon netjes bij elkaar vouwen, dus gewoon die lap opvouwen zeg maar, en dan vastbinden met een tightwrapje (of hoe schrijf je dat :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 22:58
Inderdaad, heb hier ook 1 rounded kabel en nou niet omdat het een goede airflow ontwikkelt. Want het is maar net hoe je de kabels plaatst die rounded kabels zijn gewoon iets flexibeler waardoor je ze goed kunt wegduwen achter 't rekje waar de hd's inzetten etc etc.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
heb een tijdje in een computerzaak gewerkt, en heb daar geleerd om de kabels altijd heel mooi te vouwen en weg te werken, waarom weet ik niet, maar zag mooier uit, gingen trouwens ook atlijd minstens 25 tie-wraps in :) maar ziet wel mooi uit.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik ben het helemaal met je eens, DAMAGE; heb zelf ook mijn kabels ge'round' :)
Het gaat om het prutsen en optimaliseren van je pc, ;)
Niet om het verlengen van de duurzaamheid :+

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis gewoon leuk. ik heb dan wel niet men IDE kabels geround, maar gewoon netjes opgevouwen en langs de zijkanten van men kast gelijd. Ze zitten nu tussen de rechter zijplaat (van voor gezien) en de 5,25 / 3,5 inch bays. Veruit uit de luchtstroom :P :)

hoe round je eigenlijk je stroomkabels ?? Bij mij zijn ze namelijk al rond. Ik heb er gewoon een bundelspiraal om heen gedaan, is netjes strak en makkelijk. Ook te koop bij de electro boer. Dan nog eens langs de zijkant van men kast mbv tie-rib plakkertjes. Die dingen zitten muur vast.

Et scheelt niet veel in temp, maar het is, zoals ik al zij, gewoon leuk :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
waarom rounden ze niet gewoon ALLES in een kast.. processor, videokaart etc etc :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 17:54
Wat heeft het rounden van kabels nu voor zin? Ja het ziet er netjes uit. Maar voor de airflow hoef je het niet te doen. Wanneer krijgen jullie nou eens door dat al die fannetjes bovenin en onderin bijna geen reet uithalen maar alleen gunstig zin voor de herrie |:(

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daacuso schreef op 13 augustus 2002 @ 11:59:
Wat heeft het rounden van kabels nu voor zin? Ja het ziet er netjes uit. Maar voor de airflow hoef je het niet te doen. Wanneer krijgen jullie nou eens door dat al die fannetjes bovenin en onderin bijna geen reet uithalen maar alleen gunstig zin voor de herrie |:(
Sorry? geen reed zin? Dan heb jij zeker een case temp van 70 graden ofniet? Dit moet je echt niet zien als een aanval op jou , maar die fans hebben zeker weten wel zin. Als ik bij mij 1 fan uit zet die naar buiten blaast, stijgt me temp van zowel me mobo als me cpu met ruim 15 graden. Hoe wou je dat verklaren dan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede airflow heeft wel degelijk zin. Hoe verklaar je anders dat mijn amd 2100+ nog nooit boven de 48 graden is gekomen en bij een stress test op 46 graden staat.
Als ik all die andere tweakers hoor die hebben het altijd over temperaturen van dik in de vijftig zoniet laag in de zestig. Het zal me verder een rot zorg zijn dat die processor langer mee gaat want ik heb nog nooit een pc langer dan 3 jaar gehad. Maar die blauwe schermen, daar heb ik nu echt een gruwelijke hekel aan. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right!!Helemaal eens met Vteuniss.Meestal koop ik me toch eens in het jaar een nieuwe proc en moederbord dus om de levenduur gaat het niet om.Hij moet natuurlijk wel niet direct kapotgaan en toch minstens een jaartje houden.Die fans zorgen nu juist voor de juiste airflow.Airflow heeft iedere kast wel hoe weinig het ook is soms.Het gaat er nu juist om de lucht langs de goede plaatsen te leiden.Berg je die IDE kabeltjes niet netjes weg dan zitten ze in mijn kast tenminste precies in de weg van de luchtstroom die richting processor moet.De nieuwe koele lucht komt dan dus niet bij de proc en mobo.Wat meestal leidt tot een kleine tem stijging ( zeg maar gerust groot).Is toch niet zo moeilijk of wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Xp 1600+@1606 mhz; idle 44 graden en stressed 49. Temp gestuurde coolermaster (DP5-7H53f-OC). Verder een 120 mm casefan in de zijkant van me Aopen HQ08 gemod, geregeld door het progje speedfan. Wou em eerst nog zelf regelbaar maken met voltage regelaar, maar speedfan werkt perfect. Toerental van de casefan varieerd van 1800 rpm tot 2300 rpm (max is 2500 rpm). En daarnaast voedingsfan op 7 volt. Daardoor werd hij helaas wel 2 graden warmer.

Mijn opmerking van daarnet had eigenlijk een beetje te maken met het feit dat een casefan in de zijkant van je kast zoveel beter is dan al die casefans bovenin en onderin. Ik had voornamelijk problemen met m'n Aopen kast om die goed koel te krijgen. Testen en uitproberen had als resultaat dat ik erachter kwam dat veel warme lucht om de cpu blijft hangen. En toch met een airflow van onder naar boven kan deze warme lucht meestal niet snel genoeg afgevoerd worden. En als het wel goed gaat dan heb je aan de andere kant weer vaak veel herrie. Mij ging het erom om een bak te hebben die toch acceptabel is wat betreft temperaturen en aan de andere kant stil is. (ja ik weet het had ook voor intel kunnen gaan).
Heb dus eerst mijn pa's systeem onder handen genomen >:) en in de zijkant is dus een 80 mm fan gedremeld. Verschil met kast dicht meer dan 15 graden :P die kast kon dus eigenlijk al niet eens dicht. Ook met kast open bleek het zelfs nog een graad of 5 uit te halen. Duron 1000@1240 op 1,85 volt met standaard coolermaster en 1 casefan komt nu niet boven de 44 graden

Wat dat betreft bood een fan in de zijkant dus uitkomst. Vervolgens heb ik gelijk mijn eigen systeem onder handen genomen. Zorg er echter wel voor dat de casefan en cpufan niet loodrecht tegen elkaar inblazen want dat geeft ook herrie. Ik weet dat er een handjevol mensen op tweakers.net zijn die het ook hebben gedaan. En die weten ook dat het echt werkt. Iedereen succes ermee ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bof echt, met mn Desktop kast, zit mn HD gewoon 3 cm van de IDE stekker op mn mobo :D, de hele kabel heb ik netjes opgevouwen boven de HD, evenals die van de CD, en floppy :)

hier kun je zien wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 23:58

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Als ik 1 van mijn 2 TT-900 fans uitschakel, wordt m'n CPU 7 graden warmer..........mhhhhh, lijkt me dan toch wel dat ze werken he.
Nu heb ik de super kachel (lees : TB 1,4 Ghz), maar het zal hoe dan ook wel aardig wat schelen.
Een goede koeling voorkomt crashes (toch?), je kan je spullen nog aanraken ook, zonder dat je brandwonden krijgt :) EN het is netjes, als alles opgeruimd is

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
net ff mijn casefans aan de achterkant op 7 volt gezet heb een stuk minder herrie das waar maar mijn proc wordt nu wel een 52 C terwijl dat met casefans op 12 volt 47 graden is (stressed he) dus om nou te zeggen dat casefans in de boven en achterkant geen zin hebben vind ik een heel erg klein beetje debiel.

als je ze aan de zijkant zet heb je toch gewoon hetzelfde idee maar an dus direct tegenover de proc.. zal niet veel uitmaken omjdat een kast nou net zo heeeel groot is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Da Monkey schreef op 13 augustus 2002 @ 12:57:
net ff mijn casefans aan de achterkant op 7 volt gezet heb een stuk minder herrie das waar maar mijn proc wordt nu wel een 52 C terwijl dat met casefans op 12 volt 47 graden is (stressed he) dus om nou te zeggen dat casefans in de boven en achterkant geen zin hebben vind ik een heel erg klein beetje debiel.

als je ze aan de zijkant zet heb je toch gewoon hetzelfde idee maar an dus direct tegenover de proc.. zal niet veel uitmaken omjdat een kast nou net zo heeeel groot is.
Geen zin is idd wat sterk uitgedrukt. Maar die temperaturen waar jij het over hebt met 12 volt bereik ik met de casefan op 7 volt. Daarnaast heb jij het over casefans terwijl ik er maar eentje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:46:
Ik bof echt, met mn Desktop kast, zit mn HD gewoon 3 cm van de IDE stekker op mn mobo :D, de hele kabel heb ik netjes opgevouwen boven de HD, evenals die van de CD, en floppy :)

hier kun je zien wat ik bedoel
whehe dat ziet er grappig uit ja :D hoe hebben ze dat uitgevonden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
oh ja ik heb nog een 80x80 fan over.. dus ik ga kijken of ik mijn air flow nog beter kan verbeteren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
oh ja toen ik tegen me pa zei dat ik me kabels had ge round met van die kabel wraps (die je dus om je kabels heen draait) zei die je kan het ook met krimp kousjes doen en dan beetje warm maken... mischien ook wel goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

zat ik ook aan te denken, maar krijg je krimpkous om je kabels heen??? een krimpkous kan max 1/3 van zen doorsnee krimpen, dus niet oneindig, maar ziet er wel koel uit...

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:28
Is er iemand die kan bevestigen dat de performance ook echt achteruit gaat op het moment dat je je IDE kabels round? In mijn geval gaat het slechts om een UDMA 33 kabel, maar ik wil het graag in het algemeen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
3lmowww schreef op 13 augustus 2002 @ 14:27:
zat ik ook aan te denken, maar krijg je krimpkous om je kabels heen??? een krimpkous kan max 1/3 van zen doorsnee krimpen, dus niet oneindig, maar ziet er wel koel uit...
Maar je kan je IDE connector wel dwars op je kabel houden en dan kan er een hele krappe krimpkous om heen. Dus dat 1/3 hoeft geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook ergens gezien kzal kijken of ik het terug kan vinden maar de performance gaat echt achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
En dat snap ik dus niet ...
Het blijven evenveel kabeltjes ... alleen niet in de "flatcable" variant, maar los ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Hier is een how-to geschreven :)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mijn kast zit echt enorm vol met ide kabels, maar één van die kabels is gewoon te kort om te rouden [hij past nu *NET* in me kast]
De ide kabels van me raid array kan ik over elkaar vouwen, dus dat neemt nieteens zo heel veel ruimte in.
Zogauw ik een raampje in me kast ga maken, zal ik het toch echt netter moeten doen, maar dat zie ik dan wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/inouttake.jpg

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDarkLord666 schreef op 13 augustus 2002 @ 14:33:
En dat snap ik dus niet ...
Het blijven evenveel kabeltjes ... alleen niet in de "flatcable" variant, maar los ...
het gaat om die variant
ata 100 kabels hebben niet voor niets ground data ground data anz.. om storingen enzo te voorkomen

die volgorde is juis belangrijk
is hetzelfde als bij utp kabel
als je straight aan sluit maakt het nix uit hoe je het doet denk je.. maar dat doet het wel je krijgt er dataqverlies van en op grotere afstand heel veel storingen zo is dat ook bij ide beiden zijn er speciale volgordes voor gemaakt om hem het beste te late werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
en waarom merkt niemand dat dan ?

Begrijp me niet verkeerd, het klinkt idd logisch, maar ... onderbouw het eens met reviews of mensen met ervaring met dataverlies en/of storingen ofzo ...

[ Voor 0% gewijzigd door TDLofCC op 13-08-2002 14:57 . Reden: dussssssssss ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
Bij een UTP kabel merken we het wel. Als je die verkeerd aansluit krijg je inderdaad last van veel dataverlies en correctieproblemen.

Maar mijn vraag is merken we ook dataverslies bij een zelf in stukken gehakte IDE kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.slcentral.com/articles/01/6/flatvsround/
hier staat een revieuw over de kabels alleen deze test resultaten kloppen voor geen meter om dat meneer de tester op zijn boot schijf heeft zitten testen en daar dus ook windows bij draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:06

Greyfox

MSX rulez

Wat een onzin, dat rounden.
Als rounded cables 50 % van je airflow is, waarom daalt de temperatuur dan maar zou weinig?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb lekker veel draden zooi in de kast hij word maar 45 graden specs zie sig...

700ste post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
Greyfox schreef op 13 augustus 2002 @ 15:12:
Als rounded cables 50 % van je airflow is, waarom daalt de temperatuur dan maar zou weinig?
Het is geen onzin het is mooi overzichtelijk...

Maar nu de airflow. Misschien is het wel veel beter om de flat cables dwars door je kast te laten lopen. Op deze manier wordt de koude luchtstroom goed in werveling gebracht zodat het langs alle componenten stroomt en niet alleen langs de temparatuursensor... :)

Een goede opgeruimde kast kan er voor zorgen dat de koude "net in de kast geblazen lucht" onmiddelijk weer wordt afgevoerd door de outtake fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je nu gewoon een standaard niet gemod pc'tje hebt?die hebben vaak geen intake fan.Daar wordt de lucht aangezogen en niet erin geblazen en heb je er nog niets aan.dan neemt de lucht namelijk de kortste weg en die is weer richting de outtake.Je moet ze in ieder geval met een beetje verstand aanleggen die IDE kabels dan helpt het dwars erdoorheenlggen misschien als fan duct.daarbij komt nog eens dat als je je kabels dwars door je kast laat lopen , de luchtstroom vertraagt door alle obstakels in de weg.De opgewarmde lucht kan dan niet meer snel genoeg weg en je kast wordt warmer.Is het dus wel zo'n goed Idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 2x80mm @ 12V ,2x120mm @ 230V en 1x60mm @ 12V.
Geen last van de herrie en me non-oc'de 1900+ word max 50 graden stressed. :)
Die 2 120mm's staan wel loodrecht op me CPU (Spire whisper rock 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm dit geld [/b]ZEKER WEL[/b] voor water gekoelde systemen!!

Niet alles in je systeem is watergekoeld en zou het toch prettig vinden om koele lucht te hebben! Neembijvoorbeeld je chipset of je videokaart, maar ook je voeding! deze moet ook koude lucht hebben!!

En trouwens, als jij een watergekoeld systeem hebt dan wil je geen wirwar van kabels erdoorheen hebben lopen. En ook als je je pci kaarten redelijk plaatst heb je nogsteeds last van je kabels dus moet je die alsnog anders leggen of rouden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
heeft het trouwens ook zin dat boven in (waar ik 2 plekjes vrij heb van 5.25) een intake temaken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greyfox schreef op 13 augustus 2002 @ 15:12:
verwacht je dan dat je temps ook met 50% naar beneden gaan? :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 13 augustus 2002 @ 16:56:
heeft het trouwens ook zin dat boven in (waar ik 2 plekjes vrij heb van 5.25) een intake temaken??
Kan, maar persoonlijk vind ik dit altijd minder mooi. Omdat je meestal de lijn tussen de 2 frontjes nog ziet...

En ik zou daar ipv. een fan een baybus of lcd-tje in maken. Ik heb ook wel eens gezien dat ze op die plek, hun naam of logo in een plaxiglas plaatje hebben gemaakt en deze hebben verlicht. Dat ziet er meestal ook zeer leuk uit!
Pagina: 1