Okay! hier volgt een topicje van mij met handige en nuttige tips over het netjes houden van je kast en waarom
Vraag : Waarom heeft het nut om mijn kast netjes te houden?
Antwoord : Om een goeie airflow te hebben heb je niet alleen fans nodig,
het opruimen en het netjes houden van je kast is 50% van een goeie flow. Het is raadzaam om de plekken waar de koele lucht langs moet, en waar de warme lucht weg moet netjes te houden.
Vraag : Maar hoe doe ik dat dan?
Antwoord : Om tebeginnen kun je je ide kabels "rounden". Dit kan met van alles en nog wat, maar als je dit temoeilijk vind kun je ook rounded ide kabels kant en klaar kopen. (dat heb ik ook gedaan) zorg dat ze netjes in je kast zitten!
Vraag : Welke kabels kan ik rounden dan?
Antwoord : Je kunt vrijwel alle kabels rounden, alleen moet je oppassen met de IDE kabels. Niet omdat dit gevaarlijk is, maar omdat deze erg kwetsbaar en gevoelig zijn. een kabeltje verkeerd kan al storing veroorzaken dus doe het voorzichtig. uiteraard werkt een normaale flat kabel beter als een rounded kabel, en hij is ook beter als de rounded kabel die je kant en klaar koopt, maar ja voor wat hoort wat!
Je kunt ook je power kabels rounden, en ik heb zelf de kabeltjes van de kast, dus de power switch power led, hdd led enz geround. ik heb allekabels bij een gepakt en er een netjes wrapje om heen gedaan (kabel wrap kan je bij de electronica boer kopen)
Bekijk je kast eens van binnen en zie wat je allemaal kan rounden
Vraag : Waarom dit topic?
Antwoord : Omdat ik net 4 uurtjes op mijn kast heb lopen klooien om hem netjes te maken, en het had zin... ik had anders een idle temp met dit warme weer van 52 graden. nu is deze 48 tot 50. voor specs van mijn systeem zie mijn sig!
Natuurlijk heb ik het een en het ander ge kaas mod, maar goed dat hoort er bij
Ik hoop dat mename de nieuw komers wat aan dit topic zullen hebben...
Suc6 met het netjes maken en het rounden van je pctje
het opruimen en het netjes houden van je kast is 50% van een goeie flow. Het is raadzaam om de plekken waar de koele lucht langs moet, en waar de warme lucht weg moet netjes te houden.
Je kunt ook je power kabels rounden, en ik heb zelf de kabeltjes van de kast, dus de power switch power led, hdd led enz geround. ik heb allekabels bij een gepakt en er een netjes wrapje om heen gedaan (kabel wrap kan je bij de electronica boer kopen)
Bekijk je kast eens van binnen en zie wat je allemaal kan rounden
Natuurlijk heb ik het een en het ander ge kaas mod, maar goed dat hoort er bij
Ik hoop dat mename de nieuw komers wat aan dit topic zullen hebben...
Suc6 met het netjes maken en het rounden van je pctje
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel