Dilemma, mobo ruilen of niet

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik heb op dit moment de K7S5A(L) liggen en ik heb hem net binnen en in de verpakking, nu zit ik met een dilema. Ik lees hier op got en al die users maken me gek, ze zeggen allemaal dat je met de S735 chipset niets kan beginnen met overclocken en het mobo onstabiel is. Ze hebben me zover gekregen dat ik zelfs mijn mobo ben bereid te ruilen voor een Gigabyte mobo met KT333 chipset.

Het voordeel van de K7S5A is dat je je oude pc133 sdram dimmetjes er nog op kan gooien en dat scheelt mij weer wat geld. Dat voordeel heb ik niet bij dit mobo: http://www.gigabyte.com.tw/products/7vrx.htm

Nu weet ik het ook niet meer hoor, ik wil uiteraard het beste maar ik weet niet wat de juiste beslissing is, het is voor mij heel veel geld. Is het mobo echt onstabiel, is het een slecht board voor overclocken en is het zonde van mijn geld. Ik zou graag willen dat ik nu mensen te horen krijgen die ECHT ervaring hebben met het board en niet van horen en spreken er ervaring mee hebben. Onwijs bedankt alvast

http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a_3x.htm 65 euro
http://www.gigabyte.com.tw/products/7vrx.htm 111 euro

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
onstabiel durf ik niet te zeggen. Ik heb em en ik heb geen grote problemen gehad. Wel eens een kaart in een andere PCI poort moeten steken wegens een conflict maar onstabiel is hij niet. Wat het overklokken betreft, je kan het overklokkingsbios eens proberen. Hoe de resultaten zijn weet ik niet, de mijne is niet overgeklokt, mijn proc wordt nu al warm genoeg IMO

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Hier heb je nog een mooie topic over dit bord.
Mijn ervaring: 1. Hij slikt niet alle geheugens (merk selectief)
2. Overclockbaarheid is k*t
3. Kan je geheugen niet op de goede snelheid instellen
als je niet het 'goede'(merk) geheugen hebt
4. Is wel snel en redelijk stabiel.

Lees de topic zou ik zeggen: K7S5A, krijg de multiplier en FSB niet ingesteld

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
heb dat mobo ook besteld
ook omdat ik dan mn net nieuwe sdr geheugens dan nog ff een tijdje kan gebruiken
en omdat hij niet zo heel erg duur is
ik wil toch straks een amd hammer en dan moet ik weer een nieuw mobo koopen koop ik ook gelijk ddr geheugens enzo
dus als je nog een paar daagen geduld heb kan ik ook ff mn ervaringen mededelen

• Novah
1. hmmz das idd kloten maar kan ook aan jou liggen
2. ik ben niet zo erg bereid te overclocken, de temps zijn al zo hoor maar er kan altijd wel wat bij :)
3. hmmz pc133 is enige wat er sdram slots kan dus zal geen probleem zijn
4. das mooi :)

Ik denk dat ik hem niet gaat ruilen, mede omdat ik er een amd xp op kan gooien.
Dus als de hammer uit is en iedereen voor de hammer gaat koop ik stiekem een amd xptje 2200+ ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst:
Dit is het enige fatsoenlijke mobo die SDR en DDR slikt, de KT266(non-A) en ALi Magik dingen presteren gewoon brak. Als je nu je oude DIMMs wilt kunnen gebruiken maar straks naar DDR wilt kunnen upgraden is er geen andere keuze.

Verder- een hoop mensen hebben lopen blaten als ze de stabiliteit van de K7S5A in twijfel getrokken hebben. Dit is een volledig uitontwikkeld mobo, de laatste revisies is noch qua hardware noch qua BIOS iets op aan te merken. Als het draait, is het stabiel als een rots.

Het is geen denderende OC bord, maar daar betaal je dan ook niet voor. Geen VCore instellingen, geen multiplier instellingen (al kun je die zelf met potlood bijwerken natuurlijk) en beperkte FSB keuzes. Daar kies je met deze mobo voor.

Het niet slikken van alle DIMMs is een issue, maar dat heeft net zo goed met afwijkende DIMMfabrikanten te maken. Ga na welke DIMMs voor deze plank gecertifieerd zijn en je doet geen miskoop. Overigens heb ik'm nog nooit een SDR reepje niet zien pakken- het is alleen bij DDR dat het kieskeurig kan zijn.

Verder is het een ontwerp van 9 maanden oud, een KT400 plank is zonder meer sneller, maar die zijn duurder en kunnen niets met je PC133.

Voor EUR 60 kun je IMHO niet zeuren- het draait prima, heeft geen last van Via PCI latency issues en is dermate stabiel dat ik de blaters verdenk van softwarematige incompetentie of natuurlijk overambitieus OCen. Een aanrader voor dit budget, voor een vergelijkbare prijs komt werkelijk niets in de buurt muv de K7S6A natuurlijk :z

Oslik blyat! Oslik!

• ktulu666
hum heb net een handleiding gedownd van die k7s5a+
en daar staat toch echt dat je via jumpers je multiplier kan instellen

• Novah
Er zit een overclock bios in, overigens heb ik de laatste versie en dat is de 3.1a
Die ondersteunt dus de AMD XP en daar ga ik later ook naar upgraden is mijn plan. Nu zitten er ook rond mijn socket 4 gaten en schijnt volgens iemand uit de tweakers chatchannel beter te zijn omdat het scala aan koelers groter is.

Ik vind idd dat je voor dat geld opzich een goed mobo krijgt en voorlopig draai ik alleen pc133 geheugen. Ik denk dat ik dit mobo gewoon houd en pas ga investeren in 'het beste' zodra ik een nieuwe pc ga kopen en met dit mobo heb ik wel mijn pc 'verlengt' want met een amd xp erop kan ik zo weer een jaar verder.

Als ik over een jaar een nieuwe pc aanschaf weet ik iig waar ik voor moet gaan, het zit zo dat ik nu met een kloten mobo zit met kt133 chipset waarmee je niet kan overclocken en er zitten geen temperatuur sensoren op. Je kan helemaal niets met dat mobo en bezit over maar 2dimm sloten (nieuwe ook maar wel ddr/sd) en 3 pci sloten waarvan ik er maar 2 kan gebruiken doordat er een geforce 4 een pci slot in gebruik neemt door de koeler die erover heen uitsteekt.

Het is iig een vooruitgang op het mobo wat ik nu heb en zal dan ook geen ander mobo kopen. Bedankt voor jullie posts en we kunnen hier nog wel wat verder lullen over het mobo want ik ga hem ook nog testen enzo en ktulu666 krijgt hem ook nog binnen. :)

Waar heb jij hem trouwens bestelt? Ik bij Wiltelco, ik had hem gelijk de volgende dag in huis, wintelco roelt da place! :D

[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 13-08-2002 05:18 . Reden: typo's :P ]

• ktulu666
heb hem besteld bij digiworld
en daar stond alleen dit
ECS M/B K7S5A + LAN Socket A
is dat dan wel de nieuwste versie?
want ik wil geen mobo die geen xp ondersteund

pffffffff en nu ga ik maffen lol :O

[ Voor 0% gewijzigd door ktulu666 op 13-08-2002 05:32 . Reden: maffen ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
ktulu666 schreef op 13 augustus 2002 @ 05:23:
heb hem besteld bij digiworld
en daar stond alleen dit
ECS M/B K7S5A + LAN Socket A
is dat dan wel de nieuwste versie?
want ik wil geen mobo die geen xp ondersteund

pffffffff en nu ga ik maffen lol :O
Ik heb 'm al ruim een half jaar en al die tijd werden XP's ondersteund. Maak je dus maar geen zorgen ;)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Novah
Je hebt 2 versies van de K7S5A
1.x en 3.x

Ik heb zon beetje de laatste versie, versie 3.1a
Er is geen verschil tussen 1.x en 3.x behalve dat 3.x AMD XP ondersteund en dat doet revisie 1.x niet.

http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a_1x.htm
http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a_3x.htm

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ktulu666 schreef op 13 augustus 2002 @ 05:05:
Da's de + en die heeft niemand in NL in het wild gezien. De gewone heeft dat niet, kan ik je als iemand die een stuk of 4 systemen met dat kreng gebouwd heeft verzekeren.

Oslik blyat! Oslik!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ktulu666 schreef op 13 augustus 2002 @ 05:05:
Je hebt dan de verkeerde handleiding, je moet die hebben zonder +, dat is namelijk een andere maar daar kan ik je niets over zeggen want ik heb alleen mat K7S5A/6A bordjes te maken gehad :)

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn K7S5A-L. Check mijn specs. Kheb geen stabiliteit-issues. Mijn RAM is wel van een bekend merk. De XP1800+ loopt goed. Kheb hem eens 100uur aan laten staan. (Normaal zet ik hem om de dag ff uit.) Je kunt alleen je FSB omhoog zetten. (147MHz ipv 133) De prijs-prestatie verhouding is nog niet overtroffen.

Ik wacht op de nForce2 in een Shuttle barebone, dan stap ik over.

• ktulu666
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:51:
Je kunt alleen je FSB omhoog zetten. (147MHz ipv 133)
Ik wacht op de nForce2 in een Shuttle barebone, dan stap ik over.
kijk dat snap ik nu ff niet gaat mn xp 2100+ 266fsb dan niet op 133 draaien
zodat ik veel snelheid inleever? :?

Verwijderd

Ik ben ook zeer tevreden over dit bordje, had hem eerst in m'n eigen comp met een duron 1200 toen xp1800, no probs at all.

Eerst zat er nog een 128mb sdram latje in en dat heb ik later door ddr2700 vervangen, liep gewoon uiterst stabiel op 200 mhz.Later een msi mobo maar dat doet er niet toe.Dus als je nog sdram latjes hebt liggen en je wilt (nu) nog niet investeren in DDR dan is de k7s5a de way to go.

Enigste overclocking method is dus fsb omhoog krikken met een el cheapo bios of zo een proggie chfsb oid.

Maar het bordje is voor die prijs erg strak.Ik hoop dat dit je beslissing iets makkelijker zal maken.

/edit/
typo
/edit/

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24

Stewie!

Keen must die!

ehm, je kan zeggen wat je wilt, maar dit bord is een van de stabielste die er is. En voor dat geld hoef je over se specs NIET te klagen (lan, sound, sdram, ddr-ram, xp ondersteuning, etc)!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Novah schreef op 13 augustus 2002 @ 09:29:
Je hebt 2 versies van de K7S5A
1.x en 3.x

Ik heb zon beetje de laatste versie, versie 3.1a
Er is geen verschil tussen 1.x en 3.x behalve dat 3.x AMD XP ondersteund en dat doet revisie 1.x niet.

http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a_1x.htm
http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a_3x.htm
nee hoor :) versie 1.x support ook XP procs maar moet je wel je bios updaten

wat je bij 3.x niet hoeft te doen :)

• Novah
Ow, staat namenlijk op de website. Debiel dat er leugens op hun website staan :P
Pagina: 1