Toon posts:

Crucial geheugen kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Kheb hier 2* 256 MB crucial geheugen, pc2100. Het heeft een paar maanden goed gedraaid, maar nu loopt die telkens vast. Ik heb er nu een reepje uitgedaan, en hijs tot nu toe nog niet gecrashed. IS mijn geheugen nu kapot? Het geheugen is nooit overgeklokt geweest, en heeft gewoon op de turbosettings gedraaid.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Mijn specs zijn:
-xp 1800+
-EPox 8kha+
-2*256 mb pc2100
-Chieftech voeding 340 watt

Op het mobo zelf geeft het de foutmelding "c5", dat betekent: call chipset hook to copy BIOS back to E000 & F000 shadow RAM.

Ik heb trouwens ook al een bios-update uitgevoerd.
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het retouren van Crucial zonder bon?

Ik hoop van jullie te horen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb ook al een dooie Crucial DIMM gehad en een DIMM die niet meer stabiel werkte. Gelukkig heeft Crucial een erg goede garantieafwikkeling. Binnen een week (na versturen) had ik een nieuwe reep uit de UK.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Heb ook een 256mb PC2100 van Crucial stuk gehad... De boel wou niet eens opstarten met dat reepje erin... Ik heb toen naar die lui gebeld, en ik moest een ordernummer opgeven, maar als je die niet meer hebt (staat op de bon) kunnen ze vast ook wel op je adresgegevens zoeken. Boeit toch niet hoe oud dat reepje is, want je hebt levenslange garantie.

Binnen een week had ik ook wer een nieuw reepje in huis...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Das wel beter om te horen. Maar het is niet zo, dat er wat fout in me instellingen kan zijn? Lijkt me eigenlijk niet. Maar iig bedankt voor jullie hulp! IEmand nog suggesties?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:14:
Das wel beter om te horen. Maar het is niet zo, dat er wat fout in me instellingen kan zijn? Lijkt me eigenlijk niet. Maar iig bedankt voor jullie hulp! IEmand nog suggesties?
Misschien proberen om op dat andere reepje te draaien? Kan best zijn dat die weer fouten gaat geven :?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met m'n Crucial reepjes.
Maar ik ben er van overtuigt dat de garantie perfect in orde is bij die gasten.

[ Voor 0% gewijzigd door K-2SO op 13-08-2002 14:37 . Reden: Typo ]

Verwijderd

ik begrijp dat je nu dus met 1 reepje wel goed draait? Dan kun je nog het reepje waar je pc nu goed mee werkt eruit halen en de andere erin. Als je dan die fouten weer krijgt ligt het aan het crucial geheugen, en anders zijn het misschien de instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:53:
ik begrijp dat je nu dus met 1 reepje wel goed draait? Dan kun je nog het reepje waar je pc nu goed mee werkt eruit halen en de andere erin. Als je dan die fouten weer krijgt ligt het aan het crucial geheugen, en anders zijn het misschien de instellingen.
Het ligt ook aan me geheugen denk ik, maar ze kunnen me factuurgegevens niet meer vinden :( Krijg waarschijnlijk geen garantie. Beetje vaag eigenlijk want het is hun schuld. Iemand hier ervaring mee gehad?Kan ik de boel gewoon opsturen?
Nog bedankt voor alle reply's !!!
Pagina: 1