Ik heb sinds kort Slackware 8.1 op m'n Sony Vaio GR214MP geinstalleerd, en na een hoop geconfigureer, geinstalleer, gecompileer en zo'n beetje alle linux-relevante woorden die beginnen met ge- en eindigen op -eer heb ik het eindelijk netjes draaien, zij het met 1 probleempje: power management in KDE 3 kan m'n batterij status etc niet uitlezen.
Ik krijg de volgende boodschap:
Kan iemand mij helpen?
PS: overschakelen op APM is geen optie omdat Sony dit niet in m'n laptopje heeft gebouwd
Ik krijg de volgende boodschap:
Deze sub-opties zitten echter wel in m'n kernel, en ik kan deze ook uitlezen via /proc/acpi/. Net zoals m'n CPU temperatuur, Speedstep etc. Is er iemand die toevallig dezelfde ervaringen heeft en een oplossing weet? Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de structuur van ACPI in /proc onlangs gewijzigd is en ik vermoed dus ook dat het daar aan ligt. Ik heb echter geen (werkende) patches kunnen vinden.Your computer seems to have a partial ACPI installation. Probably ACPI was enabled, but some of the sub-options where not enabled - you need to enable at least 'AC Adaptor' and 'Control Method Battery' and rebuild your kernel.
Kan iemand mij helpen?
PS: overschakelen op APM is geen optie omdat Sony dit niet in m'n laptopje heeft gebouwd