Toon posts:

E-mail achter router en switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraagje heb overal gezocht misschien overheengekeken maar denk stel de vraag gewoon.

Ik heb thuis net een nieuwe router aangeschaft en wel de Unex IS050p/e nou wilde ik vragen hou krijg ik het voor elkaar de router zo in te stellen zodat ik ook e-mail kan ontvangen (pop3,smtp)?

EN heb ook nog een pc die achter dezelfde router hangt maar ook nog achter een switch welke dus in die router zit is mogelijk door die switch toch e-mail te kunnen ontvangen? Enzo ja hoe?

Plz help all out of ideas,

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 14:39 . Reden: Dan niet he;) ]

Verwijderd

Die Router ken ik niet, maar ik denk dat de standaard manier wel werkt om je email uit te lezen.
- Start emailprogramma.
- Klik op recieve mail.

En het is mogelijk om door een switch e-mail te ontvangen.

Mischien als je eens omschrijft wat je al geprobeert hebt, je netwerk layout, etc. dat je dan een wat gedetaileerder antwoord krijgt.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Oke wat wil je? Als je een eigen domain hebt kun je een eigen mail server (SMTP) gaan draaien welke de mail voor jouw domein zal ontvangen. Daarnaast kun je dan een pop/imap serevr draaien voor het lezen van deze mail op een andere pc. Als je gewoon je mail van je provider wil ontvangen met pop/imap dan hoef je niets te doen.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zal er is op die manier naar kijken ripexx, en Bagger Receive werkt niet geeft ie poort error aan: pop 3 Poort: 110, Beveiligd (SSL)Nee, Socketfout 11001, Foutnummer 0X8CCC0D :?

Ik wil gewoon email kunnen ontvangen op meerdere pc's en zit niet in een domein een los netwerk gewoon die half in de router hangt en half in de switch. Moet domein maken en ze allemaal daar in zetten?? En dan die SMTP manier?? En dat stel je in op de router neem ik aan? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 14:39 . Reden: Dan niet he;) ]

Verwijderd

Vul in plaats van de host (pop3.blaat.nl) eens het IP nummer in van die POP-server. Aan het IP kom je door in een commandprompt 'ping pop.jouwprovider.nl' in te typen. Dan staat er iets van 'pingen van ... naar xxx.xxx.xxx.xxx' Dat IP moet je invullen bij Outlook.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

heb je @home? dan moet je mail vervangen door mail.home.nl

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dat laatste werkte goed, receiven duurt wat langer maar dat maakt niet uit hij werkt thanx moest gewoon mail.provider.nl invoeren en hij deed het. Zal dat met dat IP ook nog eens eff proberen.

Beter zo?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 14:38 . Reden: Dan niet he;) ]

Verwijderd

En nadat je dat geprobeert hebt mag je ook nog wel wat FAQ-jes lezen hier op GoT. Vooral de stukjes over groeten doen en dat GoT geen Helpdesk is voor al jouw problemen zijn wel van belang denk ik.
Suc6 verder.

Verwijderd

Topicstarter
Blij dat je het eff zegt ligt aan mij np.
Dacht eff normaal maar goed gebeurt niet weer, no probs man en mja dacht dat je een forum had om af en toe vraagje te stellen verkeerd begrepen geen probleem zoek ik eff andere forum.

Neway zal die Faq's nogmaals goed doorlezen;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dimsan, dit forum is goed geschikt om je problemen neer te leggen; maar het komt een beetje lame over als je andere mensen voor je laat nadenken. De vraag die je stelt is te waarschijnlijk het snelste te beantwoorden door te even op de site van de fabrikant te kijken, of even op Google te kijken in plaats van dat je de mensen op dit forum voor je laat zoeken :) NOFI

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja begrijp het no probs had al op site van fabrikant gekeken en ook eff hier rondgezocht kon niet echt wat vinden dacht stel ik de vraag eff maar kwist niet echt dat dat niet mocht of dat dat niet de bedoeling was. Maar is niet erg weet ik dat, wil niet leem overkomen he.
Pagina: 1