specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
liquid bearing rulez
hij staat op me slaapkamer dat is nu juist het probleem!kieltju schreef op 13 augustus 2002 @ 01:23:
ben je zo erg verslaaft dan dat je geen eens naar je slaapkamer kan lopen zonder je pc?
dank je ga meteen kijkenZoeken op www.storagereview.com doet wonderen
specs | specs server
1) 40.9GB
2) 5400rpm
3) 27.5~49.8MB/s
4) Average Seek 9.5ms
5) 2MB Buffer
6) Ultra ATA/100
Geen snelheidsmonster dus maar wel erug stil
je hebt eventueel ook hd noise boxen (zijn van die boxen die je om je hd schuift om geluid te verminderen.)
weet iemand hoe dingen heten zodat ik ze ook kan opzoeken (ook al nergens te vinden misschien komt dat omdat het vrij laat is)
[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 13-08-2002 01:41 . Reden: idee ]
specs | specs server
Silentdrive dus, prop daar die fujitsu in en je hoort m 100% zeker niet
ander vraag je wordt je hd daar niet ontzettend warm in ?Sick Nick schreef op 13 augustus 2002 @ 01:45:
http://www.directron.com/silentdrive.html
Silentdrive dus, prop daar die fujitsu in en je hoort m 100% zeker niet
specs | specs server
Staat ook op de site, de silent drive kan tot 5 Watt aan warmte wegwerken. 5400 rpm schijven blijven daar voor zover ik weet bijna allemaal onder (uitzonderingen daargelaten) terwijl een redelijk aantal 7200 rpm en hoger schijven daar boven zitten.
Verwijderd
Was eerst vanplan om seagate barracuda IV 80 gb Te kopen, omdat ik hoorde dat hij goed was, en ook erg stil.
Maar nu ik dit zo lees, kies ik toch maar voor de
Western Digital 80GB WD800JB (7200rpm) 8MB Cache
Verwijderd
aan de andere kant zit je ook nog met de fans van je proc/voeding(/GPU) die lawaai maakt
mijn 4 jaar oude seagate en men 1.5 jaar oude WD komen daar niet boven uit
Heb zelf een cuda IV en die is redelijk stil maar nog niet stil genoeg dus binnenkort maar eens een lading van die fujitsu dingen of wat seagate U6 schijven halen.
Ik haal met hdtach toch nog gemiddeld 42 MB/sec, een top vanuit z'n buffer van rond de 85 MB/sec. Zeker niet verkeerd, hoewel die WD beter zal presteren.
Verwijderd
Ik ga toch liever voor de STILTE, die maxtor hard disks die ik nu draai, hoor ik gewoon boven me coolers uitkomen. Ze zijn wel al een tijdje oud, jaartje of 3 a 4. Dus heb gewoon echt een nieuwe nodig. Maar dan dus toch maar wel voor die seagate.
Afmetingen zeggen niks over geluidsniveau, de meeste (zo niet alle) 2.5" disks hebben gewoon kogellagers ipv vloeistoflagers en maken dus ook meer lawaai
Verwijderd
Ik heb er nu een toshiba 20 gig (2,5") in zitten die ik dus niet hoor.Sick Nick schreef op 13 augustus 2002 @ 02:10:
hoeft niet perse, ik hoor mijn laptop hd (2.5" dus) boven m'n seagate uit komen
Afmetingen zeggen niks over geluidsniveau, de meeste (zo niet alle) 2.5" disks hebben gewoon kogellagers ipv vloeistoflagers en maken dus ook meer lawaai
je gooit je schijf erin, herrie minder, goeie koeling.....je kan de fan speed instellen, dus als je die herrie van de fan te erg vind.....................
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Verwijderd
Als je stilte wilt hebben en toch nog behoorlijke prestaties staat de cuda IV vooraan in het lijstje
Verwijderd
Dus die Fujitsu MPF3409AT valt in iedergeval dus af.
Maar ik ga dus denk ik gewoon voor die seagate, die jij zelf ook hebt.
zorgen deze wel voor genoeg geluid reductie????Centaur schreef op 13 augustus 2002 @ 02:15:
www.oc-shop.nl --> cases & racks --> hdd rack
je gooit je schijf erin, herrie minder, goeie koeling.....je kan de fan speed instellen, dus als je die herrie van de fan te erg vind.....................
volgens thermaltake maakt hen hdd rack 28dba noise en dat is mooi stil.
specs | specs server
Dit topic is gesloten.
![]()