As zaterdag is er dus Mysteryland...
Alleen wordt dat op 2 zenders uitgezonden, 3FM zend het uit, EN id&t radio.
het ergste is.. ik moet zelf werken die dag
Nu wil ik het dus gaan opnemen op de PC. Op zich prima mogelijk, gewoon direct naar 160 of 192kbit mp3..
Alleen heb ik maar 1 geluidskaart in m'n PC hangen.
Nu heb ik hier nog een oude SB 16 ISA liggen.
Op zich kan ik die er wel bij in zetten (heb nog een antieke PC met ISA)
Ik heb 2 radio's, dus da's niet het probleem: 1x Denon van m'n pa, en 1x Yamaha van mezelf. Beide hangen ze op de kabel. (dus redelijk goede ontvangst)
Alleen.. de vragen:
1. Werkt die SB16 ISA wel onder XP? dunno of ie eigenlijk legacy isa is, in dat geval kan ik 't wel vergeten
2. Hoe is de samplekwaliteit van de SB16? Ik wil wel een beetje goeie opname's maken, en niet een zooi ruis.
3. Kan je de 2 kaarten onafhankelijk van elkaar als opname device gebruiken?
Mocht die SB16 niet werken, dan moet ik dus ff op zoek naar een ander kaartje.
Kan denk ik wel een SB128 PCI lenen ergens.. Maar wat is beter kwa kwaliteit: de SB16 ISA, of de SB128 PCI ?
Ik heb vroeger (lees : 2jr geleden ofzo) express gekozen voor de SB Live, omdat de SB128 toen niet meekwam met mn oude AWE64 kaartje.. Maar hoe is dat in vergelijking met de SB16?
Alleen wordt dat op 2 zenders uitgezonden, 3FM zend het uit, EN id&t radio.
het ergste is.. ik moet zelf werken die dag
Nu wil ik het dus gaan opnemen op de PC. Op zich prima mogelijk, gewoon direct naar 160 of 192kbit mp3..
Alleen heb ik maar 1 geluidskaart in m'n PC hangen.
Nu heb ik hier nog een oude SB 16 ISA liggen.
Op zich kan ik die er wel bij in zetten (heb nog een antieke PC met ISA)
Ik heb 2 radio's, dus da's niet het probleem: 1x Denon van m'n pa, en 1x Yamaha van mezelf. Beide hangen ze op de kabel. (dus redelijk goede ontvangst)
Alleen.. de vragen:
1. Werkt die SB16 ISA wel onder XP? dunno of ie eigenlijk legacy isa is, in dat geval kan ik 't wel vergeten
2. Hoe is de samplekwaliteit van de SB16? Ik wil wel een beetje goeie opname's maken, en niet een zooi ruis.
3. Kan je de 2 kaarten onafhankelijk van elkaar als opname device gebruiken?
Mocht die SB16 niet werken, dan moet ik dus ff op zoek naar een ander kaartje.
Kan denk ik wel een SB128 PCI lenen ergens.. Maar wat is beter kwa kwaliteit: de SB16 ISA, of de SB128 PCI ?
Ik heb vroeger (lees : 2jr geleden ofzo) express gekozen voor de SB Live, omdat de SB128 toen niet meekwam met mn oude AWE64 kaartje.. Maar hoe is dat in vergelijking met de SB16?