Toon posts:

GlobalWIN FOP38

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De vraag werd in nogal wat topics gesteld: Wanneer is de FOP38 in Nederland verkrijgbaar. Welnu vandaag is bevestigd dat deze over ongeveer 2 weken binnen gaan komen. Verkoopprijs is vastgesteld op fl. 69,00 incl. BTW. De eerste zending is echter beperkt dus reserveren is niet onverstandig!

Verwijderd

2 maanden terug al besteld voor F71 inc verzending via www.coolerguys.com

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
Ik wordt gek van die fop38 en Alpha, welke moet ik nou halen???? Welke coolt het beste is het belangrijkste voor mij.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
volgens een test laatst was eruit gekomen dat de FOP38 beter was dan de Alpha, Heel simpel, en hij is nog goedkoper ook, alleen teveel mensen houden zich volgens mij vast aan die Alpha, net als mijn opa die nog steeds denkt dat Miele de beste wasmachines heeft..:-)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 21:59
FL 71,= voor de FOP38 incl. verzendkosten uit de States laten komen is wel erg goedkoop! Als ik de site bekijk zie ik dat ze USD 28,95 moeten kosten (met de huidige koers is dat dus FL 75,15). De verzendkosten komen er dan nog eens bovenop en als je pech hebt ook de BTW a 17,5% aan de deur.

M.i. kun je 'm dan beter hier in Nederland kopen....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Albinoraptor
Leuke <a href="http://hardocp.com/reviews/cooling/supaorb/index.html">test</a> waar FOP38 het beste uit komt. (Ook met super Orb).

• Albinoraptor
Krijg je bij FOP38 ook Artic silver er bij. Dat krijg je wel bij Alpha. Dus als ik FOP38 wil kopen moet ik ook nog eerst artic silver kopen. Ben ik nog duurder uit. Of heeft iemand in de buurt van Maastricht een beetje Artic Silver?

• MAZZA
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

Is er eigenlijk ook een fop38+?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er is (nog) geen + versie...

Wel gaat de globalwin.nl website vandaag online. Deze is nu nog erg basic maar in de toekomst vind je hier alle GlobalWIN nieuwtjes.

• remsie
Tja, en als ie niet goed leverbaar is, koop je gewoon een FOP32-1, en een Delta 6800 rpm Fan en dan heb je gewoon de FOP38, want meer is het niet, gewoon de FOP32-1 met killer fan:-)

Verwijderd

weet je waarom nog vele naar de Alpha's gaan???
Nou simpel www.oc-shop.nl levert ze met Delta MP & HP fans erop. Hiermee zijn ze dus echt beter als de FOP38 ze zijn alleen ook een stuk duurder. Geen enkele alpha reviewer heeft hem met een Delta HP fan getest.

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Kan wel wezen maar die FOP38 doet het heel goed in vergelijking met een 'normale' Alpha cooler (zonder de HP fan)..ook niet onbelangrijk is dat je 2 FOP38's kan kopen voor 1 Alpha met HP Delta.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• remsie
Over die HP fan is niet helemaal waar, de reviewer van HardOCP had hem wel een PAL35 getest met HP fan, en toen werdt ie ipv 107 graden (F) 100 graden (F) tegen de 95 graden (F) die de FOP38 deed..
Dus ook deze stelling is ontkracht..

http://hardocp.com/reviews/cooling/millennium/index2.html

Verwijderd

wat ik vreemd vind aan vrijwel alle reviews is 'de kunst van het niet zeggen' eigenlijk worden gelijk de resultaten en conclusies vermeld. Ikzelf heb een wetenschappelijke achtergrond. 1 van de belangrijkste punten van een artikel schrijven naar aanleiding van een experiment, is dat iedereen dit zelfde experiment uit moet kunnen voeren. Dus de auteur moet alles vermelden; helaas gebeurt dit vrijwel nooit. Ik blijf het ook nog steeds een vreemde gang van zaken vinden dat je de thermische conductie van een heatsink gaat testen op een CPU. Je moet zorgen dat een een bron hebt waar een vastgesteld wattage wordt afgegeven.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Over coolers en met name pasta gesproken.. nu ben ik nogal nieuw met die SocketA CPU's, tis al weer 2 jaar geleden dat ik in een Socket CPU geinstalleerd heb :)

Ik ben van plan om tussen mijn HSF (Alpha of FOP38) wat Artic Silver aan te brengen. Moet ik dat nou alleen op die kleine core in het midden doen of eigenlijk "over de hele CPU"?

Mijn laatste Socket CPU is een P233MMX geweest, tig jaar geleden en daar smeerde je het gewoon over de hele 'bovenkant'.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Alleen over de core.

Verwijderd

Waar overigens wel op gelet moet worden is dat er bij een Socket A athlon of duron de FOP38-1 gekocht moet worden, die is speciaal gemaakt voor dit socket en is dus veiliger. Over het alpha of FOP38 debacle kan ik alleen zeggen ga voor de FOP, 69 piek tegen 125 voor een alpha en hij presteerd nog beter ook, you do the math!

• Opa
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Alleen over de core, dead Kenny!

Anders verbind je alle bruggetjes op de bovenkant met elkaar, en dat is een beetje overkill. :)

(Alleen de |1 bruggetjes inkleuren is voldoende)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Aha.. okidoki, alleen over de core.

Verwijderd

Newt-of-Ocshop , Gaan jullie die Fop38 nu ook opnemen in het assortiment van de OCshop?

Ik moet wel zeggen dat ik nu toch behoorlijk ga twijfelen of ik mijn bestelde alpha bij julie maar moet gaan omruilen voor zo'n Fop.
Misschien heb ik die straks uiteindelijk eerder????

Wie weet hoelang die die alpha's nog weg blijven! Dit geintje duurt nu al sinds 23 augustus!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou het leuk vinden als de OC-shop ook de FOP38 zou gaan verkopen. Is misschien iets aantrekkelijker voor de budget-minded dan een Alpha van 119 piek.

Ik wil best geloven dat die Alpha met Delta HP fan toch beter is dan de FOP38 maar wat is beter? 1 of 2 graden verschil voor de helft van de prijs vind ik toch een goede reden om voor een FOP38 te gaan.

Verwijderd

Wat is er mis met die GlobalWINFEP 32?

Dat is toch de beste koeler in price/performance totnutoe ? Waarom wordt die niet meegenomen in de test en in de discussie.
Pagina: 1