Toon posts:

windows installeren via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
deze vraag zal vast al wel vaker voorgekomen zij maar de search werkt nog steeds niet (goed)
ik heb hier een laptop waar de cdrom speler van kapot is en ik moet er windows opnieuw op installeren (virus shit) maar hoe krijg ik het klaar om via netwerk te installeren??
de laptop is nu helemaal leeg (gewiped)
ik heb een windows 2k pro servertje en een 2k clientje en wil op de laptop ook 2k

iemand tips?
wat ik btw met google allemaal heb kunnen vinden is dat ik nt4 nodig heb en dat heb ik niet dus iemand tips of iets dergelijks?

Verwijderd

zo uit mijn hoofd:

Je hebt een bootflop nodig met netwerkdrivers voor je kaart, fdisk en format.

HD partitioneren, formatteren, dan verbinding maken met je server.
(net use driveletter: \\server\share)

i386 map van de 2k CD kopieren naar lokale schijf en dan winnt.exe draaien.

Verwijderd

Topicstarter
die bootflop met netwerk drivers wou me dus al niet lukken kreeg steeds dat ik windows nt4 daarvoor nodig heb en het niet anders kan
weet jij misschien een manbier om die te maken/downloaden??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:11:
die bootflop met netwerk drivers wou me dus al niet lukken kreeg steeds dat ik windows nt4 daarvoor nodig heb en het niet anders kan
weet jij misschien een manbier om die te maken/downloaden??
GOOGLE

edit:
het is manier, niet manbier :P

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het typfoutje..
krijg je als je op de grond ligt te typen...
kzit nu achter de server omdat me zusje moet msn-en

Verwijderd

Hmmmm... op kantoor hebben we daar DOS opstartdiskettes voor, gemaakt op een los win98 stationnetje, maar ik denk dat je disk images op het net moet kunnen vinden.
Als je er een vindt met ondersteuning voor netwerk met andere kaarten is het vaak makkelijk om de driver voor jouw kaart toe te voegen.

Ik ben (gelukkig voor mij) niet op kantoor, anders had ik er eentje voor je gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx iig maar ik krijg met google nix fatsoenlijks gevonden\
ze gaan steeds over network client 3.0 op de windows nt4 cd in de map i386 en dat dat nietmeer op windows 2k zit

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

zomaar een idee:
* maak met partition magic op flop paar partities aan waar je straks de cd van win2k neerzet (fdisk mag ook)
* install ghost enterprise edition op de server
* maak met ghost een image van je win2000 cd
* maak met ghost bootdisk voor de laptop
* via unicast of multicast zet je de cd op laptop
* met een gewone bootdisk lokaal je schijf benaderen en installen

Ok...dit was de moeilijke weg....makkelijke weg: sluit een externe cdrom op je parallele poort aan en benader die via een opstartdisk met de juiste drivers

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

leg deze is uit ..

via unicast of multicast

?

McFraGG de gekste !!

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Hier kun je vast wel een leuke bootdisk vinden... :>

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

RaR schreef op 13 augustus 2002 @ 01:59:
leg deze is uit ..

via unicast of multicast

?
Mjah...hoe leg ik dit uit....multicast is een broadcast over het netwerk waarbij alle werkstations die je aan de sessie deel wilt laten nemen (via eerder genoemde bootdisk) de image ontvangen. Omdat het een braodcast betreft is je netwerkbelasting flink.
Unicast gaat rechtstreeks naar de ip nummers van de werkstations met bootdisk waardoor je dus geen broadcast verkeer op je netwerk hebt.
Voorkeur gaat dus in dit geval naar unicast maar ik vermeld ze beide omdat symantec ghost versie 7.0 geen unicast ondersteund maar alleen multicast. Versie 7.5 ondersteund dit wel. Zie het een beetje als het verschil tussen een hub en een switch (beetje simplistisch gesteld maar gaat om het idee ;) )
Pagina: 1