Logitech Z560 vervormt heftig? WAZZUP!?

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Heb pas geleden een logitech Z560 gehaalt vanwege de vele positieve reviews.
Ik die hele set via openbaar vervoer vanuit Utrecht naar Hilversum slepen, en DAMN daar word je echt niet goed van.

Maar eenmaal thuis aangekomen natuurlijk snel ff checken allemaal, ook even betere speakerkabel gehaald en de satalites opgehangen aan de muren in de kamer.

Nu wilde ik eerst even de baskast testen, welke wel flink wat herrie maakte maar na mijn idee toch nogal snel vervormingen begon te tonen. Dit kan echter ook komen door de basreflexpoort die zoiezo wel enkele resonanties met zich mee zal brengen.

Hierna ben ik de satalietjes gaan aansluiten en heb ik de hele set eventjes goed beluisterd. In eerste instantie klinkt alles indrukwekkend goed voor een pc speaker set. Toch miste ik een beetje de volle klank die ik had met mijn eigen zelfbouwspeakers die voorheen aan de pc hingen via een versterker. Dan maar allebij aansluiten. Samenzwerend bracht dit een geweldige sfeer in de kamer :)

Na eventjes wat muziek geluisterd te hebben (ZONDER M3D!) ben ik wat muziek gaan maken om ze nog wat beter aan de tand te voelen. Samples en Synths wil ik op zo'n moment duidelijk horen dus zal het volume wat omhoog moeten... toen merkte ik bij hogere tonen dat er nogal snel vervorming optrad die serieus zwaar ongezond klonken.

Met een beetje volume in de tent, en echt niet TE hard voor de speakers begint er dus al vroegtijdig vervorming op te treden waar ik absoluut niet blij mee ben.
Na dat ik dit besefte ben ik snel nog wat muziek gaan luisteren met mooie zuivere klanken. Deze klinken goed tot een bepaald niveau waar vooral stemmen helemaal gaan clippen. Eerst de sataliet links-voor waar het duidelijk te merken was, maar uiteindelijk doen ze allemaal precies hetzelfde. Het ligt ook niet aan de speakers want na het aansluiten van de satalietjes op mijn versterker inclusief equalizer om de lage tonen wat weg te filteren merk ik al snel dat die dingen ongekend hard kunnen zonder te vervormen. Probleem ligt dus bij de versterker in de SUB?

Inmiddels ben ik al een paar dagen verder en het geluid blijft goed tot op een bepaald niveau maar er zit me toch iets niet helemaal lekker, want als ik de reviews lees vervormt deze set helemaal niet, en ik hoor hier toch duidelijk vreselijk geluid uit komen wat duidelijk merkbaar is.

Nou valt me wel op dat de bas wel behoorlijk hard kan. Hier gaat toch vrijwel de meeste energie van de ingebouwde versterker naar uit. Echter de problemen zitten in het mid-hoog en hoog. Zou dit te verklaren zijn door brakke componenten die zijn gebruikt voor de ingebouwde versterker?

De satalietjes zitten eigenlijk al vast aan de muur. Ik kan de set zo nooit ruilen, ze zijn duidelijk al gebruikt geweest.

Waar ik nou echt benieuwd naar ben is of er ook anderen zijn met deze set die dit kennen, of dat ze werkelijk net als in vele reviews de set zwaar kunnen belasten en dat in het ergste geval de 8" woofer in de sub het begeeft maar dat de satalietjes zich uitstekend blijfen gedragen...

Verwijderd

Probeer es een cd ipv mp3 muziek.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik draai zoiezo het liefst cd's, en een MP3 gaat niet ineens bij hoger volume vervormen. Ik weet wel wat ik aan het testen ben natuurlijk :)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
geen last van mischien omruilen? ff checken of die et wel goed doen. Zeer lekker geluid trouwens. Die M3D werkt echt super.

Noushka's Magnificent Dream | Unity