Toon posts:

Ruis met Soundblaster AudioPCI 128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van het ene op het andere moment ruist mijn geluidskaart. Soms werkt het wel, bijvoorbeeld met een mp3tje afspelen en soms niet, als ik winamp minimaliseer of als windows een geluidjeafspeeld. Het is een soort krassende ruis. Nieuwe drivers of clean install van windows XP werken niet. Heeft een halfjaar perfect gedraaid. Het ligt niet aan de geluidskaart zelf want in windows 98 heb ik dit probleem niet. En ook niet aan de boxen, want andere boxen geven hetzelfde probleem.

Iemand een idee?

BVD Boesboes

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

line in / mic "mute"en in mixer?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
nope, had ik ook al geprobeerd.
Iemand anders?

Verwijderd

Topicstarter
^^*kick*^^

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
is je pc geaard? stereo misschien? staat je volume op maximaal dat geeft soms ook ruis..

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

Topicstarter
Sir Vega schreef op 13 augustus 2002 @ 13:56:
is je pc geaard? stereo misschien? staat je volume op maximaal dat geeft soms ook ruis..
Ja PC is geaard, staat stereo ingesteld, en volume staat zowel in windows in het midden, als op de speakers. Dus dat is het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
maar weer even schoppen, want mis mijn geluidjes :'(

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt niemand, die hetzelfde ooit eens heeft gehad? ook niet met een andere geluidskaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een andere videokaart erin gezet, en het probleem bleef. Ook heb ik wat in de bios lopen kloten, met de processor instellingen. Het blijkt dat het geluid het dan een halve minuut ofzo doet in windows. Een biosreset door de batterij eruit te halen, helpt ook niet. het geluid blijft het ongeveer 30 sec. doen. En begint dan weer te ruisen bij elk geluidje.

Misschien hebben jullie hier iets aan.
Greetz Boesboes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 18:40:
Ik heb net een andere videokaart erin gezet, en het probleem bleef. Ook heb ik wat in de bios lopen kloten, met de processor instellingen. Het blijkt dat het geluid het dan een halve minuut ofzo doet in windows. Een biosreset door de batterij eruit te halen, helpt ook niet. het geluid blijft het ongeveer 30 sec. doen. En begint dan weer te ruisen bij elk geluidje.

Misschien hebben jullie hier iets aan.
Greetz Boesboes
waarom andre videokaart?????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 18:44:
[...]

waarom andre videokaart?????
Om 100% zeker te weten dat het toch geen hardwareprobleem is. Ik ben ten einde raad. Dus wil alles proberen. please help

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Volgens mij heb je een IRQ-conflict, had ik eerst ook een conflict tussen SB Live! en Voodoo3.Gewoon ff nieuwe drivers voor je motherboard op je pc planten en/of de IRQ in je bios veranderen gewoon een beetje klooien dan gaat het misschien ook weg, want je hebt toch 16 IRQ-kanalen. Waarvan er een paar vrij zijn. Ik had met mijn IRQ-kanalen lopen klooien en toen ging de ruis vanzelf weg 8)

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

heb je misschien zo'n cpu idle programmaatje draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 01:35:
Volgens mij heb je een IRQ-conflict, had ik eerst ook een conflict tussen SB Live! en Voodoo3.Gewoon ff nieuwe drivers voor je motherboard op je pc planten en/of de IRQ in je bios veranderen gewoon een beetje klooien dan gaat het misschien ook weg, want je hebt toch 16 IRQ-kanalen. Waarvan er een paar vrij zijn. Ik had met mijn IRQ-kanalen lopen klooien en toen ging de ruis vanzelf weg 8)
kijk, hier heb ik misschien wat aan. Ik ga meteen kijken. Hardstikke bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 01:35:
Chamelion ik hou van je!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb mijn bios geflashed, en het werkt weer perfect. Ik heb mijn geluidjes terug! Topgast :Y)

Verwijderd

No problem, alles voor mijn medetweakers :7
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 03:28:
[...]

Chamelion ik hou van je!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb mijn bios geflashed, en het werkt weer perfect. Ik heb mijn geluidjes terug! Topgast :Y)
Pagina: 1