[divx] Waarom vaak >700MB?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Via Kazaa Lite al wat films binnengehaald en gekeken, maar vaak kan ik ze niet onder de 700 MB vinden, vaak zijn ze net groter; 710 MB ofzo. Ik heb weleens iets langs zien komen over 'overburnen'. Is dit waarom men grotere divxen maakt? Hoeveel MB kan je met Nero maximaal betrouwbaar kwijt op een 700 MB CD-R? Ik weet dat je met Virtualdub kan resizen door eerst de tijd van de divx te checken en daarna met bitrate calculator de birate precies kan uitrekenen op 700 MB (of beter 795 ofzo) en 'm dan laten inkorten. Alleen dit kost veel tijd! :O

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je zegt het al: KaZaA ...

daar staan veel zelfgemaakte dvd-rips op. De rips die worden gereleased door de bekende release-groups zijn altijd <= 700 MB.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
speed24 schreef op 12 augustus 2002 @ 23:46:
Je zegt het al: KaZaA ...

daar staan veel zelfgemaakte dvd-rips op. De rips die worden gereleased door de bekende release-groups zijn altijd <= 700 MB.
Ja maar waarom?

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 21:02

JF_

Virtualdub is niet echt geschikt voor variable bitrate DivX, Nandub is een stuk beter. Gewoon de credits en/of intro erafknippen, eventueel geluid wel door laten lopen, en je krijgt ze meestal wel kleiner zonder te recompressen (waar de kwaliteit trouwens zwaar van achteruit gaat, dus als 't even kan *NIET* re-encoden).
Overigens past er iets meer dan 700Mb op een CD, afhankelijk van hoe je een Megabyte definieert :-) 702 megabyte (van 1048576bytes) oftewel 736 miljoen bytes zou zonder problemen (en zonder overburnen :-) moeten passen.

[edit]
Waarom die wannabe's hun releases te groot maken? Ze kunnen niet beter, ze hebben geen zin om uit te zoeken hoe, of ze willen per se de eerste zijn.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:16
Het verschilt per cd en per brander...goede kwaliteitd cd's zal je iets verder kunnen fikken dan bagger cd's a 0,50€

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

goede CD (taiyo of zelf ARITA) met nero kan je tot ca. 719MB branden. Doe ik hier altijd.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
overburner werkt perfect op veel burners als je maar de goede cds hebt id

Verwijderd

zou dit ook lukken met Platinum cd's?

Verwijderd

goede CD (taiyo of zelf ARITA)
Jaja.... ARITA goede cd's??? Ik heb er een keer 10 van gekocht en nu allemaal onbruikbaar. Al die cd's zijn verkleurt en met geen mogelijkheid meer te lezen.
WAARDELOOS merk!!

Als je zo'n divx wilt verkleinen zou ik je aanraden om eerst te kijken of je het geluid iets verder kan comprimeren (een net lagere bitrate nemen). Scheelt een hoop tijd en je beeldkwaliteit gaat niet achteruit :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
marteltor schreef op 12 augustus 2002 @ 23:52:
Het verschilt per cd en per brander...goede kwaliteitd cd's zal je iets verder kunnen fikken dan bagger cd's a 0,50¤
Dat zegt dus niets.
Mitsui's (toch wel de betere CDs) kun je namelijk niet tot nauwlijks overburnen (30 sec lukt al bijna niet)
Thats darentegen kun je vrij ver overburnen en dat vind ik toch niet echt geweldige CDs.
* TD-er gebruikt voor het overburnen eigenlijk altijd wel 90 min CDs van Platinum, omdat dat de eerste verkrijgbare 90 min CDs waren

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Alle DiVX'en tot 734 mb passen op een 700mb cd, plak hem in Nero en je zal zien dat hij ze ziet al 700mb ongeveer....Dus passen ze op een cd....
De 716mb uit het plaatje hieronder is 700x1.024...

Niemand gelooft het natuurlijk daarom dit screenshot om het te bewijzen...
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/nero.png

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:12:
Alle DiVX'en tot 734 mb passen op een 700mb cd, plak hem in Nero en je zal zien dat hij ze ziet al 700mb ongeveer....Dus passen ze op een cd....
De 716mb uit het plaatje hieronder is 700x1.024...

Niemand gelooft het natuurlijk daarom dit screenshot om het te bewijzen...
afbeelding
Het plaatje doet het niet, maar lees die post van HF, of FJ oid eens, want je snapt blijkbar niet wat een mb is.

Verwijderd

JF_ schreef op 12 augustus 2002 @ 23:52:
Virtualdub is niet echt geschikt voor variable bitrate DivX, Nandub is een stuk beter. Gewoon de credits en/of intro erafknippen, eventueel geluid wel door laten lopen, en je krijgt ze meestal wel kleiner zonder te recompressen (waar de kwaliteit trouwens zwaar van achteruit gaat, dus als 't even kan *NIET* re-encoden).
Overigens past er iets meer dan 700Mb op een CD, afhankelijk van hoe je een Megabyte definieert :-) 702 megabyte (van 1048576bytes) oftewel 736 miljoen bytes zou zonder problemen (en zonder overburnen :-) moeten passen.

[edit]
Waarom die wannabe's hun releases te groot maken? Ze kunnen niet beter, ze hebben geen zin om uit te zoeken hoe, of ze willen per se de eerste zijn.
Idd dit klopt dat vertel ik hier ook.... En de releases zijn dus niet te groot aangezien ze op een cd passen !

Verwijderd

Nikel schreef op 13 augustus 2002 @ 00:14:
[...]

Het plaatje doet het niet, maar lees die post van HF, of FJ oid eens, want je snapt blijkbar niet wat een mb is.
Het klopt verhaal van Wapzer klopt dus wel. De verschillende soorten megabytes worden door elkaar gehaald, daardoor ontstaat dat verschil.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

hmmm... grenst dit niet aan het onwettige, om maar eens even offtopic te brabbelen...? :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ok even duidelijk.... het geeft het vaak aan in KB's

1byte = 8bits
1KB = 1024byte
1MB = 1024KB

Jij zegt 736MB maar je bedoelt 736.100.352 Byte
Dat is dus 702MB, op elke 700mb cd past 702mb, soms geeft nero 701mb aan maar kan je met overburn makkelijk naar de 702.

Duidelijk? Niet? dan weet ik het ook niet meer maar ik denk dat het nu wel duidelijk voor je moet zijn.

Het is namenlijk ongemogelijk om 736mb's op een 700mb cd te krijgen.
Daarintegen is 736.100 KB makkelijk op zon cd'tje te krijgen. :)

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Novah schreef op 13 augustus 2002 @ 00:45:
Ok even duidelijk.... het geeft het vaak aan in KB's

1byte = 8bits
1KB = 1024byte
1MB = 1024KB

Jij zegt 736MB maar je bedoelt 736.100.352 Byte
Dat is dus 702MB, op elke 700mb cd past 702mb, soms geeft nero 701mb aan maar kan je met overburn makkelijk naar de 702.

Duidelijk? Niet? dan weet ik het ook niet meer maar ik denk dat het nu wel duidelijk voor je moet zijn.

Het is namenlijk ongemogelijk om 736mb's op een 700mb cd te krijgen.
Daarintegen is 736.100 KB makkelijk op zon cd'tje te krijgen. :)
Precies, en wat is die wapzer een mong**l, hij kan wel al branden maar weet het verschil tussen 733MB en 733.123.123 bytes niet... Newbie?
Officieel passen er 734003200 bytes op ongeveer, das namelijk 700 MB.

[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 13-08-2002 00:57 . Reden: Even exacteren :) ]

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 01:36
Ok jongens om even een echte uitleg te geven:

Wat we moeten onthouden is dat er een groot verschil is tussen de data bytes van de computer en de bytes van audio en video.

Bij een computer zitten in elke bytes controle bits, deze zijn nodig om ervoor te zorgen dat de data goed word overgezonden, verplaatst, etc... Zou er namelijk een bitje omvallen in een programma (bv executable, exe of com file) dan zal dit programma nieteens meer kunnen werken. Dus alle bytes moeten kloppen.

Werken we echter met audio of video data dan maakt het niet uit dat er een bitje omvalt. In zulke grote hoeveelheden data valt het niet op. Zeg nou zelf, in een uur film 1 frame waarop 1 pixel en andere kleur heeft? Geen mens die het opvalt.

Oftwel: bij audio en video zijn controlebits niet echt nodig en worden dan ook niet gebruikt. Hierdoor bezit een video of audio byte meer informatie dan een data byte bezit. (iets dat electro gasten wel kennen van het vak telematica)

Door dit verschil zal de pc die altijd met controlebits werkt, een verkeerde berekening uitvoeren bij video en audio informatie.

Dus 710MB is niet groter dan 700MB!!! Klinkt gek als je alleen naar deze zin kijkt maar er zit een beetje theorie achter. De werking van de pc is niet gebaseert op video en audio data. Dus die 710MB wordt door de pc verkeerd aangegeven.

Beter gezegd: op een 700MB cd kan 700MB aan COMPUTERDATA en meer dan 700MB aan VIDEO en AUDIO!!!
(Bij deze 700MB zijn de controlebits meegerekend die niet bij video en audio worden gebruikt!!!)

Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is. Hiervoor hebben we dikke boeken op school in het 4de jaar HBO elektrotechniek, telecommunicatie. Behoorlijke abstracte stof (dus lekker saai). Maar ik hoop het een beetje beknopt te hebben uitgelegd.

Groeten,
Dirk

Verwijderd

Eagle666 schreef op 13 augustus 2002 @ 01:05:
Ok jongens om even een echte uitleg te geven:

Werken we echter met audio of video data dan maakt het niet uit dat er een bitje omvalt. In zulke grote hoeveelheden data valt het niet op. Zeg nou zelf, in een uur film 1 frame waarop 1 pixel en andere kleur heeft? Geen mens die het opvalt.

Groeten,
Dirk
ahum, groeten onder de post zin verboden hier ;)

maar goed ik snap wat je bedoel want een 800mb videocd file ken ik altijd op een 700mb cd branden

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 01:11 . Reden: edit ]

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
Stan schreef op 13 augustus 2002 @ 00:55:
[...]

Precies, en wat is die wapzer een mong**l, hij kan wel al branden maar weet het verschil tussen 733MB en 733.123.123 bytes niet... Newbie?
juist... en wat geeft kazaa (lite) aan.. in kb en als je dat effe gauw dus door 1024 deelt weet je of het past of niet.

Verwijderd

Gelijk gaan schelden als n00b (ja, jij dus) hier is nou ook niet echt vriendelijk en verstandig te noemen...

Ik kan me goed voorstellen dat daar verwarring door ontstaat daar je niet zomaar die film oid gaat downloaden als je het vermoeden hebt dat ie niet gaat passen op een CDR. Hele legitieme vraag en dat afkrakende gelul eromheen helpt niet echt.

Verwijderd

waarom vaak < 400mb vraag ik me vaak af?
ik wil film's van 1,2gb hebben ofzo, en als het kan van 2gb.
waarom kan ik die nooit vinden?
EDonkey2000 werkt redelijk, maar rete traag.
andere altarnatieven?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 02:32 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ja die kun je perfect overburnen doe ik ook...
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:05:

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

ik heb alleen maar officiele rips en die komen vaak boven de 700 MB uit in welke bytes je ook rekent. Men gaat er gewoon van uit dat je gaat overburnen en dat werkt meestal prima hier met een LiteOn 12x10x32. Cd's die ik gebruik zijn meestal Mmore of Maxell en ik heb sinds deze brander nog geen cd verkloot met Nero.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 20:02
[...]

Doe even gewoon joh!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Dat van die 1024 KB in 1 MB had ik nooit bij stil gestaan! Ik had me wel eens afgevraagd waarom de volumes in Kazaa nooit overeenkwamen met die in andere programma's. Hey Vagegast, woon jij in Lombok (Utr.)?

• Adion
  • Laatst online: 09:16
Ik denk dat het antwoord van Eagle666 niet helemaal klopt maar wel dicht in de buurt komt van het antwoord.
Op een computer (dus harddisk bedoel ik) worden alle bestanden met hetzelfde soort bytes geschreven, de computer kan namelijk het verschil niet weten (als je een .txt bestand naar .wav renamed gaat het huis niet minder plaats innemen).

Wat er wel waar is, is de manier dat data op een cd wordt opgeslagen (ik geloof dat dit het verschil tussen mode 1 en mode 2 is).
Bij beide modes zitten er extra error-correcting bits bij voor elke byte, maar bij data-mode zitten er per sector ofzo nog eens extra error-correcting bytes bij omdat data belangrijker is om correct te zijn dan audio.

Bij audio-cd's kan je dit verschil dus wel merken (ik heb het net eens uitgerekend, 80 minuten audio-data is 808MB, maar er staat wel steeds 80Min/700MB op 80minuten cd's.

Het zou kunnen dat bij Video-Cd's hetzelfde mogelijk is, maar voor divX'en is geen speciale mode en die worden dus gewoon als data geschreven.

(80Min * 60 sec/min = 4800sec ; 4800 sec * 44100samples/sec = 211680000 samples * 2 channels (stereo) = 423360000 samples * 2bytes / sample = 846720000 bytes / 1024 bytes/kb = 826875 kb / 1024 kb/mb = 807.5... MB)

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Mary Wana
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Release groepen hebben allemaal een norm waar ze zich aan moeten houden, voor het rippen/encoden en ook voor het grootte van een film. het MOET op een 80min cdtje passen. Alles! behelve DVD-r ( die krijg je never op een 80min cd :P )

Als er geen standaard was dan was het eiglijk een dikke chaos :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
neanderthaler schreef op 12 augustus 2002 @ 23:41:
Via Kazaa Lite al wat films binnengehaald en gekeken, maar vaak kan ik ze niet onder de 700 MB vinden, vaak zijn ze net groter; 710 MB ofzo. Ik heb weleens iets langs zien komen over 'overburnen'. Is dit waarom men grotere divxen maakt? Hoeveel MB kan je met Nero maximaal betrouwbaar kwijt op een 700 MB CD-R? Ik weet dat je met Virtualdub kan resizen door eerst de tijd van de divx te checken en daarna met bitrate calculator de birate precies kan uitrekenen op 700 MB (of beter 795 ofzo) en 'm dan laten inkorten. Alleen dit kost veel tijd! :O
Men maakt geen 710MB divx ze gebeuren eerder. :) Je stelt ze in om zo dicht bij de 700Mb te komen en als je alles gedaan hebt en het bestand komt op 704MB (of 620MB) na vele uren encoderen zijn er genoeg mensen die dan denken van $%$# kan hem altijd nog overburnen.
Eagle666 schreef op 13 augustus 2002 @ 01:05:
Beter gezegd: op een 700MB cd kan 700MB aan COMPUTERDATA en meer dan 700MB aan VIDEO en AUDIO!!!
(Bij deze 700MB zijn de controlebits meegerekend die niet bij video en audio worden gebruikt!!!)
Divx is danwel video maar het is beschreven als computerdata. Het zou best wel handig zijn als divx als video-cd kan worden opgeslagen en door een of andere codec kan worden uitgelezen zou meteen wat meer ruimte opleveren.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06
waarom vaak < 400mb vraag ik me vaak af?
ik wil film's van 1,2gb hebben ofzo, en als het kan van 2gb.
waarom kan ik die nooit vinden?
EDonkey2000 werkt redelijk, maar rete traag.
andere altarnatieven?
Probeer eens DirectConnect zou ik zeggen. Dat gebruik ik nu altijd sinds ik het ontdekt heb. Kijk er maar eens naar: http://www.neo-modus.com/

En hoe meer jij te delen hebt, hoe beter de hubs zijn waarop je kunt binnen komen en daar is dus ook weer meer te halen...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 14:16
[...]

Stakker.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Een interessant project om eens een blik op te werpen is het XCD-project: http://xcd.sourceforge.net/

Er wordt daar gewerkt aan een standaard om multimediabestanden groter dan 700mb toch op één cd te kunnen krijgen, namelijk door een zelfde soort foutcorrectie te gebruiken als bij audiocd's. Het komt er op neer dat er op de daadwerkelijke cd minder ruimte in gebruik wordt genomen door je datafiles, doordat er een stukje controle is weggelaten.

Meteen aan de slag met dit soort cd's? Kijk dan hier: http://webs.ono.com/usr016/de_xt/mcf.html

Deze link is te vinden via http://xcd.sourceforge.net/ waar nog meer verwijzingen op staan naar andere sites die met dit project te maken hebben.

• reller
  • Laatst online: 13:55
http://home.wanadoo.nl/ga...ontent/dvd/splitdivx.html
met info over het inkorten van DIVX d.mv. Nandub

Verwijderd

JF_ schreef op 12 augustus 2002 @ 23:52:

[edit]
Sorry, ne vuistregel die ik maak bij divx (ik ben er wel al ff ni meer bezig, dus met laatste compressie codecs wel iets zal het bestand wel wat kleiner worden, maar nooit zo drastich is: 1u15-20 per 700 meg...

/EDIT De Sand was nog goe wakker/ :Z

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 09:21 . Reden: Schreivfaute ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41
VageGast schreef op 13 augustus 2002 @ 05:19:
ik heb alleen maar officiele rips en die komen vaak boven de 700 MB uit in welke bytes je ook rekent. Men gaat er gewoon van uit dat je gaat overburnen en dat werkt meestal prima hier met een LiteOn 12x10x32. Cd's die ik gebruik zijn meestal Mmore of Maxell en ik heb sinds deze brander nog geen cd verkloot met Nero.
Ik heb dus nog nooit een officiële rip gezien die niet op een standaard 700mb-cd past (zonder overburnen).

Zeker van dat jij wel originele officiële rips binnenhaalt?

Verwijderd

Dat ligt er helemaal aan in welk formaat je de CD brand. Alleen als je een (s)vcd brandt geld deze regel. Als je een divx,mp3 o.i.d. brand, blijft 700Mb=700Mb. Aangezien het hier om een AVI gaat en een avi niet op vcd/svcd gebrand kan worden (zonder te converteren) gelden de regels van een data CD...

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Als je dan toch nix te melden hebt en niks anders kan dan anderen afkraken houd dan ook je mond aub.

Ik heb zojuist geprobeerd Ice Age te fikken met Nero Burning rom 5.5.9.0, als ik naar de eigenschappen van de film ga geef XP aan: 733 MB (768.728.104 bytes) wat is dus moet fikken is: 733,11 MegaByte.

Ik heb in preferences "Overburinging" ingeschakeld, de files geadd, en op het burn icoontje geklikt, daar kan je kiezen tussen track-at-ones of disc-at-ones, ik heb de 2de gekozen.

en fikken.. en wachten... bij 99% gaat het fout, ik krijg de melding: internal target failur. dus ik neem aan dat er totaal geen schrijf ruimte meer is... er kan dus wel meer dan de 702 MB op maar 733 MB is blijkbaar net teveel.

Deze film bestond uit 2 delen, deel 1 doet het gewoon.. een raar zaakje :P

Eve char: Warock <TEST>

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:05:
Platinum cd's zijn imo zeer goede cd's. Ik brand ze meestal vol tot +/- 710 mb

Verwijderd

716.000 kilobyte != 716 mb
716.000/1024 = 699,21875 mb

Bij jouw film:

733.739.008 bytes /1024 = 716.542 kilobytes
716.542 kilobytes / 1024 = 699,748046875 megabytes.

Dus het past er wel op :+

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

Sherlock

No Shit

FF lezen ajb:
"733 MB (768.728.104 bytes) wat is dus moet fikken is: 733,11 MegaByte."

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik doe het altijd zo. Je moet in Explorer (Verkenner) de eigenschappen van de .avi opvragen. Als je dan bij het aantal bytes kijkt, kan het voor overburnen maximaal rond de 742.000.000 liggen (het getal dus tussen de haakjes, daar moet je naar kijken). Ik heb het gehaald omdat met een LiteOn 241040 op een Platinum 80m te branden, met overburnen.

Mother, will they like this song?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een officiele DivX release is nooit groter als 700 MB (of 2x 700 MB voor 1 film).
Wanneer dit namelijk wel het geval is, wordt hij genuked of er komt een patch om de aftiteling eraf te halen.

Kazaa geeft ook niet de file size aan in MB's , maar in KB met een paar getallen eraf. Als kazaa zegt 737 MB past het nog wel op je CD, omdat dit (zoals rekensom in voorgaande posts) 700 MB is als je goed rekent.

Plaatje op pagina 1 snap ik ook niet helemaal de bedoeling van, user laat trots zien hoe hij 700 MB op een 700 MB CD krijgt, (700 MB) staat zelfs gewoon aangegeven.
En toch stug volhouden dat het 716 MB is, ook al staat er naast van niet. :z

op een CD past zonder overburn 737.000.000 bytes, kazaa geeft dit weer als 737 MB.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
De lol is er nu wel af.

Uitleg over kazaa en "officiële" rips kan je het beste bij de betreffende sites halen.

Uitleg over bits en bytes heb je ondertussen ook wel genoeg gehad.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.