[Custom Case] Plastic, hoe te smelten/snijden/etc...?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23888

Topicstarter
Ik loop al een paar degen rond met een idee voor een Custom Case gemaakt van hard plastic. Plexiglas en Aluminium blijken de geprefereerde materialen te zijn maar plastic lijk me toch veel beter omdat het licht en ook sterk is. Maar hoe valt een case uit plastic te maken? Je zou natuurlijk een massief blok plastic kunnen nemen en daaruit gan slijpen maar dat lijkt me nou niet echt de oplossing.
Smelten lijkt me een beter idee maar of dat wel in een huis/tuin/keuekn omgeveing kan? plus je moet dan eerst een mal maken.

Heeft iemand hier ervaring mee? ik wil graag weten of het überhaupt realiseerbaar is om zoiets te doen, met plastic kun je namelijk veel vormen aanemen waardoor ook de creatievere geest een vette case kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Eerst een mal maken van gips ofzo, en dan plastic oplossmiddel erin. Volgens mij was hier laatst ook al een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de search gebruikt maar kon er niks over vinden, misschien dat ik op de verkeerd ewoorden heb gezocht? vind die nieuwe search ook veels te uitgebreid...
Maar worden mallen normaal niet van rubber gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Plastic pers je in een mal of spuitgieten, een case hiervan maken is/wordt buitengewoon moeilijk.
Van rechte plastic platen kan je het zelfde bouwen als van hout, plexi, metaal of alu, het is gemakkelijk te bewerken. Daar zitten wel mogelijkheden.....

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Je kan epoxy plastic maken met twee componenten harsen, in allerlij kleuren, maar je hebt echt een mal nodig. Van gips of rubber, of gips en rubber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

epoxy is best wel duur, ik zou voor plaatmateriaal gaan, van plastic.....

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Het is KUNSTSTOF :( !!! Boterhammenzakjes, die zijn van plastic.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 26590 op 12-08-2002 23:53 . Reden: Typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Dik plastic = kunstof?
Dun plastic = boterhammenzakje?

???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Dat was het jah met die harsen enzo. Stond in dat topic ook een site waar je die zooi kan bestellen (was wel prijzig volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschuwing: Dit product is uitsluitend bedoeld voor industrieel gebruik. Het dragen van een dampmasker en beschermende kleding tijdens verwerking zijn noodzakelijk. Bij irritatie van huid of luchtwegen verdere verwerking van dit product staken en een dokter raadplegen. Lees eerst het veiligheidsblad.
hmmz, niet echt voor de thuisgebruikers... thnx voor de link iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Anoniem: 23888 schreef op 13 augustus 2002 @ 00:14:
[...]

als je gewoon een overall draagt en een stofmasker is er dus niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47226

Anoniem: 23888 schreef op 12 augustus 2002 @ 23:46: vind die nieuwe search ook veels te uitgebreid...
prefs/Standaard zoekpagina/ --> uitgebreid even op simpel zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu ziet het er idd een stuk beter uit :)

Ik heb die pagina ff doorgelezen en bang toch bang dat dat niet gaat lukken, er word al snel over allerlei sprays en middeltjes gesproken en ook over drukvaten. Nou is het maar zo dat ik niemand ken die dit soort dingen kan, dan wordt het toch de bewerking van plastic platen, maar hoe zouden die te bollen zijn? Gewoon verhitten met een zo'n verf-föhn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

plexie is toch veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 23888 schreef op 13 augustus 2002 @ 00:14:
[...]

Mwaah

buiten doen en er niet boven gaan hangen

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou lijkt me dat harsen/gieten wel een erg duur en profesioneel zaakje en lijkt me de plastic plaat optie beter, maar ik ga er van uit dat plexiglas veel duurder is dan gewoon plastic en ik hoef niet een sperse een kast waar ik door heen kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Het valt op zich allemaal nog al mee hoor! :)

Ik heb zelf 2 snowboards gemaakt met epoxy en glasmatten. Ik denk als je los wil gaan met custom vormen dat epoxy best wel een oplossing is.

Het is alleen een kwestie van een mal maken positief/negatief. Hier je matten overheen leggen en impregneren. Even de kachel lekker opstoken en je hebt een superstevige kast! :)

linkje over layup proces met epoxy bij snowboards (let maar niet op de vacuumpomp, is niet nodig bij een kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4288

Met een verf-stripper en een mal moet het ook kunnen. Gewoon zorgen dat de mal schoon en glad is.

Hierop de kunstof-plaat (evt. doorzichtig acryl of polycarbonaat) horizontaal laten rusten door een hoek vast te houden (indien nodig met handschoen).

De plaat verwarmen met de verf-stripper op een lage stand en een voldoende grote afstand.

Zodra de plaat begint te verweken de afstand iets vergroten of ff wegrichten. Door het gewicht zal de plaat over de mal zakken.

Als het nodig is met een stomp en glad voorwerp (bijv. een jus-lepel) het materiaal een handje helpen. Met een stukje dunne pijp kunnen hoekjes aangeduwd worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 14-08-2002 15:16 . Reden: Layout voor leesbaarheid ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Anoniem: 4288 schreef op 14 augustus 2002 @ 15:15:
Met een verf-stripper en een mal moet het ook kunnen. Gewoon zorgen dat de mal schoon en glad is.
<knip>
Is idd ook een goede oplossing: vacuumvormen zonder vacuum ;)
Enige nadeel is dat je niet extreem kan gaan met bobbels en hobbels omdat je anders vouwen of een hele dunne plaatdikte overhoudt.

Maar ik ben benieuwd wat de topicstarter nu gaat doen?!.....

Topicstarter
tie-rep schreef op 15 augustus 2002 @ 15:09:
[...]

Is idd ook een goede oplossing: vacuumvormen zonder vacuum ;)
Enige nadeel is dat je niet extreem kan gaan met bobbels en hobbels omdat je anders vouwen of een hele dunne plaatdikte overhoudt.

Maar ik ben benieuwd wat de topicstarter nu gaat doen?!.....
Tsjaa, Ik ben op het moment bezig om mijn ontwerp te tekenen met formaten en al, en zelf wil ik voor de goedkoopste/makkelijkste optie gaan. Mijn portomonnee is niet zo diep en al helemaal niet op het moment :) maar ik wil ff kijken hoe ik hardwarematig gezien de boel goed krijg. Ik wil namelijk voor een smalle kast gaan. Dus dat zullen waarschijnlijk AGP en PCI risers worden, en ik weet nog niet of ik voor een reguliere ATX mobo of een miniATX neem. Het moet meer een workstation/LANbak worden... ik scan de pics wel in zodra ik ze afheb.
Pagina: 1