Extra fan op voeding aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb al in de search gekeken en kon niet echt helemaal een goed antwoord vinden.

Ik wil een kastfan, en straks een vga fan laten draaien zodat ze stroom krijgen via de veoding aangezien mijn 2 mobo fanslotjes al in gebruik zijn. Ik heb een enermax 350 watt voeding.

Hoe moet je die fans aansluiten, ik las ergens dat je ze op die witte dingen die in je harddisckdrive gaan moet aansluiten, moet ik dan die witte dingen erafhalen en ook van de fan dat pinnetje erafhalen of is dit ook anders te doen, hoe houdtr ik het vast, etc etc

Nu wilde ik weten, hoe moet ik alles instellen voor de kastfan, zodat hij gene gigantsiche herrie schopt, maar ook neit te zacht draait.

en de VGA koeler ga ik morgen halen, hoe moet ik die aansluiten?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Ik wil niet lullig doen hoor... en daarom doe ik het ook niet.

Pak gewoon ergens een oude molex vandaan (dat zijn die witte stekkertjes...hint: haal de kappen eens van je kast af)... en zorg ervoor dat de rode draad van de fan aan de gele draad van de molex komt. Dat is namelijk +12V.. en de zwarte aan de zwarte uiteraard (GND)...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

je moet als eerste een hele zware blower aanschaffen en of je voeding het trekt betwijfel ik :/ Ik zou eerst maar eens een sterkere voeding aanschaffen :7 (nomfi)

Verwijderd

je moet als eerste een hele zware blower aanschaffen en of je voeding het trekt betwijfel ik :/ Ik zou eerst maar eens een sterkere voeding aanschaffen :7 (nomfi)

ok enough of this crap

rode draade van fan op geel van hd stekkertje
zwarte op zwarte
en die gele mag oprotten :)

Verwijderd

EsCo schreef op 13 augustus 2002 @ 00:24:
Ik wil niet lullig doen hoor... en daarom doe ik het ook niet.

Pak gewoon ergens een oude molex vandaan (dat zijn die witte stekkertjes...hint: haal de kappen eens van je kast af)... en zorg ervoor dat de rode draad van de fan aan de gele draad van de molex komt. Dat is namelijk +12V.. en de zwarte aan de zwarte uiteraard (GND)...
wat zeg ik _/-\o_ ?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:26:

ok enough of this crap

rode draade van fan op geel van hd stekkertje
zwarte op zwarte
en die gele mag oprotten :)
Edit knop is ook handig... NOFI :P

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

EsCo schreef op 13 augustus 2002 @ 00:27:
[...]

Edit knop is ook handig... NOFI :P
nee ik drukte op verstuur maar nog net ff op back toen heb mijn verhaal getypt :) hiepnuh :9

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Hmm.. Dit is wel erg basic..

Er zijn verloopstukjes voor fan's dus die kun je gewoon zoeken, en dan sluit je je fan heel makkelijk aan op de voeding..
Als je niet de maximale spanning op de fan wilt zetten, dan zul je toch wat anders moeten doen.. Bijv. de 7V truuk, die vaak besproken is, en dus ook makkelijk terug te vinden is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.