Monitor knippert / contrast probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Mijn IIyama Vision Master MF9617 heeft plots kuren; het contrast en de brightness zijn naar beneden gekelderd, dit is niet te compenseren met het menu van de monitor, noch met de controls van de drivers van m'n videokaart (GeForce 2 Ti).

Wat nog irritanter is, is dat de monitor steeds onregelmatig helder/donker knippert.

Is dit op de een of andere manier te herstellen? Waar kan dit aan liggen?
Of gaat m'n monitor binnenkort naar de eeuwige CRT-velden? ;(

• Vimana
Het OSD van de monitor is trouwens wel behoorlijk fel qua contrast en helderheid :?

Verwijderd

misschien een dom advies, maar check je kabels en probeer je drivers (controls) eens opnieuw te installen

• Vimana
Dat had ik al als eerste geprobeerd, maar geen van beide helpt.

Ik dacht namelijk ook dat het eerst aan de drivers i.v.m. contrast en helderheid, maar dat het beeld knippert lijkt mij niet aan de drivers te liggen.

• Vimana
Kan het misschien ook aan de videokaart liggen?

[rml][ videokaart]knippert / flikkert[/rml]

• Vimana
Damn... net nog een oude PCI videokaart gevonden; NVidia MiroMagic 3Dexplorer 3000.
Erin gedaan, en 3x raden... beeld doet het weer gewoon!

Hoe kan het komen dat m'n videokaart dan zo raar doet en hoe kan ik dit fixen?

Het is en ProLink/Pixelview GeForce 2 Ti, ik had em ooit es overclocked maar sinds een maand of 2 is ie weer op de standaard settings.

Verwijderd

Hiebij het verzoek de editknop eens een keer te gebruiken en als je niet snel genoeg antwoord op je vraag krijgt hoef je niet meteen een nieuw topic te openen hoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.