Toon posts:

simkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een vraagje kan ik een simkaart van een siemens overzetten naar bv nokia

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Geef even wat meer informatie. Je kunt een simkaart altijd overzetten, de vraag is of het werkt, maar daar komen we zo niet uit. Is het een prepaykaart? Zit er een simlock op de bv Nokia?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

zolang je telefoon simlock-vrij is, is dat gewoon mogelijk

die sim past er zowiezo wel in, maar het is de vraag of de telefoon zo ingesteld is dat er alleen sims in kunnen van een bepaalde provider (zogenaamde simlock)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
als gsm volledig simlock vrij is kun je alles erin stoppen wat je maar wilt >:)

Verwijderd

Simlock vrije toestellen werken altijd :)

Als je siemens van dezelde provider afkomstig is als je nokia werkt het meestal ook wel, mits het dezelfde abonnementsvorm is (prepay, e.d.)

Overige combinaties zijn 99 van de 100 keer niet mogelijk :(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 00:39:

Overige combinaties zijn 99 van de 100 keer niet mogelijk :(
In nederland is er een standaard qua sim-kaarten, elke provider gebruikt dezelfde grootte aangezien ook in iedere telefoon maar 1 soort past.

Dus je kan alles wisselen wat je wil, de vraag is alleen of het ook gaat werken. Omdat je namelijk om pre-pay toestellen een sim-lock heb zitten, waardoor het niet mogelijk is om een ander soort kaart in het toestel te doen (Software Matig dus). Dus als je een Ben Prepay heb gekocht dan kan je er vanuit gaan dat er een sim-lock op zit en dan kan je dus geen kaarten van bv. kpn of vodafone erin zetten. Je heb ook vaak het probleem dat dan ook een abbo versie niet werkt, maar dat kan je handig oplossen door een telefoontje te plegen naar de provider.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 13 augustus 2002 @ 08:21:
[...]

In nederland is er een standaard qua sim-kaarten, elke provider gebruikt dezelfde grootte aangezien ook in iedere telefoon maar 1 soort past.

Dus je kan alles wisselen wat je wil, de vraag is alleen of het ook gaat werken. Omdat je namelijk om pre-pay toestellen een sim-lock heb zitten, waardoor het niet mogelijk is om een ander soort kaart in het toestel te doen (Software Matig dus). Dus als je een Ben Prepay heb gekocht dan kan je er vanuit gaan dat er een sim-lock op zit en dan kan je dus geen kaarten van bv. kpn of vodafone erin zetten. Je heb ook vaak het probleem dat dan ook een abbo versie niet werkt, maar dat kan je handig oplossen door een telefoontje te plegen naar de provider.
Hier doelde ik ook op. Sorry voor de onduidelijkheid :)

Verwijderd

Topicstarter
heb nu zelf een siemens 35i (prepay van o2)maar kan er bijvoorbeeld geen ringtones opzetten die ik kan downloaden van internet dus als ik nu een nokia aanschaf bv 3310 die dat wel kan of dit nou in de kaart zit of gewoon op het toestel weet ik niet vandaar mijn vraag

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
denk ook aan dualband/singleband toestellen

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1