WinXP computer valt ADSL modem lastig

Pagina: 1
Acties:

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik heb 4 pc's in dit huis via een HUB op mijn ADSL ethernet modem aangesloten. Dit heeft lange tijd goed gewerkt. Tot ik sinds een week of 2 steeds vaker begon te merken dat de verbinding steeds trager werd na verloop van tijd.

Als ik het modem uit en weer aan zet is dit verholpen. Maar slechts heel tijdelijk. Nu heb ik een patroon ontdekt. Wanneer mijn broers computer aanstaat begint het. Zelfs als er geen actief van internet of andere online zaken gebruik gemaakt wordt. Dit sinds een format en herinstallatie van Windows XP.

De IP adressen en firewalls staan goed ingesteld. Maar op de een of andere manier blijf die computer het modem overladen met signalen. Op de HUB knipperen de lampjes contant van die twee poorten. Zelfs als er geen daadwerkelijk internet verkeer is.

Ik heb al veel netwerk services uit proberen te zetten. De QoS verwijderd, netwerk opnieuw geconfigureerd, enz. Niks helpt. Moet ik denken aan een kapotte ethernetkaart? Of zou het iets anders kunnen zijn?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

virus ? trojan ?

Iperf

Verwijderd

Fast-track client met sharing aan ?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
idd; kijk eens wat hij op zijn compu heeft geinstalleerd

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

hmm heb ik als ik mijn nt werk kaart op full modes zet.
modem is maar half full modes en gingen de leds als en gek tekeer en was zeer traag.
dus kijk of dat goed staat.
winxp zette hem bij mij outomatisch op full modes

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Die laatste optie heeft geholpen. Over het hoofd gezien. Bedankt.

Verwijderd

web client uitschakelen wilt ook wel eens helpen, net als computer browser.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Het probleem blijft helaas bestaan.

De computer is schoon qua virussen en spyware. Web Client, Computer Browser en andere vage netwerk services staan ook uit. De link staat nu op 10Mb/s, half duplex.

Wat is fast track? Dat komt mij niet bekend voor.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Wat is fast track? Dat komt mij niet bekend voor.
Kazaa e.d.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verkeerde gateway ingesteld ?

Iperf

• GertjanO
  • Laatst online: 19-08 21:06
Juistem, heb ik ook een tijdje gehad. Als de bestanden shared en je hebt geen upload limiet ingesteld, gaat hij de volledige bandbreedte gebruiken.

Dit in combinatie met het automatisch opstarten bij het booten, begint het al wanneer je de computer aanzet zonder dat je er zelf iets mee doet.

Verwijderd

Ik had het hier ook (op winXP), intens geknipper, terwijl er maar mondjesmaat data binnenkomt. Ik heb er een nieuw kaartje ingezet en alles werkt weer prima. Ik denk dat je kaart brak is. Tip: haal ff een nic uit een andere pc en test het nog eens.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Gateway is goed ingesteld en er wordt Kazaa Lite gebruikt. Bovendien is Ad-aware ook al langs geweest.

Vandaag ga ik er een andere netwerk kaart inzetten van een andere PC. Ik hoop dat dat werkt.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Welke versie van Kazaa heb je geinstalleerd ?

De oude versie of de nieuwe versie Lite.. het is namelijk zo dat Kazaa met ze new dot zooi best wel een zooitje van je windows kan maken.. Het kan zijn dat het daar aan ligt..

Netwerk kaarten moeten zoiezo op half duplex staan gelijk aan de modem ? heb jeje modem getweaked ? of 4 ip adressen ?

Lord Hades
Pagina: 1