[dillema] 17'' of 19'' beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
Als dit weer zo'n on noddig topic, sluit dan maar. maar heb nergens wat bruikbaar kunnen vinden.

ik zit dus met een dillema, ik zit hier met een no-name 17'' monitor waar uit blijkt (net getest) dat hij VEELSTE donker is (en dan staat ie nog op zijn aller lichtst!!!) neef is net geweest en had zijn iiyama pro410 meegenomen.. we hebben halflife aan gezet, en lopen testen, no-name in donker deel zetten, iiyama het was nog helemaal mooi licht.. (terwijl de monitor net gerest had om zijn oorspronkelijke settings te krijgen, moet eerlijk blijven) dit hebben we een paar keer gedaan. en tot de conclusie gekomen, mijn no-name is een :r ding best wel onscherp tegen over die iiyama. Dus nou wil ik een iiyama kopen. leuk zou je zeggen.. maar dan komt het.. zelf wil ik graag een 19'' want ik ben gewent om hoge resoluties te draaien (1280x960@75Hz, hoger kan ie niet) dus leek mijn 19'' handiger.. ook ben ik veel bezig met photoshop, dreamweaver (php scripting) & het belangrijkste online gamen (daarom wil ik ook geen tft, hoewel ze wel steeds beter worden)
me oog viel al gauw op die nieuwste iiyama HM903DTVision Master Pro454 (auw, gelukkig draag ik een bril B) ;) )
maar goed, tijdens de test kwam pa ook eens kijken (hoofd TD van een A.V.D. zaak, dus kwaliteit ziet ie wel ;) ) maar goed hij moest toe geven de no-name was duidelijk VEEL slechter.
ik meteen vertellen, dan ga ik maar een 19'' kopen, nou nee dus.. kwam er niet van in. want zo iets heb ik nooit nodig veelste groot moet je minstens 80cm (nou heb net gemeten zit van deze 17'' al 75cm af) af zitten, dus een hoog geblaat.. met ook weer eens de woorden GELD die er in voorkomen.. ga geld sparen. zelf zou ik het een nuttige aan koop vinden .. maar wie ben ik dan .. ouders kan je toch echt moeilijk tegen in gaan :'( (soms dan hoor :+ ;) )

maar door hun gepraat ben ik de kluts een beetje kwijt.. nou weet ik begot niet meer of ik nou een 17 of een 19 zou kunnen kopen.. zoals in faq staat is het erg persoonlijk dus wil wel eens ff weten, of men dan allemaal voor de 19'' zou gaan of toch de 17'' zou kopen door het geld??

Verwijderd

Ligt aan je budjet....

tot 300 euro: 17" CRT
tot 550 euro: 19" CRT
tot 700 euro: 15" TFT (als je dit niet te klein vindt)
tot 1100 euro: 17" TFT
tot 2000 euro: 19" TFT

Ik heb gekozen voor de Iijama 703DT :) Ik wou een 19", vindt hem mooi, veel opties, hoge refreshrates en heb het geld ervoor over...
Budget bepaalt dus je start.. wat mij betreft dan :)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
dan nog wat
je kunt beter een goede :17 kopen dan een slechte 19"
hou dat in je achterhoofd..

PVoutput

Verwijderd

knights16 schreef op 12 augustus 2002 @ 23:44:
dan nog wat
je kunt beter een goede :17 kopen dan een slechte 19"
hou dat in je achterhoofd..
das zeker waar :)
of nog beter: een gooie 19"

:D

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
ik was van plan die nieuwe 19'' van Iiyama te kopen, hij leek mij erg goed, ik zie dat jij hem ook hebt 8)

budget tja.. ik vind het net erg als ik een 19'', mij lijkt het ook een goede investering, want monitoren gaan wel een paar jaar mee.. vooral een goed merk.. maar volgens mijn ouderz moet ik dus niet te duur gaan :/ zal wel ff met ze praten >:)

Verwijderd

Sorry hoor, maar wij kunnen nou eenmaal niet in je beurs kijken. Je kunt toch echt het best zelf die keuze maken, en dat weet je zelf ook wel.

Lijkt me duidelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.