Abit KG7 - Heb ik m nou gemold?

Pagina: 1
Acties:

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Gisteren wilde ik m'n net binnengekregen coolermaster-hd cooler in m'n systeem bouwen. Ik had nog een 5 1/4 inch ruimte over in m'n case, dus daar zou ik m wel ff inplaatsen. Het plaatsen ging in het begin nogal stroef, maar plots halverwege schoot dat ding ineens naar achteren. Ik denk van: mooi, dat is dan ook weer gebeurd, en ik wil m'n pc aanzetten.

Maar niks gebeurd toen ik op de powerbutton drukte, alleen de fans gingen wat draaien, maar ik kreeg geen beeld. Alles nagekeken of wel alle stekkers op de juiste plek zaten, maar alles zat goed...

Ik alle ide / powercables / pci kaarten (behalve agp kaart) eruit gehaald om te kijken of het daar ergens aan kon liggen, maar m'n pc wilde nog steeds niks doen.

Toen ik toevallig naar m'n ingebouwde hd cooler keek (dat ding is full-size 5 1/4 inch alluminium zo'n coolermaster hd cooler) zag ik ineens, dit was me nog niet eerder opgevallen, dat hij 3 cm OVER het moederbord HEEN stak, en hij zat TEGEN met bord AAN en er zat iets tussen de geheugenbanken en de hd-cooler. Het was een afgebroken condensator die tijdens het inbouwen toen ik ineens doorschoot erafge "schaaft" was (er zijn btw geen krassen op het mobo).

Ik heb vervolgens meteen de hd-cooler eruit gehaald en toen bleek dat ik idd een condensator eraf had gebroken. Nu weet ik dat die dingen "redelijk makkelijk" er weer op gesoleerd kunnen worden door abit, als je je bord opstuurt ter reparatie. Maar bij nadere inspectie van de rampplek, bleek dat ik ook een heel klein rechthoekig zwart blokje heb meegenomen. Waarschijnlijk is dit een transistortje (dat ding heeft 3 soldeerpuntjes op het mobo).

Nu vraag ik mij af, kan abit (Amor Nederland) ZOIETS repareren? Dat ding is 1 bij 2 mm. Is zoiets wel te maken?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
8)7 |:(
Het is vast wel te maken, het is alleen de vraag of een nieuw mobo dan niet goedkoper is

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Dat is een SMD component, het is wel te maken als je de goede aparatuur hebt.

Maar met die uurlonen, verzendkosten. Hmmm moeilijke keuze.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

lullig voor je man! maar je weet in ieder geval waar het probleem zit....

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik gok erop dat als je het niet zelf kunt (laten) doen, dat het financieel niet uitkan ivm uurlonen etc. Je hebt ca 50% kans dat iemand met een vaste hand en wat apparatuur een poging kan doen om het te solderen.

offtopic:
Gisteren heb ik op bijna dezelfdewijze m'n P3B-F gesloopt :( Computer deed het niet meer toen ik thuiskwam van vakantie en ik vermoedde blikseminslag. Echter, na alle componenten eruit gehaald te hebben deed ie het weer totdat ik bij het bijplaatsen van een netwerkkaart een paar van die lijntjes op het moederbord raakte en klein vonkje zag overspringen en een lichte brandlucht rook. Er is geen schade te zien maar hij doet niks nuttigs meer gehalve dat het grote LED op het mobo nog brandt. Computer stond overigens uit, maar stekker zat er nog in (ATX) :(

Verwijderd

Gewoon effe vast solderen. Zelf had ik ooit een chip om mijn mb doorgebrand. Een kennis van me haalde een nieuwe chip en soldeerde hem er op en draaien maar weer.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ghost schreef op 12 augustus 2002 @ 23:35:
Dat is een SMD component, het is wel te maken als je de goede aparatuur hebt.

Maar met die uurlonen, verzendkosten. Hmmm moeilijke keuze.
Ik heb ooit eens een nieuwe bios besteld bij Amor, en op die bon staat dat reparatie 15 Euro kost als je de bon nog hebt (50 euro (!!!) zonder bon)....

Tsja het lijkt me wel een heel gepriegel dat mini dingetje...

Hmz ik zal eens een mailtje sturen :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Pagina: 1