Toon posts:

[MoBo] Socket 370

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een 2e pc'tje op zoek naar een MicroATX Socket 370 moederbordje. Die dingen zijn ontzettend weinig te vinden en om er dan achter te komen wat nou echt een goed moederbordje is is nog een stuk moeilijker.....

Eisen die ik stel zijn:
- Socket 370 :P
- MicroATX :P
- FSB (66)100-133FSB
- Min. 3 PCI sloten
- 1 AGP slot (4x)

Ik wil em gebruiken voor DVD/DivX/MP3 en ga er een celeron 1000 inproppen. In de PCI sloten komen een netwerkkaart, een Creative SoundBlaster Live! Player 5.1 en een nog nader te bepalen tv-kaart. In het AGP slot komt een Matrox G550.

Ik zou graag willen weten welk moederbord het best geschikt is. Verder wil ik graag weten wat hiervoor de beste chipset is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Heb je al op de diverse site's van de mobo fabrikanten gekeken :? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je daar niks gevonden hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 12 augustus 2002 @ 22:33:
Heb je al op de diverse site's van de mobo fabrikanten gekeken :? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je daar niks gevonden hebt.
Ik heb op sites gekeken van leveranciers, maar het probleem is vooral dat ik niet weet welke nou een goede moederbord is.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Kijk eens op http://www.tomshardware.com daar staan veel reviews

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, jij succes met je VIA probleem. Mijn sound op de eden geeft geen probleempjes. Ben er toch niet echt tevreden mee en vandaar ga ik voor de aanschaf van een nieuw moederbordje.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54

Verwijderd

Ik heb zo'n exemplaartje draaien. Tis brol, ik geef het gelijk toe: een Ali system waar ik nergens bios-updates of deftige specs van kan vinden enzo. Het is wel stabiel, maar het probleem is dat alles, maar dan ook ALLES on board is aan mijn mobo. En er is geen extra AGPslot aanwezig zodat ik een schermkaart die ik hier heb liggen nie kan gebruiken... balen dus. Nuja, ik kreeg hem van mijn ouders; wisten zij veel. :-s

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:25
zie sig, is heel stabiel bordje (muv van de mijne, maar zoals je ziet, bij de klant werkt het perfect en bij je zelf niet) heb overigens alleen probs als ik overclock --> wisselende vcore :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Heb et nog niet echt goed bekeken, maar dat ziet er leuk uit. Zal ik me es in verdiepen.
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 22:52:
Ik heb zo'n exemplaartje draaien. Tis brol, ik geef het gelijk toe: een Ali system waar ik nergens bios-updates of deftige specs van kan vinden enzo. Het is wel stabiel, maar het probleem is dat alles, maar dan ook ALLES on board is aan mijn mobo. En er is geen extra AGPslot aanwezig zodat ik een schermkaart die ik hier heb liggen nie kan gebruiken... balen dus. Nuja, ik kreeg hem van mijn ouders; wisten zij veel. :-s
Sux dat er geen AGP slot in zit...
TLRnZ schreef op 12 augustus 2002 @ 22:55:
zie sig, is heel stabiel bordje (muv van de mijne, maar zoals je ziet, bij de klant werkt het perfect en bij je zelf niet) heb overigens alleen probs als ik overclock --> wisselende vcore :(
Jij hebt et over de Asus Tusl2-M? Zit net op de Asus site, ik zal hier ook es naar kijken. Thanks.

Op zich is een leuk moederbord zoeken het grootste probleem niet (het vinden van een leverancier als het goed is ook niet), maar bij het kiezen van een moederbord moet ik weten wat voor multimediagebruik een beetje een goede chipset is.

• Bossie
Tja, wat is stabieler dan een intel mobo icm intel cpu

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
TLRnZ schreef op 12 augustus 2002 @ 23:11:
Klinkt logisch :)
Dus een moederbord met een Intel 815E chipset zou een logische keus moeten zijn, zoals in dat Asus mobotje dat jij hebt? Ik meen me te kunnen herinneren niet zulke topverhalen gehoord te hebben over de 815, maar dat weet ik niet zeker meer. kan ook de 810 zijn......

Verwijderd

Topicstarter
Dat MSI bordje heeft bijvoorbeeld een creative chipset, waar ik nog nooit van gehoord heb. En zoals een VIA Apollo chipset? Is dat nog wat?

• Bossie
het enige probleem van de i815 is dat hij max 512MB ram ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
TLRnZ schreef op 12 augustus 2002 @ 23:19:
het enige probleem van de i815 is dat hij max 512MB ram ondersteund
Dat is geen probleem, want ik ga er maar 256MB ingooien. In iedergeval erg bedankt voor je tip! Ik zal em in overweging nemen.

Verwijderd

Zelf heb ik de Epox 3ETM besteld bij www.bbsnederland.nl , ook een 815 chipset, met ondersteuning van de Tualatin

• dion_b
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een Asus mobo met een Intel CPU :z

Intel is een prima chipbakker, een wisselvallige chipsetbakker (i440BX was geniaal, maar voor iedere BX is er een gecastreerde i810, een ondermaats presterende (i845 SDR steppings) of gewoon ronduit buggy (i820 :r ), maar van hun mobo's ben ik nooit zo gecharmeerd geweest :'(

Oslik blyat! Oslik!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

bonzz.netninja

Niente baffi

ik heb een ms-6198 (micro atx socket 370 met 3 pci en 1 agp 4x). Dat is dus een geschikte kandidaat denk ik. Hij is niet te koop trouwens, als die indruk wordt gewekt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Bossie
Ik bedoelde dus de combo van intel chipset icm intel cpu |:(

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Kijk eens bij pcchips, ECS en EagleTec. Die leveren goede micro-ATX borden (zeg ik uit ervaring) voor een heeeele schappelijke prijs.

Dato DUO synth voor twee

• dion_b
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TLRnZ schreef op 02 september 2002 @ 22:46:
[...]

Ik bedoelde dus de combo van intel chipset icm intel cpu |:(
Nou zeg dat dan :z

Wij kunnen alleen lezen wat je schrijft, niet wat je bedoelt ;)

Meestal gaat dat bij de betere Intel chipsets wel op, al zijn er zat niches waar Intel steekjes heeft laten vallen- vooralsnog is SiS niet te verslaan bij de P4 + DDR combo, Intel heeft voor de low-end SMP So370 markt niets, dus plukt Via daar de vruchten etcetcetc...

Bovendien, ALLE chipsets van de laatste generaties zijn gewoon stabiel als je maar de juiste drivers gebruikt. En compatibility bugs (Via & SBLive etc) heb je bij Intel chipsets net zo snel (hoe vaak wordt hier niet gepost dat een Intel chipset een RAM module maar voor de helft herkent... :X )

Neem gewoon een goede chipset, Intel heeft die zeker en voor Celly is de BX nog altijd niet te verslaan, maar als je die 133MHZ FSB echt gesupport wil zien en AGP 4x (niet dat dat meer dan 5% uitmaakt, maar goed) wordt het lastiger- i815 is mooi snel, maar heeft die etterende 512MB limiet. Allicht dat dan de SiS635T een betere optie is (2GB en verder net zo snel als de i815)

Oslik blyat! Oslik!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik heb een Cusl2-c mobo van Asus, is een toppertje. Mijn pc crasht nog wel es (na installatie van wat shit), maar dat ligt aan mijn '98.
De Tusl2-c is ok zeker een goed bordje, werden gekozen als de beste bij een test van mobo's met socket 370

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Pagina: 1