Helden,
Op 1 webserver waar ik op bezig ben heb ik een vrij wazig probleem.
Directory's zeggen 'forbidden', terwijl ze dat eerst niet waren (en ik niets verander).
Natuurlijk kijk ik na zo'n melding in de logfile, en tref ik 't volgende aan:
Oh denk je dan, vast en zeker een semi-brakke .htaccess file
.
Dit zijn alle files in zo'n directory:
Geen htaccess file dus; ook als ik nog ff dom rm -rf .ht* doe, of whatever, same problem.
Als ik .htaccess nou eens touch, zodat hij 't zowieso zou moeten kunnen lezen.. doet hij wederom hetzelfde.
Letop! Nu komt de truuk!
Als ik die files backup (allemaal, dmv mv mapje/* /backupdirretje/), en dan rm -rf oudemap/ doe.. is alles foetsie op die plek.
MAAR! Als ik een nieuwe dir maar en wederom *alle* 'oude' files terug plaats, werkt 't wel!
Bijzonder grappig, maar ik wil nu toch echt weten hoe dit komt. Heeft iemand 'enig' idee?
Ik zie bij Apache wel wat bug-fixes voor zo'n probleem,
maar die stammen uit 1998?
. Ik run toch duidelijk wel apache 1.3.26.
Op 1 webserver waar ik op bezig ben heb ik een vrij wazig probleem.
Directory's zeggen 'forbidden', terwijl ze dat eerst niet waren (en ik niets verander).
Natuurlijk kijk ik na zo'n melding in de logfile, en tref ik 't volgende aan:
code:
1
| [Mon Aug 12 22:09:51 2002] [crit] [client blabla] (13)Permission denied: /var/www/blabla/admin/.htaccess pcfg_openfile: unable to check htaccess file, ensure it is readable |
Oh denk je dan, vast en zeker een semi-brakke .htaccess file
Dit zijn alle files in zo'n directory:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| drw-r-x--- 2 www-data www-data 4096 Mar 2 22:19 . drw-r-x--- 8 root www-data 4096 Aug 4 23:26 .. -rw-r-x--- 1 root www-data 8154 Mar 2 22:19 faq.php -rw-r-x--- 1 root www-data 5487 Mar 2 22:19 index.php -rw-r-x--- 1 root www-data 8218 Mar 2 22:19 nieuws.php -rw-r-x--- 1 root www-data 8124 Mar 2 22:19 status.php -rw-r-x--- 1 root www-data 7364 Mar 2 22:19 text.php -rw-r-x--- 1 root www-data 7365 Mar 2 22:19 text.php.save -rw-r-x--- 1 root www-data 8392 Mar 2 22:19 userwebsites.php |
Geen htaccess file dus; ook als ik nog ff dom rm -rf .ht* doe, of whatever, same problem.
Als ik .htaccess nou eens touch, zodat hij 't zowieso zou moeten kunnen lezen.. doet hij wederom hetzelfde.
Letop! Nu komt de truuk!
Als ik die files backup (allemaal, dmv mv mapje/* /backupdirretje/), en dan rm -rf oudemap/ doe.. is alles foetsie op die plek.
MAAR! Als ik een nieuwe dir maar en wederom *alle* 'oude' files terug plaats, werkt 't wel!
Bijzonder grappig, maar ik wil nu toch echt weten hoe dit komt. Heeft iemand 'enig' idee?
Ik zie bij Apache wel wat bug-fixes voor zo'n probleem,
maar die stammen uit 1998?