Via Eden - Geen AC'97 Sound meer?

Pagina: 1
Acties:

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik heb sinds kort plots geen on-board sound meer op m'n via eden mobootje. Het is van de een op de ander dag gestopt ('s avonds pc uit, volgende dag weer aan). En toen kon ik in windows (2000) ineens geen mp3's meer draaien of geluid geven bij films. "No sound device" was de error.

Ik heb intussen hd geformateerd, win2k opnieuw geinstalled, directx 8.1, via sound drivers, laatste via 4 in 1 stuff, enz. En wat denk je, weer helemaal niks! Het is niet dat ik niks HOOR terwijl ie afspeelt, maar hij speelt niet af omdat hij geen "playback device" meer heeft. Bij de Device Manager wordt wel een "Via AC'97 Audio Controller geinstalleerd en ik krijg geen errors enzo, maar kijk ik dan bij control panel > sounds and multimedia > audio Staat daar bij Sound Playback en Sound Recording "No Playback/Recording Device" in een grijs pulldown menu waar eigenlijk dus Via ac'97 sounddevice ofzoiets had moeten staan....

Ook in de bios staan de on-board sound settings goed (heb vanalles geprobeerd aan / uit te zetten, maar niks helpt...).

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Of is m'n on-board ac'97 soundchip kapot?

Edit: Plz niet naar audio room verplaatsen want het heeft met on-board sound op via eden te maken

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb precies hetzelfde ja, maar ik weet niet of 'ie 't bij mij ooit gedaan heeft (zit nl. ook 'n SB live in...)

maar 't is idd erg vaag...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Hij heeft het bij mij altijd goed gedaan! Dat is dus het vreemde. Ik heb trouwens m'n bios al wel een keer naar 010f geflashed (inmiddels ook weer terug naar originele bios). Maar hij doet dus gewoon helemaal niks meer ;( ...

Hebben er nog meer mensen last hiervan?

P.S. Dat mini vierkant soundschipje (5 x 5 mm) (zit helemaal links naast alle poorten (com/lpt/usb/lan) en pci kaart) is bij mij wel LOEI heet als de pc aanstaat, is dat bij iedereen? OOK dus als ie wel werkt bij jou.

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

heb je em niet gewoon in je bios uit staan ?

btw hij word hier bijna niet warm, het warmste onderdeel van mijn mobo is normaal de LAN chip.

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ook in de bios staan de on-board sound settings goed (heb vanalles geprobeerd aan / uit te zetten, maar niks helpt...)
Dat heb ik dus al geprobeerd...

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
*kick*

Nog iemand meer ideeen?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mijn VIA AC'97 Chippies worden totaal niet warm. Denk dat er iets mis is met je boardje.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

RammY

Dát!

flashen met ac'97 drivers?

Deze advertentieplaats is te huur!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Dualdude schreef op 14 augustus 2002 @ 02:30:
Mijn VIA AC'97 Chippies worden totaal niet warm. Denk dat er iets mis is met je boardje.
Mja dan zal chipje wel kapot zijn idd ;(
Als je het 2 secs aanraakt heb je al bijna zwarte vingers |:(

Verwijderd

Niet het plugje eruit?

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Niet het plugje eruit? euhm ?!?! huh? Wat bedoel je daar mee?

Verwijderd

FiRePaTH schreef op 12 augustus 2002 @ 22:09:
Ik heb sinds kort plots geen on-board sound meer op m'n via eden mobootje. Het is van de een op de ander dag gestopt ('s avonds pc uit, volgende dag weer aan). En toen kon ik in windows (2000) ineens geen mp3's meer draaien of geluid geven bij films. "No sound device" was de error.

Ik heb intussen hd geformateerd, win2k opnieuw geinstalled, directx 8.1, via sound drivers, laatste via 4 in 1 stuff, enz. En wat denk je, weer helemaal niks! Het is niet dat ik niks HOOR terwijl ie afspeelt, maar hij speelt niet af omdat hij geen "playback device" meer heeft. Bij de Device Manager wordt wel een "Via AC'97 Audio Controller geinstalleerd en ik krijg geen errors enzo, maar kijk ik dan bij control panel > sounds and multimedia > audio Staat daar bij Sound Playback en Sound Recording "No Playback/Recording Device" in een grijs pulldown menu waar eigenlijk dus Via ac'97 sounddevice ofzoiets had moeten staan....

Ook in de bios staan de on-board sound settings goed (heb vanalles geprobeerd aan / uit te zetten, maar niks helpt...).

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Of is m'n on-board ac'97 soundchip kapot?

Edit: Plz niet naar audio room verplaatsen want het heeft met on-board sound op via eden te maken
Disabelen in bios en fatsoenlijke geluidskaard installeren. :+
Weet ff geen oplossing, maar weet wel dat de on-board geluids kaarten/mudules inferieur (slechter) zijn dan het gemiddelde sb-kaartje van 30 pleuro.....
Dit is mijn persoonlijke zeer subjectieve mening.........
Sterkte, ik hoop dat jouw probleem wordt opgelost... (zat kennis hiet op GoT!!) _/-\o_

• dion_b
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 01:55:
[...]

Disabelen in bios en fatsoenlijke geluidskaard installeren. :+
Weet ff geen oplossing, maar weet wel dat de on-board geluids kaarten/mudules inferieur (slechter) zijn dan het gemiddelde sb-kaartje van 30 pleuro.....
Dit is mijn persoonlijke zeer subjectieve mening.........
Sterkte, ik hoop dat jouw probleem wordt opgelost... (zat kennis hiet op GoT!!) _/-\o_
Eh, een losse geluidskaart is zowat even groot als zo'n Eden, dus niet echt een optie lijkt me.

Heb je in Device Manager gekeken naar de status van de AC'97 controller... zeker geen errors :?

Zo nee zou ik dit als warranty issue gaan zien, want idd, die chipjes horen helemaal niet heet te worden, als de jouwe loeiheet is en bovendien niet meer werkt, dan is er iets mis... :X

Oslik blyat! Oslik!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:18

red bull

Keeps me awake !

Een vriend van mij had dat ook met zijn MSI board. Het lag bij hem aan zijn modem, andere modem er in en gaan. Heb je er nog andere insteekkaarten in zitten die kunnen conflicteren ?

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
red_bull schreef op 15 augustus 2002 @ 14:41:
Een vriend van mij had dat ook met zijn MSI board. Het lag bij hem aan zijn modem, andere modem er in en gaan. Heb je er nog andere insteekkaarten in zitten die kunnen conflicteren ?
Nee er zit maar 1 pci slot op en dat is leeg.

--------------

En over die aparte soundkaart: Via eden mobo is 17x17 cm met alles erop en eraan, een gemiddelde soundkaart is toch wel 15 lang en 10 cm hoog... dus dat is geen optie. Mobo zit namelijk ook nog in homebuild case waar ik nog zo'n centimeter of 5 over heb om low profile kaartje in te zetten (bijv. mini netwerkkaartje van sitecom).

Weet iemand of er ook low-profile soundkaarten zijn? (dus zo'n 5 cm hoog en maximaal 17 cm lang)

Pagina: 1