mail migreren netscape -> mozilla [suse 8.0]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik vraag me af, of het mogelijk is om mijn email van Netscape 4.73 naar mozilla mail te migreren.

Op dit moment draai ik mozilla 0.9.8 en als ik gebruik wil maken van de import functie, en dan voor mail kies, zie ik helaas geen netscape staan?

Ik heb geprobeerd hiervoor een oplossing te zoeken op GoT en mozilla en mozdev maar kon helaas niets vinden, Hoop dat jullie wel een oplossing voor me hebben.

Ik zou gewoon graag mijn email via mozilla op willen halen, onder andere vanwege meerdere accounts, en ik kan dan misschien return receipts sturen, onder NS werkt dat bij mij nu niet?

Ik draai Suse 8.0 met de laatste patches.

Het moet mogelijk zijn, toch...... ?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
bij mij vroeg die er automatisch om bij de eerste keer opstarten. En er zit een Netscape 4x migratie wizard bij netscape.. Kan je ook aanroepen via command prompt. Weet alleen niet welke paramater dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
viper
zit die wizard bij netscape of bij mozilla, hmm oproepen via prompt. Ik zal wel even gaan kijken

als je netscape -help doet, of mozilla -help krijg je aantal opties te zien. Maar zie nog niet de juiste. :'(

zag zojuist wel bij mozilla de optie -installer voor 4.x migration window, ik krijg dit window echter niet of niet meer :(

[ Voor 0% gewijzigd door jpm.lensen op 12-08-2002 23:03 . Reden: update ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

* Volgens mij wordt automatisch geprobeerd je mail ( en settings) te importeren als je Moz installeert
* Ik vermoed dat je dan niet een .zip, maar een .exe moet ophalen bij mozilla.org (maar misschien heb ik het mis)
* Maak eerst een backup van je Netscape mail
* Moz, Netscape en veel andere (welke niet? mag je raden ;) ) mailprogsels maken gebruik van de mbox standaard voor het opslaan van mail. Dus zelfs al mocht initieel importeren niet lukken, moet je het 'handmatig' altijd voor elkaar kunnen krijgen.
* Zie Tools -> Import in de mail client van Mozilla.

[ Voor 0% gewijzigd door Zpottr op 13-08-2002 23:34 . Reden: Toevoeging ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Oy Zpottr.
Ik zou zeer graag gebruik willen maken van die import functie, maar als je met die tool kiest voor mail, krijg je daarna een lijstje van programma's waaruit te importeren. En hier staat helaas geen netstcape in.

Zou het misschien eventueel wel kunnen vie een omweg, ik bedoel bijvoorbeeld via eudora?

Ook het gewoon proberen te openen van de mail files (inbox etc) werkt helaas niet.

Ik heb voor linux niets gehaald, mozilla stond er al op, maar .zip en .exe klinkt als erg windows.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

jpm.lensen schreef op 14 augustus 2002 @ 20:49:
Ik zou zeer graag gebruik willen maken van die import functie, maar als je met die tool kiest voor mail, krijg je daarna een lijstje van programma's waaruit te importeren. En hier staat helaas geen netstcape in.
Hmm. Hier wel, op een systeem waar nooit Netscape op heeft gestaan.
Het lijstje hier is (op mijn Windowsbak met build 2002080819):
Communicator 4.x <- deze moet je hebben; had wel wat duidelijker gekund imho
Eudora
Outlook
Outlook Express
Zou het misschien eventueel wel kunnen vie een omweg, ik bedoel bijvoorbeeld via eudora?
Wellicht, Eudora heeft volgens mij geen problemen met het importeren van NS mail (alhoewel, ht is lang geleden dat ik dat nog eens geprobeerd heb; IMAP is toch wel heel erg makkelijk)
Ook het gewoon proberen te openen van de mail files (inbox etc) werkt helaas niet.
Openen hoe? Met Eudora heb ik ooit wel gewoon een mailfile erbij gezet, en (na opnieuw indexeren of zo??) deed alles het weer.
Ik heb voor linux niets gehaald, mozilla stond er al op, maar .zip en .exe klinkt als erg windows.....
Heh :-) GOT me.

Succes...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik denk dat ik al een mogelijke oplossing heb.
Ga gewoon de netscape inbox etc filetjes strx overpompen naar een linux bak, waar ik eerst netscape opzet, en kijk of ik de email kan openen, en daarna mozilla installeren.

zag zojuist op andere laptop, draaiend onder windhoos namelijk dat die wel import opties had!

Ik laat het jullie nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:24
Ik heb in mijn homedir alles een paar maanden terug "met het handje" (= tar of cp -p) overgezet van Netscape naar Mozilla en dat werkte prima. Je moet alleen FF uitzoeken waar netscape en mozilla in jouw homedir hun mail neerzetten.

Netscape werkte zowel in Windows als in Linux met dezelfde bestandsstructuur voor mails, dus zelfs daar heb ik het truukje ooit toegepast :) Alleen de index-bestanden moet je wel even weggooien, want die heten anders in Mozilla t.o.v. Netscape (resp. .msf en .summary). Ze worden dan opnieuw aangemaakt zodra je in Mozilla een mail-folder voor het eerst opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Sorry voor de late update.

Maar ik heb mijn mail gemigreerd. Als ik de netscape bestanden naar mijn windows box pomp, en daar dan mozilla start. Dan kan ik het wel importeren. En hierna gewoon weer terug zetten. Wel een beetje via een omweg. Maar nu kan ik met mozilla meerdere accounts gelijk checken, zonder dat ook netscape open hoeft te staan.

mijn oplossing was dus copieren van linux naar windows, daar de import gebruiken (werkte onder linux niet). En hierna weer terug zetten naar linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook zou kunnen is dat je even een IMAP servertje opzet en dan de mail daar heen zetten en in mozilla weer terughalen...of als je dan toch bezig bent gelijk op die IMAP server laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter laat dan nooit.... ;)

Even kleine aanvulling: ik had destijds gewoon een proefje gedaan, mozilla gestart, gekeken waar hij zijn mail zet, (onder linux), ff browsen naar de win fat32 partitie, vandaar de netscape mail dir naar de linux mail dir gekopieerd, klaar.

Ik heb overigens ook eudoramail van win naar lin weten te krijgen door te kopieren. Was wat meer prutsen dan netscape naar mozilla (eudora naar evolution), maar kan ook.
Pagina: 1