Toon posts:

Netwerk opzetten lukt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (al maanden) bezig met het aanleggen van een netwerk. Door het huis zijn UTP kabels getrokken, vanuit de meterkast naar vier verschillende plaatsen in huis. Hier moeten dan wandcontactdozen komen met UTP aansluitingen. Op een plaats is dit al aangesloten en daar zit een computer aan met Windows XP. Het lampje (lampje 1) op de switch brandt.
Als ik op een van de andere plaatsen in huis een wandcontactdoos aan wil sluiten en ik sluit daar mijn laptop (met windows 98 en xircom netwerkkaart) op aan, dan krijg ik geen contact. Het lampje op de switch (lampje 2, 3 en 4) gaat niet branden, ze knipperen wel heel af en toe, maar gaan niet branden. Ik weet zeker dat ik de wandcontactdoos goed heb aangesloten, want deze heb ik doorgemeten en de aders zoals deze in de meterkast in de switch gaan, zo komen ze ook uit de wandcontactdoos.
Als ik de wandcontactdoos doormeet als de utp kabel er op is aangesloten, dan zie ik iets raars. Ader 1 en 2 (oranje-wit en oranje) lijken contact met elkaar te hebben. En ook nog wat andere aders.
Als ik de laptop aansluit op de plaats waar nu de windows xp computer zit, dan gaat het lampje (lampje 1) op de switch niet branden!! Terwijl dat wel gebeurt als de computer er op is aangesloten (realtek netwerkkaart).
Ik heb de laptop ook al direct op de switch aangesloten met een kant en klare kabel, dan gaat het lampje wel branden, maar het lukt me nog niet om contact te krijgen met de windows xp computer (lampje 1).
Het ligt in ieder geval niet aan de laptop, deze werkt op verschillende andere netwerken perfect.
Kan iemand me uit de brand helpen? Ik loop hier al veel te lang mee te prutsen.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Als ik zo je hele verhaal lees kan ik toch niets anders bedenken dan rotte kabel/switch/hub/NIC. Ga eens prutsen met verschillende kabels en poorten?

buit is binnen sukkel

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
rotte kabel

dat je schootpc die xp niet kan vinden zal wel een instellingsfoutje zijn, ip ofzo

TheS4ndm4n#1919

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 21:47:
Ik heb de laptop ook al direct op de switch aangesloten met een kant en klare kabel, dan gaat het lampje wel branden, maar het lukt me nog niet om contact te krijgen met de windows xp computer (lampje 1).
Dus het niet contact vinden met de switch ligt aan de kabel.... kan niet anders

Verwijderd

Je hebt CAT5 bekabeling gebruikt neem ik aan? En probeer die laptop eens geforceerd op half-duplex te zetten.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Niet voor de gein eens van je kleurschema afgeweken 8)7

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

............. of poortje is straight ipv crossed

Iperf

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32
neem een korte kabel, pre made en omzeil die lange kabel ermee om te testen of alle harware werkt. (kan makkelijk met laptop en een korte kabel is nooit weg voor dit soort doeleinden)Werkt ie dan wel dan is je kabel niet goed. Of aderpaar verkeerd om, of rotte kabel etc.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Ader 1 en 2 (oranje-wit en oranje) lijken contact met elkaar te hebben. En ook nog wat andere aders.
Lijkt me een kabelprobleem, waarschijnlijk zijn de stekers niet goed afgeknepen.
Dat je lampje af en toe knippert kan ermee te maken hebben dat je laptop af en toe een pakketje verzendt.
Neem ff 2 nieuwe Straight-kabels en probeer het direct in de Switch.
Meet anders ook je Switch (+voeding) door.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

in een losse ethernetkabel hebben geen enkele aders normaal contact.
belangrijkste aders zijn 1,2,3,6 oftewel oranje en groen

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1